Totaal aantal Berichten: 1173
Geregistreerd: 09-09-2008
- CX 25 GTi Turbo
- XM 2.1 TD automaat vsx
- 2CV club
- XM 2.0 16V Aut.
Alarm is uit trouwens en wel als volgt:
+ kabel accu los, gelijk contact aan en knop op het dashboard ingedrukt. Dus da’s mooi.
Daarnaast: zeg ons please NIET naar deze auto te gaan kijken ter vervanging van de ouwe trouwe Xant:
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Ik weet al één reden om hem niet te kopen: NO A/C
Volg je hart, gebruik je hoofd.
Totaal aantal Berichten: 1173
Geregistreerd: 09-09-2008
- CX 25 GTi Turbo
- XM 2.1 TD automaat vsx
- 2CV club
- XM 2.0 16V Aut.
Brian schreef:Ik weet al één reden om hem niet te kopen: NO A/C
Is prettig op vakantie maarre hier thuis dus niet nodig (helaas)
Dus geen goede reden vrees ik
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Airco’s zijn ook erg goede ontwasemers in vochtige klimaten
Volg je hart, gebruik je hoofd.
Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Waarom je hem niet moet kopen? Omdat een V6 van na 1997 sneller is, betrouwbaarder is en net zo veel, of minder, verbuikt als die turbo.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 1173
Geregistreerd: 09-09-2008
- CX 25 GTi Turbo
- XM 2.1 TD automaat vsx
- 2CV club
- XM 2.0 16V Aut.
good point! (maar ik heb een garage…. )
Anyway, als de xantia nou ns een keer instortte…maar nee, moet alleen nieuwe banden en rammelstokjes. Die XM heeft goeie banden.,.zucht
Maar die XM is toch wel mooi en met turbo…
Totaal aantal Berichten: 1173
Geregistreerd: 09-09-2008
- CX 25 GTi Turbo
- XM 2.1 TD automaat vsx
- 2CV club
- XM 2.0 16V Aut.
waterman schreef:Waarom je hem niet moet kopen? Omdat een V6 van na 1997 sneller is, betrouwbaarder is en net zo veel, of minder, verbuikt als die turbo.
aargh, dus ik moet wachten tot er van die 6000 rechts gestuurde Xm bakken, een V6 met 39000 mijl te koop komt! Thanks anyway, ik moet dit gewoon niet doen
Totaal aantal Berichten: 1173
Geregistreerd: 09-09-2008
- CX 25 GTi Turbo
- XM 2.1 TD automaat vsx
- 2CV club
- XM 2.0 16V Aut.
puffel schreef:waterman schreef:Waarom je hem niet moet kopen? Omdat een V6 van na 1997 sneller is, betrouwbaarder is en net zo veel, of minder, verbuikt als die turbo.
aargh, dus ik moet wachten tot er van die 6000 rechts gestuurde Xm bakken, een V6 met 39000 mijl te koop komt! Thanks anyway, ik moet dit gewoon niet doen
Ik neem mijn woorden terug.
http://www.ebay.co.uk/itm/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=180743973484&clk_rvr_id=276871965119
Laat nou de Xantia trouble geven (geen grapje-ik vermoed iets van een inwendig lekkend stuurhuis)
Totaal aantal Berichten: 2123
Geregistreerd: 11-03-2006
- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Dit is niet het laatste type V6 motor dat Waterman bedoelt volgens mij…..
Totaal aantal Berichten: 1173
Geregistreerd: 09-09-2008
- CX 25 GTi Turbo
- XM 2.1 TD automaat vsx
- 2CV club
- XM 2.0 16V Aut.
s…..t. dan maar een ander stuurhuis of deze
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
puffel schreef:puffel schreef:waterman schreef:Waarom je hem niet moet kopen? Omdat een V6 van na 1997 sneller is, betrouwbaarder is en net zo veel, of minder, verbuikt als die turbo.
aargh, dus ik moet wachten tot er van die 6000 rechts gestuurde Xm bakken, een V6 met 39000 mijl te koop komt! Thanks anyway, ik moet dit gewoon niet doen
Ik neem mijn woorden terug.
http://www.ebay.co.uk/itm/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=180743973484&clk_rvr_id=276871965119
Laat nou de Xantia trouble geven (geen grapje-ik vermoed iets van een inwendig lekkend stuurhuis)
Weliswaar niet de modernere V6, maar wel met Diravi.
EDIT: Nu begin ik opeens te twijfelen, hebben rechtsgestuurde XM’s wel Diravi? Staat me iets bij van niet. Zo te zien op de foto’s ook niet.
Volg je hart, gebruik je hoofd.
Totaal aantal Berichten: 1173
Geregistreerd: 09-09-2008
- CX 25 GTi Turbo
- XM 2.1 TD automaat vsx
- 2CV club
- XM 2.0 16V Aut.
Vanwege het overlijden van een accu van 1 mijner citroens’ accu’s, heb ik een gloednieuwe
Exide accu B620 60 amp. op de kop getikt voor 60 euri. Volgens mijn info zou onze XM met 62 amp. tevreden zijn, dus de vraag is: gaat deze accu in de XM? Persoonlijk denk ik dus van wel.
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Moet kunnen, tenzij de polen op zo’n plaats zitten dat je kabels te kort worden.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Weliswaar niet de modernere V6, maar wel met Diravi.
EDIT: Nu begin ik opeens te twijfelen, hebben rechtsgestuurde XM’s wel Diravi? Staat me iets bij van niet. Zo te zien op de foto’s ook niet.
Inderdaad, rechtsgestuurd was nooit leverbaar met Diravi.
Trouwens: Wat is er mis met zo’n ZPJ? Geen gezeur met nokkenriemen en zuiniger. 1:10 is goed haalbaar. Maar ja, “slechts” 170 pk.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
1:10 is haalbaar idd maar dan moet je echt wel op je voet letten hoor. Verder idd waar, geen gedoe met riemen en ik vind die 170 pk genoeg. gata ook niet zozeer of het er zit, maar meer waar het zit in de auto. Ik bedoel, dat ding trekt van laag rpm al makkelijk op en je kunt er dus lekker lui in rijden maar ook flink op toeren rijden.