Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Kunstenvliegwerk schreef:het zijn inderdaad supergoeie auto’s!
dan zijn we het daar over eens !
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje
Totaal aantal Berichten: 27929
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
break23m schreef:Over het totaal genomen kom ik nooit onder de 1:9.
Bij mij laatste tank woon werk verkeer, ik kwam op 1 op 8.8 uit. Dan doe ik eigenlijk geen gekke dingen…
De tank ervoor was 1 op 9.5, lange snelweg rit met ramen open.
Tijdens de Pressé rally zit ik op zo’n beetje 1 op 7.4 tot 7.8
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Update, geen APK:
Toch eerst even de uitlaat dicht maken, en die blower moet het wel doen. Iets met ontwaseming of zo….....
Is niet erg, is wel te doen hoor.
Alleen wel op zoek naar een andere achterdemper. Mischien gelijk maar in RVS.
Op de terugweg toch maar even getankt (oranje lampje brandde al even):
67,1 liter !! op de terugweg hikte ze al even… alleen op benzine damp in de tank kom je niet ver.
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Lekker hè, zo’n grote tank - ‘t valt mij zo nu en dan op dat daar bedragen inpassen waarover ik bij alle andere uitgaven even over moet nadenken Ik was altijd al benieuwd hoeveel er nu echt in kan - dit is de eerste auto waarmee ik nog niet zonder benzine heb gestaan. Bedankt voor deze proef
En succes met je twee klusjes. Mijn blower ging het weer doen nadat ik wat smerende contactspray op de blower-motor had gespoten (onder dat zwarte deksel - ik kreeg ‘m maar half open, maar dat was genoeg).
En een RVS uitlaat - gaan ze zo vaak stuk?
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Achteraf een proef met een krap einde !!
Ze sputterde al, en dit gelukkig met de pomp in zicht (dat sputteren begon toen ik iets schuin omhoog stond voor ‘t stoplicht).
Tav blower - Ik had verbrande lucht binnen bij de bijrijder, en de blower stopte er direct mee. Daar zit dat regelblokje, op een koelplaat. Maar die wordt nog steeds te warm, moet doorgebrand zijn. Dus die eerst maar even vervangen.
En de uitlaat…. tja, die leggen zeker nogal eens ‘t loodje.
Mijn middendemper is nog wel redelijk goed. Alleen die achterste pakt eerder roest (iets natter en kouder tov de voorste tijdens rijden). En achterdempers zijn niet makkelijk meer te vinden…... dus nu even fixen en nadenken hoe verder…..
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje
Totaal aantal Berichten: 27929
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Volgens de specs gaat er 68 liter in de tank
Die achterdempers zijn helemaal niet meer te vinden Dat probleem heb ik pas ook gehad.
CX Basis heeft natuurlijk de ultime oplossing, een RVS variant die precies gelijk is aan het origineel (volgens de foto dan).
Maar ja daar betaal je ook voor. Aan de andere kan hoef je je er dan ook geen zorgen meer om te maken en je heb altijd een net pijpje aan de achterkant hangen. Ik denk dat je het als een inverstering moet zien.
Totaal aantal Berichten: 2791
Geregistreerd: 17-10-2004
- BX 19 TRS Break Automaat
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
Hebben ze er bij de CX club geen meer of zijn die al allemaal verkocht?
Op CM jongstleden nog 1 meegenomen voor een maat van me.
De prijzen van CX basis zijn echt niet normaal…
BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller
La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.
Totaal aantal Berichten: 27929
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
De club had van de zomer even niets meer.
Maar zover ik begrepen heb stond er wel weer wat in bestelling.
Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005
- C15 GV (Grand Volume)
Een precieze leverdatum is bij de club nog niet bekend, het ligt wel in de lijn van ‘enkele weken’ eer we ze weer hebben!
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Ik dacht dat Tres Beau een voorraadje uitlaten had laten maken in gewoon staal, geen RVS. Maar helemaal zeker ben ik daar niet van.
Totaal aantal Berichten: 27929
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Van de zomer had ook hij niets meer.
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Tja alles is eindig. En het is inderdaad langer geleden dat ik het er met Beau over had…
Totaal aantal Berichten: 27929
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Neem anders even contact op met Peter Bonhof, die was ook aan het kijken voor mogelijkheden.
Misschien heeft die inmiddels een oplossing
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
ik heb hulp nodig…... ik ga zelf ook nog wel zoeken, maar mijn CX doet gek.
kort verhaal / beschrijving, want ik snap het niet.
waar begon het mee:
terug reis uit Parijs met het uitje. de interieur blower haperde opeens, verbrande lucht in het interieur (misschien rechts in de auto meer… ? niet zeker), en toen geen enkele blower activiteit meer.
verder geen andere symptomen, dus verder naar huis rijden.
nu geen APK vanwege geen voorruit ontwaseming (en lekke achterdemper)
ik vermoedde dat de transistor op het schutbord was doorgebrand. dus met een reserve op de plank de boel open (handschoenen kastje weg) - de originele + aansluitpolen + stekkertjes maagdelijk !!
het ene stekkertje(2 draadjes op 1 stekkertje) gaf variabel 0-12 volt afhankelijk van het draaiwieltje op de middenconsole. dus dat is goed denk ik dan.
wil ik dat andere paneel monteren, stopt mijn radio er mee… ?!?! oeps !
zekeringen in de kast in orde. ook in de aparte stroomdraad voor de radio zitten aparte zekeringen, ook in orde.
even meten, blijkt mijn accu nog maar 7-8 volt te hebben !!
net nog mee gereden paar dagen geleden, geen probleem.
de accu (onderhoudsvrij) heeft een indicator groen=goed, wit=opladen (aan de lader), rood=vervang.
die staat op wit, dus heb ik de accupolen los gegooid, en staat ze aan de lader.
hoe oud… zeker 5-6 jaar oud, maar eerder 7 jaar of zo. die kan het loodje leggen, OK.
ik laad em op, kijken wat ie doet morgen.
anders sowieso een nieuwe halen, kan geen kwaad, hebben we dat punt gehad.
maar het begon met een verbrande lucht, en nu geen blower meer…..
kan de blower zelf kortsluiting hebben, en er dus mee gestopt zijn, en mijn accu leeg aan het trekken ??
op het ene moment had ik nog variabel 0-12 volt op de bediening van de blower, volgende moment 7-8 volt op de accu.
waar zit die bedrading naar de blower. onder reserve wiel, ter hoogte van dat plastic huis wat horizontaal ligt ?
hoe los ? ik zie 1 klein moertje (maat 8?)......
help !
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
7-8v op de accu is kapot. 5-6 jaar is ook een respectabele levensduur. zal afgenomen capaciteit hebben, met de reparatie net wat meer stroom getrokken dan bij het normale gebruik, door de ‘geheugen’ grens heen, accu stuk.
Ik zou eerst accu doen, dan nog even zwarte relais in de middenconsole checken.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!