Ziet er goed uit, mooie bak! Maar, het kan altijd beter Als je happy bent met Meguiars dan ga je helemaal blij worden met de spullen van Poorboy’s World. Beter en vaak ook nog goedkoper. Hiermee maak je écht een spiegel van je DS3. Enkele foto’s van de mijne (zelfde kleurstelling) na een middag wassen met Super Slick & Suds shampoo, behandelden met White Diamond en Black Hole (beiden een glaze voor glans) gevolgd door Natty’s Blue Paste Wax:
Dak:
Zijkant:
Totaal:
Wasmethode is hetzelfde. Washmitt, 2 emmers, nadrogen. Bug Squash helpt de insecten makkelijk te verwijden. Opbrengen van de glaze en wax met pads (Poorboys World Microfiber Applicator), met plushe microvezel doeken (Dodo Juice Fantastic Fur) uitpoetsen. Bold & Bright op de bandjes voor glans en bescherming en ‘tis af. Bovendien ruikt je DS3 daarna heerlijk: de producten van Poorboy’s ruiken o.a. naar kokos en kauwgomballen, je likt je auto er haast bij af
Mocht je deze spullen eens willen proberen, op Carclean.nl (super shop, zonder reclame te willen maken) kan je ook sample-kits bestellen. Gebruikte zelf eerst ook veel Meguiars maar ben op aanraden van een collega en zo’n proefpakket helemaal om!
black hole is helemaal super..voor donkere kleuren
de white diamond zal dan ook super zijn voor de lichtere tinten..
nog een voorbeeld van een behandeling met black hole
Prachtig! Zo komt de Black Hole nog een heel stuk beter tot zijn recht dan op alleen een klein zwart dakje
Hé oCe, bedankt!!
Ging nu ook specifiek om alleen de shampoo. Dit resultaat is na alleen maar wassen en drogen
Heb zelf ook de White Diamond staan, de Black Hole nog niet.
Misschien het overwegen waard dus!
Wat ik wel nog wil hebben is een goede, niet schurende polish.
Heb nog helemaal geen krassen, maar wil de minieme krasjes straks gewoon simpel kunnen wegwerken.
Wil ook (nog) niet machinaal aan de gang, zeker niet met de dunne lak van de DS3.
Velgen doe ik altijd met Meguiars Wheel Brightener.
Banden smeer ik in met Mothers Wax FX Tire Shine
Wel moet ik weer een nieuwe velgen borstel hebben. Die van Meguiars is echt ......
Ga binnenkort maar eens neuzen bij Carclean.
Had namelijk ook het plan om zo’n foamkit te kopen!
Citroën DS3 1.6 THP Sport Chic - H&R 25mm - Forge Pipe Kit - Forge Induction Kit - Forge Circulation Valve - Custom Intercooler
Het eindresultaat is voor alleen wassen en drogen zeker niet mis. Wil zelf http://carclean.nl/product/Poorboys_World/Super_Slick_Wax_Limited_Edition_473ml_PB-SW3216_101248.aspx nog eens proberen, zal een soortgelijk resultaat moeten geven I guess.
Qua polish, misschien is dit een overweging waard: http://carclean.nl/product/Poorboys_World/Sample_Kit__5_SSR__101694.aspx Zelf (nog) geen ervaring met de SSR’s maar die schijnen erg goed te zijn! (meer info bij de SSR1/2/2.5/3 productpagina’s etc)
Totaal aantal Berichten: 562
- DS 3 e-HDi 90 So Chic
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 82 ETG Feel
oCe schreef:Qua polish, misschien is dit een overweging waard: http://carclean.nl/product/Poorboys_World/Sample_Kit__5_SSR__101694.aspx Zelf (nog) geen ervaring met de SSR’s maar die schijnen erg goed te zijn! (meer info bij de SSR1/2/2.5/3 productpagina’s etc)
Aangezien Fabian geen schurende polish wil, zou ik die SSR2, SSR2.5 en SSR3 weglaten. Alleen de SSR1 is van dit setje namelijk heel licht schurend (de schurende werking zal denk ik wel te verwaarlozen zijn), de rest heeft een gemiddeld tot zwaar schurende werking.
zou ik ook niet gebruiken…
touwens waarom een polish?? kan je niet beter een goede wax kopen..
die ssr2 gebruik ik om swirls uit de lak te halen…
Nou, heb mezelf even wat verder ingelezen en aangezien ik toch geen krassen heb, ga ik het volgende bestellen:
Glaze: Poorboys World White Diamond
Wax: Dodo Juice Light Fantastic soft wax
De DS3 staat trouwens bij de dealer voor de verlaging, en heb een DS4 THP200 mee als leenauto!
