Vanmorgen de LHM lekkage gerepareerd. Het was een plastic doorzichtig slangetje welke van de hoogteregelaar voor komt, en met een rare weg richting beneden(achter?). Op de hoogteregelaar zit ook een rubberen slang welke naar het vat gaat.
Toen ik toch al groene handen had, meteen de LHM ververst, en natuurlijk nergens LHM te koop bij de stations dus ik heb nu net iets te weinig.
Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005
- GS/GSA 1220 Club
Voor lhm onderweg heb je het meeste kans bij Totals (groene flessen), Shell (witte fles) en soms ook bij Texaco (grijze fles). BP heeft het niet volgens mij.
Ik heb ‘t altijd(nouja voor zolang ik er al mee rijd) van Total. Andere merken die ik tegenkwam waren o.a. MPM(18.75/L) en Shell.
Kun je zomaar verschillende merken mixen?
Totaal aantal Berichten: 131
Geregistreerd: 17-11-2008
- GS/GSA GS X2
- Xsara Millesime 1.6
Het lijkt mij beter dat je het bij een merk houdt, standaard zal het Total zijn.
Dat MPM is aardig duur met zijn 18,75 p/l. Pentosin is ook nog een merk ervan.
Er bestaat zelfs van Total een reinigingsolie voor het LHM systeem wat schoonmaakt.
Tosh
pmd schreef:Oke, die Philips van mij zeker niet, google maar eens op het type nummer…
Mocht je jouw merk nog weten of even willen kijken naar het merk dan hoor ik het graag.
Nu heb ik dus ongeveer 10% meer licht tov R2 Duplo, dat is natuurlijk amper de moeite!
Update:
Oké, per toeval zag ik dat Duckhunt wel Duplo/H4 verkocht, deze zijn volgens de fabrikant ongeschikt voor Europa. Maar goed, illegaal of niet, ik wilde wel weten of deze inderdaad meer licht geven tov mijn huidige legale Philips lampjes.
Helaas, ik heb nu rechts de nieuwe van 55-60 watt en links de Philips, qua zicht of lichtopbrengst geen merkbaar verschil:
http://www.burton2cvparts.com/duplo-naar-h4-5560w-12v-koplamp-p-4472.html
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
tosh51 schreef:Het lijkt mij beter dat je het bij een merk houdt, standaard zal het Total zijn.
Dat MPM is aardig duur met zijn 18,75 p/l. Pentosin is ook nog een merk ervan.
Er bestaat zelfs van Total een reinigingsolie voor het LHM systeem wat schoonmaakt.
Tosh
LHM kan je zonder problemen van verschillende merken mixen.
Total heeft idd Hydraurincage. Moet je 3000 km mee rijden en dan wisselen voor LHM.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
pmd schreef:pmd schreef:Oke, die Philips van mij zeker niet, google maar eens op het type nummer…
Mocht je jouw merk nog weten of even willen kijken naar het merk dan hoor ik het graag.
Nu heb ik dus ongeveer 10% meer licht tov R2 Duplo, dat is natuurlijk amper de moeite!
Update:
Oké, per toeval zag ik dat Duckhunt wel Duplo/H4 verkocht, deze zijn volgens de fabrikant ongeschikt voor Europa. Maar goed, illegaal of niet, ik wilde wel weten of deze inderdaad meer licht geven tov mijn huidige legale Philips lampjes.Helaas, ik heb nu rechts de nieuwe van 55-60 watt en links de Philips, qua zicht of lichtopbrengst geen merkbaar verschil:
http://www.burton2cvparts.com/duplo-naar-h4-5560w-12v-koplamp-p-4472.html
Het merk wat Burton aangeeft op de site klopt niet, het was Narva:
http://www.narva.com.au/products/browse/h4
Kennelijk hebben ze ook nog een iets zwaardere variant, namelijk 90/100 watt. Dan heb je vermoedelijk wel echt veel meer licht, maar die zou ik niet wagen aan de huidige kabelboom! Toch leuk!
Jammer dat er nog steeds geen Bi-Xenon setjes zijn op basis van een R2 lamp?
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Alleen hogere wattages plaatsen als je de schakeling via een relais laat lopen. In de oorspronkelijke staat brandt geheid de schakelaar in de satelliet door.
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
Kan de lampunit het wel aan?
Inderdaad is dat ook nog de vraag, maar gezien het enorme oppervlakte van de reflector en koplamp glas denk ik dat hij voldoende warmte kan afgeven.
Ik zou de bedrading alleen niet op de proef willen stellen met deze stroomsterktes, voor 32 ampère heb je echt wel dikkere kabels nodig dan wat er standaard in zit.
Een nieuw stukje bedrading met zekering en relais ontkom je dan niet aan. Ik zou er zeker niet aan denken om dit via de standaard vonkentrekkers te laten lopen (enkel als stuurstroom zoals Midfriesland al aangaf!)
Al met al voldoende argumenten om verder te zoeken naar een Bi-Xenon set op basis van een R2 lamp!
Wie-o-wie?
Totaal aantal Berichten: 10261
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
32A??? Dat is bijna 400 Watt!
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
in het geval van die super lampen heb je dus al 2 x 100 watt voor je grootlicht en 2 x 90 voor je dimlicht…. dan kom je inderdaad al bijna aan 400 watt!
Al die verlichting gaat dan over een enkele massadraad, dus je kunt er vergif op innemen dat dat niet goed gaat.
Overigens heb je wel eens gezien hoe de massa origineel naar je koets gaat (bij zowel 2cv als GS)? waar dus al je board stroom doorheen gaat? (verlichting, ruitenwisser, aanjager, remlichten, richtingaanwijzer, autoradiotje?)
Of brand je dimlicht niet als je grootlicht aan hebt? weet het niet helemaal zeker, maar denk eigenlijk dat het erbij komt…
Totaal aantal Berichten: 280
Geregistreerd: 04-06-2011
- GS/GSA Pallas
- C5 2.0 hdif break caractère
Bij oudere A-types en GS/A brandt dimlicht niet als je groot licht aan hebt. Zou ook niet goed zijn, dat kunnen die dynamo’s niet bijbenen. Maar bij de Xantia brandt het wel allemaal tegelijk. En dan heb je ook veuuul licht!
De koele lucht, links in het dashboard(rijwind, buiten de kachelunit om) lekt en het blaast via de lichtschakelaar als ik rij. Die word wel gekoeld dan.
Verder is het licht nu prima, heb geen rede om er wat anders in te doen. Wel wil ik nog een keer gele lampen.