1 van de 3
 1 2 3 Volgende > 

Een Golf van Pech
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12522

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 03 augustus 2004 05:24 AM

Worden wij citroën rijders niet keer op keer door de rijders van Duitse merken erop gewezen dat citroën’s niet betrouwbaar zijn. Dat citroën’s vaak met pech op de vluchtstrook staan, etc etc

Ik heb vandaag gezien dat het ook anders kan.
Ik rij hier in Rotterdam richting de snelweg, zie ik rechts van de weg een Golf met motorkap open en startkabels eraan. Links van de weg staat een bevriende Golf. Deze Golf draait dus uit het parkeervak om zijn auto naast de andere Golf te zetten om te helpen met starten. Uitparkeren gaat goed, nog effe een straatje keren (ik al die tijd erachter wachten in mijn ZX), dwars op de weg slaat de motor af. De bestuurder van deze Golf kreeg zijn auto niet meer aan de praat. Vrienden van hem duwen de auto in het parkeervak voor de andere golf met pech, zodat ik vrolijk verder kan rijden

Even later op de A13, staat er op de vluchtstrook een ANWB auto, en jawel een Golf met de motorkap open. 

Jammer dat een vriend van mij er niet bij was, hij heeft ook een Golf en zit vol met vooroordelen over citroën’s

Profiel  

winnetou
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2255

- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Gepost: 03 augustus 2004 07:16 PM
  [ # 1 ]

Zo kun je inderdaad nog wel eens leuke dingen tegenkomen. Een aantal jaren geleden reed ik nog in mijn 20 jaar oude Ford Fiesta. Simpel ding, 1100, 4 bak, niets bijzonders. Rij ik ‘s avonds laat (toevallig ook) op de A13, staat er ineens een Toyota Starlet op de vluchtstrook met pech. Enorme oliespetters bij de verdelerkap… zag er niet best uit. Tja, ik vond het wel zielig, dus heb ik de sleepkabel gepakt en ze naar de dichtstbijzijnde benzinepomp gesleept zodat ze tenminste in afwachting van de ANWB een kopje koffie konden drinken…. Maarre, de Starlet staat wel bekend als een van de meest betrouwbare compacte auto’s die er zijn gemaakt!!! En al mijn collega’s uit die tijd maar grappen maken over dat Fiestaatje… in gedachten lach ik ze nog steeds uit Laughing , want dat Fordje kostte me echt geen drol, zo lang als dat ik ‘m heb gehad, en hij deed het echt altijd!  Cool  En zij maar om de 3 jaar een nieuwe Toyota kopen.. Rolling Eyes

Maar goed, eigenlijk gaat het hier over Citroens… ik hou al op Surprisedops:

Profiel  

erwt
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1890

- Xantia 1.6 Allure
Gepost: 03 augustus 2004 07:47 PM
  [ # 2 ]

zo ken ik nog wel meer verhalen. Vorige week woensdag moest ik met een vriend van mij een kapotte vrachtwagenmotor ophalen vlakbij Kassel (D). 10 km voor onze bestemming stond een geweldige lange file waar we 2 uur in hebben gestaan. De oorzaak van deze file waren 2 mercedessen en 1 volkwagen en bij alledrie stond een busje van de duitse ANWB.

Profiel  

zandvoorta
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2039

- BX 14E
- C1 C1 Selection
Gepost: 03 augustus 2004 07:54 PM
  [ # 3 ]

En toch rijdt het broertje van mijn vriendin in een ‘86 benzine golf met bijna drie ton op de teller, gekocht voor een schijntje en zo goed als probleemloos.  Shocked

Nissan X-Trail ‘17
C1 Selection pack look 5d, ‘16 (Wit…)
BX 14E ‘86 (Blanc Cremant)
Ex: BX 16RS, BX 14TE, Saxo, Xantia Break TD, Xsara Picasso HDi Excl, C1 Sed, 2CV6 Club, C5 break HDi, C1 Ambiance, C5 Tourer, C4GP Excl

Profiel  

rocco
> 2000 berichten
Totaal aantal Berichten: 2516

Gepost: 03 augustus 2004 09:18 PM
  [ # 4 ]

de kwliteit van de golfjes is waarschijnlijk pas verdwenen vanaf golf III .

