Wie kan mij helpen met een klant zijn auto?
Het betreft een C4 Picasso 2.0 16V (Gas) met 80.000 km.
De auto hapert als de motor nog koud is. Of als de auto 5 a 6 uren heeft stil gestaan.
Dit alles nog voordat hij op gas overgaat. (Dus het lijkt mij een benzineprobleem)
Dit gebeurt alleen wanneer dat “het weer” warm(er) is, de auto zal straks wanneer het
winter is weinig haperen tot niet.
De auto heeft netjes zijn onderhoud gehad en dus ook bougies op tijd.
Deze zitten er recent in.
Wanneer je hem aan de uitleesapparatuur zet geeft hij geen foutmelding.
Wel na een motormanagement update is het haperen iets beter geworden maar het is er nog
steeds niet uit.
Wie heeft suggesties?
Hoi,
Ik heb helaas geen oplossing voor je, maar heb wel exact hetzelfde probleem.
Ook ik heb een C4GP met LPG en ervaar ook dat juist bij warm weer de auto na een nachtje stilstaan hapert bij het wegrijden. De rest van de dag heb ik er dan geen last meer van…
Dus mocht je van iemand nog een goede tip/oplossing horen, dan hou ik mij ook aanbevolen!
David
C4GP 2.0 16V Benzine & LPG (mei 2008) 80.000km
Dit probleem heb ik ook gehad. Als de auto een paar uur stil stond, haperde de motor.
Hij is toen terug gegaan naar de Citroen dealer in Bergen op Zoom.
Hier hebben ze een sensor schoongemaakt. Dit hielp wel een beetje, maar het probleem was nog niet helemaal opgelost.
Daarna hebben ze deze sensor vervangen en was het probleem opgelost.
Mvg,
Corne
Hallo Corne,
Om welke sensor zou het dan gaan?
De BDP sensor?
Alvast bedankt.
Hoi Karinadijkstra,
Helaas weet ik niet om welke sensoren het ging.
En het betrof ook nog een leaseauto. Dus ik kan het ook niet voor je nakijken op bv de facturen.
Ik weet nog wel dat ze zeiden dat er een aanslag op zat en dat ze hem schoon gemaakt hadden.
Meer weet ik helaas niet meer.
Succes ermee
Mvg,
Corné
Hallo Corné.
Jammer dat het niet meer te achterhalen is.
Bij welke autobedrijf ben je geweest? Misschien dat ik een belletje kan wagen.
Of dat jij het voor me wil doen, want dan heb ik nl wel je kenteken nodig.
Groeten Karin
Karin,
Het was autobedrijf van Beek in Bergen op Zoom
En het kenteken was 63-ZK-XK
Hoi Karina,
Mocht je erachter komen om welke sensor het gaat, wil je dat dan op het forum laten weten? Ik ben er ook erg benieuwd naar. Dankjewel!
David
C4GP 2.0 16V Benzine & LPG (mei 2008) 80.000km
Bij bovenstaande auto is het gasklephuis schoongemaakt.
Maar van een sensor was geen sprake..
Dus ik kan er niet zoveel mee, omdat het gasklephuis van onze klant zijn auto reeds schoongemaakt is.
Maar misschien dat deze oplossing voor anderen wel helpt.
Mijn auto hapert ‘s morgens nu ook maar dit komt volgens mij van de drukgroep af. Ik rij nu stotterent de wijk uit en daarna gaat het goed. Het gaat bij mij om een EB6V 2 liter op gas.
Van de drukgroep? Wat heeft die te maken met het haperen?
Of bedoel je misschien wat anders?
Ik denk dat onze auto een raadsel blijft. Hopelijk weet iemand nog iets.
Bij de koppeling hoort de drukgroep. De drukgroep zorgt dat de koppelingsplaten op het vliegwiel worden gedrukt. Daarmee ontstaat de verbinding tussen de motor en de versnellingsbak. Deze verbinding is bij mij in de ochtend niet goeg waardoor ik haperent weg rij. Koppeling + drukgroep zijn bij mij al 2 keer vervangen en aangezien de auto tegen einde leasecontract zit, mag de garage er niks meer aan doen.
Dat is mooi balen dus..Je mag blij zijn dat het een lease auto is want als particulier word je er niet vrolijk van wat het kost. Niet dat de ellende voor jou als leaserijder minder is hoor, absoluut niet.
Succes en sterkte ermee.
Totaal aantal Berichten: 18
Geregistreerd: 10-06-2011
- (Grand) C4 Picasso Ambiance automaat 2.0 16v eb6v
Hallo,
Ik heb dit probleem ook en als ik hem dan in zijn “vrij” zet en weer gas geef, dan is het net of de motor stikt, d.w.z. geen benzine of geen lucht krijgt.
Volgens mij ligt het dan niet aan de drukgroep, maar aan een of andere sensor, aangezien de auto bij warme motor prima en zonder schokken rijdt.
Ook heb ik al navraag gedaan bij de dealer en die gaf als antwoord dat de drukgroep vervangen zal moeten worden, echter op dit forum is te lezen, dat dat niet de oplossing is, echter wel de duurste en dus vaak nutteloos.
Volgens mij wordt het schokken veroorzaakt doordat de versnellingsbak “het niet meet weet” wat hij doen moet, omdat de motor schokt of te weinig toeren maakt.
M.vr.gr. Martin
Hoi Asfaltnomade,
Precies hetzelfde had ik dus ook.
Het klopt Katrinadijkstra, ze hebben toen iets schoongemaakt bij mijn auto. Dit hielp toen bijna niks.
Er is toen iets nieuws besteld, dit is vervangen en daarna geen problemen meer gehad.
Dus er is wel een oplossing. Alleen jammer dat niemand het meer weet wat er vervangen is.
Succes met jullie probleem. Ik hoop dat het snel opgelost wordt.
Hallo Corné,
Bij de garage waar jou C4 Picasso is geweest, was alleen bekend dat het gasklephuis is gereinigd. Geen sensoren vervangen ofzo. Wel jammer, want er zijn dus meer mensen die dezelfde problemen hebben.
Groeten Karina