Rijdt super zeg, en wat een verschil in beleving. Ook het inlaatgeluid is erg gaaf. Klinkt lekker
Citroën DS3 1.6 THP Sport Chic - H&R 25mm - Forge Pipe Kit - Forge Induction Kit - Forge Circulation Valve - Custom Intercooler
Gisteren de DS3 weer opgehaald.
Verlaging staat netjes en is totaal niet overdreven.
De auto is ietsje stugger geworden, maar je merkt er niet veel van.
Wat je wel merkt is dat de auto helemaal niet meer overhelt. Het enige wat je nu merkt in een snelle bocht is dat je zelf over je stoel schuift
Foto’s (sorry, auto is vies, ik weet het….)
Totaal aantal Berichten: 359
- DS 3 1.6 VTI 120 pk So Chic
- DS 3 1.6 THP 156 pk sport chic
- DS 3 racing 207 pk
Ziet er strak uit!
Ben zelf ook tevreden over de verlaging ,al moet je wel opletten met parkeervakken met die banden ervoor.
Hoeveel mm is je DS nu werkelijk verlaagd,nu het gedaan is.
DS3 Racing 230 PK
Friends 208GTI
Heb het gemeten, maar ongeveer tussen de 25 en 30mm!
Is nu inderdaad iets meer opletten, maar was hier toch al voorzichtig mee
Mooi, mooi, mooi! Als je 17 Bellone velgen hebt staat een subtiele verlaging echt goed zeg!
Totaal aantal Berichten: 359
- DS 3 1.6 VTI 120 pk So Chic
- DS 3 1.6 THP 156 pk sport chic
- DS 3 racing 207 pk
Ik was zelf ook wel enthousiast over deze modificatie http://www.etuners.gr/en/index.php?s=12&t=299
Ben naar mijn dealer gegaan en de modificatie voor gelegd en waren zelf ook enthousiast en gingen het eerst bestuderen, en navragen bij Citroen NL,het antwoord van dealer was wilde het wel doen maar konden geen garantie meer geven op de motor enz bij evt schade,(en dat nog wel om schade te voorkomen)was door citroen NL meegedeeld.
Toen zelf nog een mailtje over dit onderwerp aan Citroen NL gestuurd,en dit was hun antwoord.
Geachte heer/mevrouw
De fabrikant bepaalt of een bepaalde modificatie / terugroepactie noodzakelijk word geacht voor een bepaalde serie auto’s.
Wanneer er geen terugroepactie voor uw auto is gelanceerd, zoals nu ook het geval is, zal een bepaalde modificatie welke wellicht wel op een andere serie van toepassing niet onder dekking van garantie kunnen worden uitgevoerd.
Wij kunnen niet aangeven of een dergelijke modificatie invloed heeft op de duurzaamheid van de motor en wat de effecten zijn als deze modificatie word uitgevoerd.
Wij gaan ervan uit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
Lies Van Der Linden
Citroën Klantenservice
DS3 Racing 230 PK
Friends 208GTI
Ik zal eens informeren wat m’n eigen dealer zegt!
Heb ook wat betere foto’s met een ietwat schonere (afgespoelde) auto
Kleine update van mijn kant.
Komende dinsdag kan ik mijn “Forge Induction Kit” ophalen.
Ben benieuwd naar de kwaliteit en voornamelijk naar de verschillen met de standaard inlaat.
Foto’s volgen dinsdag
Info: http://www.forgemotorsport.co.uk/content.asp?inc=product&cat=030201&product=FMINDDS3