Profiel  

ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 04 augustus 2004 05:50 AM
  [ # 5 ]

Rij ik ‘s avonds laat (toevallig ook) op de A13, staat er ineens een Toyota Starlet op de vluchtstrook met pech. Enorme oliespetters bij de verdelerkap… zag er niet best uit

Volgens mijn met het Toyota-virus besmette jongere broer hier, moet dat een vergissing zijn, een Toyota met pech, dat kan niet Wink

Maar voorlopig schopt zijn baas hem van de ene Peugeot in de andere, en als hij een auto nodig heeft voor zich zelf, dan mag hij altijd mijn ZX of de C3 van mijn tante lenen Twisted Evil
Ik snap niet waar dat Toyota-Virus bij hem vandaan komt, hij heeft nog nooit achter het stuur in een Toyota gezeten ConfusedConfusedConfused:

Profiel  

winnetou
> 2000 berichten

- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Gepost: 04 augustus 2004 12:48 PM
  [ # 6 ]
rocco schreef:

de kwliteit van de golfjes is waarschijnlijk pas verdwenen vanaf golf III .

Klopt. Ook verklaarbaar als je enigszins op de hoogte bent van de wurgcontract-affaire’s van Ignacio Lopez bij Opel en later ook Volkswagen. Ook Opel heeft een tijdje grote kwaliteitsproblemen gekend, veroorzaakt door levering van slechte kwaliteit onderdelen voor de productie.
Maar een Golf II is inderdaad onverwoestbaar: de moeder van een jeugdvriend van me kocht in 1986 een gloednieuwe Golf II 1.3, en ze rijdt er nog steeds in. Ziet er nog uit om door een ringetje te halen, dit in tegenstelling tot de nieuwe Seat die die vriend zelf in 1997 kocht. Daar heeft hij een hoop ellende mee gehad, en ondanks zijn poetslust roest dat ding al behoorlijk in zijn wielkasten..

ZX1.4i schreef:

Rij ik ‘s avonds laat (toevallig ook) op de A13, staat er ineens een Toyota Starlet op de vluchtstrook met pech. Enorme oliespetters bij de verdelerkap… zag er niet best uit

Volgens mijn met het Toyota-virus besmette jongere broer hier, moet dat een vergissing zijn, een Toyota met pech, dat kan niet Wink

Maar voorlopig schopt zijn baas hem van de ene Peugeot in de andere, en als hij een auto nodig heeft voor zich zelf, dan mag hij altijd mijn ZX of de C3 van mijn tante lenen Twisted Evil
Ik snap niet waar dat Toyota-Virus bij hem vandaan komt, hij heeft nog nooit achter het stuur in een Toyota gezeten ConfusedConfusedConfused:

Fiestaatje kopen?? Mr. Green  Mr. Green  Nee hoor, die is al lang weg. Ben benieuwd of ‘ie nog rondrijdt… Dat Starletje was echt kaduuk hoor. Was een 1.0, ik schat bouwjaar 1988 of zo, was dus wel een wat oudere auto, eerlijk is eerlijk. Maar de Fiesta was nog 8 jaar ouder (verhaal vond plaats in 1999), dus dat excuus vervalt dan weer, hehheh.. Twisted Evil  Twisted Evil  DUS: ook Toyota’s kunnen kapot gaan!!!

