22 van de 52
« Eerste  < Vorige 20 21 22 23 24 Volgende >  Laatste »
   
Maus’ GSA - En we klussen weer verder… Pagina 52
mbender
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1481
Geregistreerd: 31-10-2007

- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
Gepost: 27 oktober 2011 03:13 AM
  [ # 316 ]

Bij het CX gespot topic zeg je net dat je op de vluchtstrook stond van de A13 iets met de GSA?

Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973

Profiel  
 
Maus
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 783
Geregistreerd: 06-10-2010

Gepost: 27 oktober 2011 03:16 AM
  [ # 317 ]

Nee, met de Renault Express van een maat van me. Hij had een kapotte koelwaterslang.
Dank voor de bezorgdheid Very Happy

Profiel  
 
mbender
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1481
Geregistreerd: 31-10-2007

- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
Gepost: 27 oktober 2011 03:18 AM
  [ # 318 ]

gelukkig maar, blijkt de GSA toch een betrouwbaar beestje

Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973

Profiel  
 
Maus
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 783
Geregistreerd: 06-10-2010

Gepost: 27 oktober 2011 03:28 AM
  [ # 319 ]

Ik had vandaag wel 2keer een uitgevallen motor, na het intrappen van de koppeling en loslaten van het gas.

Vreemd, verder merk ik niets, ze start en rijd prima.

Profiel  
 
Midfriesland
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008

- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Gepost: 27 oktober 2011 03:58 AM
  [ # 320 ]

Het koelt behoorlijk af. Misschien dat je wat te snel de choke terugduwt? Ik rijd al een tijdje met de winterkap ervoor en sinds vanochtend heb ik die weer helemaal dichtgetaped.

Er kan ook wat rommel in de vlotterkamer zweven waardoor er zo nu en dan een sproeiertje vervuild raakt. Daar willen ze ook wel door afslaan op willekeurige momenten, zodra het toerental terugvalt naar stationair.

De instelling voor het stationaire toerental kan uiteraard ook gewoon wat verlopen zijn.

Ouwe meuk is leuk!

Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30

Profiel  
 
Maus
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 783
Geregistreerd: 06-10-2010

Gepost: 27 oktober 2011 07:35 PM
  [ # 321 ]

Dat alles lijkt in orde, dus wellicht gewoon wat vuil.
De winterkap zit er hier ook al even voor, en net na het file rijden was ie goed warm. Aankomende week zal ik de de temparatuurmeter inbouwen.

Foto van gisternacht:

Profiel  
 
Maus
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 783
Geregistreerd: 06-10-2010

Gepost: 09 november 2011 12:24 AM
  [ # 322 ]

Vandaag de olietemperatuurmeter ingebouwd. Helaas, nog geen mooie meetresultaten, want hij bleef keurig op het koudste puntje staan.
Aan de sensor zelf zitten 2 draden, 1 naar de meter toe en de ander aan de massa. Stiekem hoopte ik dat ie ook massa zou maken via het blok waar ie ingeschroeft zit, maar helaas.

De meter zelf heeft een hele kabelbundel… beetje jammer weer.
2 rode, oranje, groene, 2 zwarte. De verlichting en de meter zelf kunnen los van elkaar aan, zo kun je ‘t licht nog dimmen ofzo. Ik heb de rode en oranje bij elkaar aan de 12v gehangen, de groene op de draad waar de originele temperatuursensor ook aan zit, en de zwarte aan de massa.
Morgen bij daglicht maar eens een massadraad onder de auto uit naar de min op de accu, en meten.

Voor de mensen die het ook willen, bij de GSA 1300 Eco motor zit de originele temparatuursensor vlakbij de carterplug. Hij zit horizontaal in het blok, dus de sensor steekt niet uit naar de grond. De maat voor de verloopadapter, dus de maat van het gat in de motor: M16x1.5 Wink
En wellicht overbodig om te melden, maar ik doe het toch: De olie moet er eerst uit, of dat gaat tegelijk met de sensor.. Wink

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25573
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 09 november 2011 10:30 AM
  [ # 323 ]

Goede info!!

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Maus
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 783
Geregistreerd: 06-10-2010

Gepost: 09 november 2011 04:53 PM
  [ # 324 ]

Na een aantal minuten rijden heeft de meter vandaag de 40 graden verlaten. Volgens een lasertemperatuurmeter was het blok aan de onderkant 50 graden.

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10261
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 09 november 2011 06:11 PM
  [ # 325 ]

Geen wonder dat een gs nooit echt zuinig loopt. Net als een kever trouwens…

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Maus
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 783
Geregistreerd: 06-10-2010

Gepost: 09 november 2011 06:12 PM
  [ # 326 ]

Toch de lucht maar ergens blokkeren, zodat ie wat warmer word..
Morgen een stukje snelweg! Ben benieuwd Smile

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25573
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 09 november 2011 06:27 PM
  [ # 327 ]

olie koeler halveren!!

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Maus
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 783
Geregistreerd: 06-10-2010

Gepost: 09 november 2011 06:28 PM
  [ # 328 ]

Zit daar nou niet iets van een kraantje in ofzo? Dat ie pas via de oliekoeler loopt zodra de motor warm is?

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10261
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 09 november 2011 07:17 PM
  [ # 329 ]

Dat zou het mooiste zijn. Voor de sm is dat te koop, maar omdat een sm slangen heeft is het wat makkelijker in te bouwen.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Mario tt
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 253
Geregistreerd: 18-05-2011

Gepost: 09 november 2011 10:30 PM
  [ # 330 ]

Als ik het zo lees dan kan een GS in ieder geval nooit warmlopen als hij in orde is! 50 graden is voor motorolie niet warm maar ik heb ergens op het forum gelezen dat het niet erg is voor het blok. Volgens mij wordt het blok van een kever wel heter?
Is het trouwens niet gewoon mogelijk om een kleinere ventilatorschoep te monteren?

Profiel  
 
 
22 van de 52
« Eerste  < Vorige 20 21 22 23 24 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook