ik denk dat het meer met het Volt gebeuren van doen heeft.
als je een toerenteller in je dash hebt,en je geeft meer gas, lees toeren kan dat wel eens invloed hebben op die meter.
de tankmeter an zich is een regelbare weerstand, die gekoppelt is aan je meter en dan aan de massa.
ik vermoed dat je massa wat matig is van qualiteit, en daardoor het gezamelijke dash gebeuren wat invloed op elkaar heeft.
ik zou dus controleren of je aansluitingen op de stekkers en dergelijke nog goed zijn, en in elk geval reinigen met contactspray.
dat idee met de condensator is ook een optie, maar dan zou een aansluitschema en een waarde wel nuttig zijn.
want 5 of 50 of 500 of 5000 microfarahd ofzoiets,,wil nogal invloed hebben op de meter.
groetjes wupke:die gewoon rijd tot de tank klik zegt en een psssssttt geluid geeft, waarna ik vrolijk omschakel op benzine.
kreazyV8wuppo schreef:
groetjes wupke:die gewoon rijd tot de tank klik zegt en een psssssttt geluid geeft, waarna ik vrolijk omschakel op benzine.
Waar jij je anders op dan? Éen of ander methanol goedje ofzo? Of puur lachgas…
Test
Thijsvandebles schreef:kreazyV8wuppo schreef:
groetjes wupke:die gewoon rijd tot de tank klik zegt en een psssssttt geluid geeft, waarna ik vrolijk omschakel op benzine.
Waar jij je anders op dan? Éen of ander methanol goedje ofzo? Of puur lachgas…
GPL.
kreazyV8wuppo schreef:
groetjes wupke:die gewoon rijd tot de tank klik zegt en een psssssttt geluid geeft, waarna ik vrolijk omschakel op benzine.
Ik prefereer toch de pssschht van mijn turbo
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
ik prefereer toch de vroem van me motor
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
kreazyV8wuppo schreef:ik denk dat het meer met het Volt gebeuren van doen heeft.
als je een toerenteller in je dash hebt,en je geeft meer gas, lees toeren kan dat wel eens invloed hebben op die meter.de tankmeter an zich is een regelbare weerstand, die gekoppelt is aan je meter en dan aan de massa.
ik vermoed dat je massa wat matig is van qualiteit, en daardoor het gezamelijke dash gebeuren wat invloed op elkaar heeft.
ik zou dus controleren of je aansluitingen op de stekkers en dergelijke nog goed zijn, en in elk geval reinigen met contactspray.
dat idee met de condensator is ook een optie, maar dan zou een aansluitschema en een waarde wel nuttig zijn.
want 5 of 50 of 500 of 5000 microfarahd ofzoiets,,wil nogal invloed hebben op de meter.groetjes wupke:die gewoon rijd tot de tank klik zegt en een psssssttt geluid geeft, waarna ik vrolijk omschakel op benzine.
massa is prima en meters werken perfect.
als mijn lampje constant gaat branden overigens, kan ik nog zo’n 50 km en dan sta ik stil. heb het geprobeerd
liever 10 sterren in me ruit, dan 1 op me motorkap
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
hahaha
nou als hij bij mij regelmatig begint te flikkeren dan kijk ik vaak even op dag teller 120 km erbij en ik heb nog over
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Ik ga gewoon bij 950km tanken. (tenzij ik troep van een goedkopiepomp gebruik, dan is ‘t bij 880 ofzo een eind gedaan..
En inderdaad, de pffffiiieeet van de turbo is lekkerder dan die van de LPG tank!
voge schreef:
En inderdaad, de pffffiiieeet van de turbo is lekkerder dan die van de LPG tank!
, t’is natuurlijk meer een fluitketel als ie lekker bezig is. Pssssshtt klinkt meer als een wastegate. Maar dat heeft vooral zin bij benzine turbo’s. Ik hoorde trouwens een keer zo’n psssht links achter me en toen schoot er ineens een 205je langs. Damn, wat was dat ding snel! Benzine turbootje, kan niet missen
Sja, over tankmeter (back ontopic). Als het lampje begint te knipperen (bij de diesel) dan kan ik er meestal een liter of 56 ingooien en dan heb ik vaak meetal zo’n 900 tot 950 km opzitten. Heb ook wel eens al na 650 km die stand bereikt ops:
ik ook zo’n 56 liter meestal, vanmorgen getankt bij 1035km en dat was ook maar 56,5ltr.. (burgelijke ritjes zeker? en dat in de winter!)
Ik werd er laatst uitgetrokken door een BX die naast me kwam staan bij ‘t stoplicht, was al teleurgesteld in m’n TZD Turbo.. Maar toen ik erachter reed zag ik dat ‘t een GTI was, kansloos natuurlijk… (nee Marten, ik weet ‘t, jij niet… )
voge schreef:Maar toen ik erachter reed zag ik dat ‘t een GTI was, kansloos natuurlijk… (nee Marten, ik weet ‘t, jij niet… )
Voorlopig nog wel ff
das waar.. Maar daar komt vast snel verandering in.. Ik heb mijn TZD Turbo vandaag voor de 2e keer in korte tijd op de 180 gehad.. (moet ‘m eens laten balanceren, je trilt dat hok uit!!) Hij gaat steeds lekkerder lopen!
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004
- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
180 heb ik er ook al een paar keer op gehad (doe ik natuurlijk wel alleen als ze door en door warm is ), maar verder wil ze ook niet op de teller. Terwijl de teller toch wat optimistisch is, dus eigenlijk rij ik op dat moment niet meer dan 170 a 175 km/u. Ik dacht toch dat de turbodiesels een top hebben van 180 km/u? Ze blijft dan overigens wel schitterend mooi lopen, alsof ze niets anders wil. Maar is Citroen misschien gewoon wat optimistisch met haar opgave van de topsnelheid? Want de toerenteller staat bij 180 op de teller wel tegen het rode gebied aan.
winnetou schreef:180 heb ik er ook al een paar keer op gehad (doe ik natuurlijk wel alleen als ze door en door warm is ), maar verder wil ze ook niet op de teller. Terwijl de teller toch wat optimistisch is, dus eigenlijk rij ik op dat moment niet meer dan 170 a 175 km/u. Ik dacht toch dat de turbodiesels een top hebben van 180 km/u? Ze blijft dan overigens wel schitterend mooi lopen, alsof ze niets anders wil. Maar is Citroen misschien gewoon wat optimistisch met haar opgave van de topsnelheid? Want de toerenteller staat bij 180 op de teller wel tegen het rode gebied aan.
Ze moeten ook wel 190 kunnen halen op de teller. Maar ja, dan moet natuurlijk nog wel alles in optima forma zijn. Turbodruk (zijn alle slangen lekdicht), wastegate afstelling, uitlaat goed open, luchtfilter niet verstopt, pompafstelling optimaal, verstuivers optimaal, etc..
Ik haalde met mijn vorige turbodiesel blok ong. 185 op de rechte weg, maar dat is later ook afgezwakt tot ong. 175/180.
Ouderdom komt met gebreken: zolang je er niet last van hebt (compressieverlies, slecht starten, olieverbruik) geen probleem natuurlijk.
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004
- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Och, ze loopt prima, is lekker zuinig en verbruikt nauwelijks olie, en afgezien van een blauwe rookwolk gaat de koude start ook best redelijk, dus ik heb er vrede mee.