Profiel  

punky
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 592

- 2CV 2cv6.5
- Ami 8 Break
Gepost: 04 augustus 2004 01:15 PM
  [ # 7 ]
zandvoorta schreef:

En toch rijdt het broertje van mijn vriendin in een ‘86 benzine golf met bijna drie ton op de teller, gekocht voor een schijntje en zo goed als probleemloos.  Shocked

Ik heb ook zo’n golfje gehad, op wat lekkage (wat wil je na 3 ton) reed mijn golf 1.3 nog goed en dat voor een golf met een basisblokske. Wink

"Breaker one, breaker one, might be crazy but I ain’t dumb, this is Crazy Cooter coming at ya…"

Profiel  

winnetou
> 2000 berichten

- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Gepost: 09 augustus 2004 12:25 PM
  [ # 8 ]
winnetou schreef:

...Maar een Golf II is inderdaad onverwoestbaar: de moeder van een jeugdvriend van me kocht in 1986 een gloednieuwe Golf II 1.3, en ze rijdt er nog steeds in. Ziet er nog uit om door een ringetje te halen, dit in tegenstelling tot de nieuwe Seat die die vriend zelf in 1997 kocht. Daar heeft hij een hoop ellende mee gehad, en ondanks zijn poetslust roest dat ding al behoorlijk in zijn wielkasten..

Heb die vriend van me gisteren weer een keertje opgezocht en dat Golfje weer eens gezien. Hij is weer eens aan het poetsen geweest, en dat Golfje maakt nog steeds onverstoorbaar zijn kilometers. Leuk, ik hou wel van dat soort verhalen. Zijn Seat heeft hij kort geleden een schop gegeven. Wat heeft hij nu gekocht? Een Opel (aaaargh!!) Astra. Nu ja, hij gaf eerlijk toe dat hij die Opel heeft gekocht omdat hij er goede deal mee kon maken en hij eigenlijk schoon genoeg had van het gelazer met moderne Volkswagens en Seat’s. Nooit meer een Seat, wat hem betreft.
Heb zelf nog even in die Astra gereden. Tja, als ik heel eerlijk ben, het viel me reuze mee. Was een stuk beter dan dat oudere model Astra, veel minder zwabberbak. Ik zal me toch maar ‘s wat milder gaan opstellen t.a.v. Opel. Maar het is ZO LEUK Twisted Evil  om het bloed onder de nagels van mijn collega vandaan de halen die een vermogen heeft stuk geslagen op een Astra turbodiesel met heleboel opties. Natuurlijk is Citroen helemaal niets volgens hem Rolling Eyes . Als ik hem dan het rekensommetje voorleg wat mijn BX kost t.o.v. zijn Blitz-diesel is het daarna toch weer erg stil…  Twisted Evil  Twisted Evil

Profiel  

sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7071

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 09 augustus 2004 12:42 PM
  [ # 9 ]

In dit topic moet ik echt even een anecdote kwijt.

Er was eens een tijd dat ik een bijzonder brakke en vieze BX 1.6 TGi in mijn bezit had. Op een goede dag, kreeg ik een telefoontje van een vriend van mij dat hij met pech (waarschijnlijk een lege accu) op een kruispunt sond en of ik hem even wilde komen slepen.

Nu moet ik even vertellen wat voor een auto deze vriend van mij op dat moment in reed. Dit was zo’n fel paarse mercedes 300SL-24 cabriolet van zijn baas, de bollenboer. Dit slepen was natuurlijk al een buitenkansje.

Ik ben daarnaartoe gegaan, samen met een andere vriend van mij en we hebben de mercedes gesleept naar de mercedes dealer (de welbekende Liam). Het was erg leuk om daar in mijn brakke, nog nooit gewassen BX het terein van die dealer op te rijden met zo’n mercedes cabrio op sleep. Het bracht het nodige personeel naar buiten om dat gade te slaan.

Mijn dag werd nog beter, want een van de mercede monteurs was zo slim om een opmerking te plaatsen over mijn BX, zodat ik de kans had om “Ja, maar hij doet het tenminste” naar zijn hoofd te slingeren. We zijn met z’n drieen daar vrolijk grinnikend weggereden.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  

winnetou
> 2000 berichten

- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Gepost: 09 augustus 2004 04:23 PM
  [ # 10 ]
sans-pareil schreef:

Nu moet ik even vertellen wat voor een auto deze vriend van mij op dat moment in reed. Dit was zo’n fel paarse mercedes 300SL-24 cabriolet van zijn baas, de bollenboer….

Yuk!!! Had die bollenboer nog een of andere bijverdienste op de Amsterdamse wallen of zo?  Laughing  Lollige anekdote trouwens…  Mr. Green

Profiel  

winnetou
> 2000 berichten

- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Gepost: 10 augustus 2004 12:15 PM
  [ # 11 ]

Tsja, wat dat betreft vergaat het lachen me momenteel. Afgelopen APK kostte me zo’n 1000 euro, daar kwam pas geleden nog 700 euro bij. Aanschaf was 900 euro, toen direct distributieriem en draagarmlagers achter laten doen, was 500 euro. 1e APK met beurt kostte ook zo’n 500 euro.
Alles bij elkaar heeft deze BX me dus zo’n 3600 euro Shocked  in iets meer dan 2 jaar tijd gekost, dat komt dus neer op een kleine 8000 ouderwetse guldens!! ‘t Is dat we er lekker veel km’s mee draaien, maar verder heb ik eigenlijk tot nu toe nog niet zo’n dure auto gehad Sad ... Maar dat komt vooral door hydraulische problemen, en afgelopen winter was de waterpomp overleden. Dat zijn nou eenmaal zaken die er behoorlijk in hakken…  Confused  Maar als ze weer rijdt voelt het zo lekker dat ik de pijn in m’n portemonnee snel weer vergeet!  Mr. Green En echt serieuze pech heb ik met de rode dame nog niet gehad, dus ze mag nog blijven.. Cool

Profiel  

ZX1.4i
> 12000 berichten

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 10 augustus 2004 03:26 PM
  [ # 12 ]

Ik heb op die manier ook mijn kosten gehad met mijn ZX, Koppakking, schokdempers-achter, uitlaat. Volgende week de as-hoezen en later wil ik zelf de schokdempers voor vervangen. De auto heb ik voor € 1250 gekocht en hetzelfde bedrag aan kosten gehad. Maar goed ik heb nu een goed rijdende ZX waarvan ik weet wat ik eraan heb met een redelijke km-stand (140.000).

Profiel  

> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671

Gepost: 10 augustus 2004 03:56 PM
  [ # 13 ]
winnetou schreef:

Tsja, wat dat betreft vergaat het lachen me momenteel. Afgelopen APK kostte me zo’n 1000 euro, daar kwam pas geleden nog 700 euro bij. Aanschaf was 900 euro, toen direct distributieriem en draagarmlagers achter laten doen, was 500 euro. 1e APK met beurt kostte ook zo’n 500 euro.
Alles bij elkaar heeft deze BX me dus zo’n 3600 euro Shocked  in iets meer dan 2 jaar tijd gekost, dat komt dus neer op een kleine 8000 ouderwetse guldens!!

Pfoeh…. Shocked

Niet te hopen dat het mij ooit overkomt…. Confused

Heb je nooit overwogen, om i.p.v. al dat geld eraan uit te geven….naar een andere TZD-turbo uit te kijken ?
Met de kans dat die wellicht minder aan reparatie’s gaat opleveren ?

Of had je hem net gekocht voor die 900.- euro en kwamen die reparatie’s er meteen al aan. Confused:

De reden dat ik ook steeds van BX heb moeten wisselen (vooral sinds vorig jaar mijn blauwe turbodiesel tegen een hoop kosten zat aan te hikken)....is/zijn die hoge uitgave’s voor reparatie’s. Confused

Ik denk dat ik niet de enige hier ben, die geen zakken met geld heb klaarliggen…..en op zo goedkoop mogelijke wijze toch nog probeer om te blijven rijden.
Ik moet trouwens vandaag even een Thermostaat gaan halen en die er inzetten…..deze tzd-turbo heeft al vanaf dat ik hem (de eerste keer) heb…het euvel (ook bij lagere buiten-temperatuur) dat zodra ik boven de 3000 rpm uitkom…mijn gele lampje gaat branden.
Nu heb ik er van de week een andere censor ingezet…..maar dat was het dus niet…....nu verdenk ik de thermostaat dus…..die niet geheel open wil gaan.
Wie kan daar ook eens zijn *licht* over laten schijnen ?

Bij mijn Huis-garage zei de chef-monteur, dat hij niet voldoende koelt…..dus OF er zit een verstopping in de radiateur….of het is inderdaad de thermostaat. (alhoewel hij dat niet verwacht)
Dat is overigens maar een kleine uitgave….dus die eerst maar eens vervangen.

Al met al zal die nieuwe radiateur me hooguit een 200.- euro kosten (incl arb loon) en dat is de auto uiteraard wel waard.
Maar indien opeens (bijvoorbeeld) de koppeling het zou begeven…..dan sta ik (alweer) voor een dilemma. Confused

Profiel  

winnetou
> 2000 berichten

- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Gepost: 10 augustus 2004 04:35 PM
  [ # 14 ]

Probeer het anders eens zonder thermostaat, als dat kan (heb dat zelf nooit gedaan). Je koelwater wordt dan volledig via de radiateur geleid (of is dat verkeerd gedacht?). Als dat verschijnsel dan nog optreedt heeft het je in ieder geval geen nieuwe thermostaat gekost. Nou ja, kost je op zich ook de kop niet.

Waarom geen andere BX? Na het afscheid van de GTI had ik best wel de pest in, omdat ik die GTI eigenlijk had willen behouden, het was de allerlekkerste auto die ik heb gehad. Maar er moest zo belachelijk veel aan gebeuren dat het teveel werd. De TZD turbo die ik toen heb gekocht (en waar ik nu dus nog steeds in rij) heb ik toen ook aangeschaft met het idee om daar zo lang mogelijk in te rijden. Het heeft later wel gekriebeld hoor, toen ik op marktplaats een keertje een TZD turbo met fabrieksschuifdak en airco zag staan, maar de mijne had ik inmiddels al een jaartje en ik was er best tevreden over. De kosten kwamen pas daarna. Ik ga ook uit van het idee dat als je een andere 2e handsje koopt, dat er dan altijd wel weer wat werk aan zit. En van mijn exemplaar weet ik tenminste WAT er aan mankeert. En momenteel is dat eigenlijk alleen nog maar de hydrauliek, waarvan ik vermoed dat het met een ander remdrukregelaar is opgelost. En dan is ze gewoon in orde.
Vergeet niet dat een beetje grote beurt ook al een paar honderd €€€‘s kost, en afgezet tegen de 38.000 km’s die ik er inmiddels mee heb gereden vind ik het nog wel acceptabel. En motorisch heb ik absoluut geen problemen, dat blok loopt nog geweldig!  Cool En afschrijving? Pfff… ik ga er gewoon van uit dat ik er niks meer voor terug krijg, dan valt het uiteindelijk wel weer mee.  Laughing

Profiel  

ZX1.4i
> 12000 berichten

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 11 augustus 2004 04:26 AM
  [ # 15 ]

dit in tegenstelling tot de nieuwe Seat die die vriend zelf in 1997 kocht. Daar heeft hij een hoop ellende mee gehad, en ondanks zijn poetslust roest dat ding al behoorlijk in zijn wielkasten..

Hehehe vandaag 3x een Seat met pech gezien op de snelweg Twisted Evil

Profiel  

1 van de 3
 1 2 3 Volgende > 

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook