tip voor fabrieks radio/cd clarion serie.
beremans
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1825

- Xsara Picasso 16-16v
Gepost: 21 oktober 2011 08:29 PM

ik heb gemerkt dat bij de clarion radio’s het vaak voor komt dat de cd speler stuk is, had hier ook last van, heb toen via clarion duitsland een adres gehad hier in nederland, deze man repareerd in zijn eigen huis de clarion radio’s. en verkoopt ook onderdelen, kocht een nieuw cd-loop systeem voor 56,-euro. en het zit erin in nog geen halfuur, zelfs iemand met 2 linker handen kan het.of je stuurt de radio naar hem op, een andere van marktplaats is vaak duurder, of ook half stuk, want hij moet ook worden in geleerd waar de dealer 60euro voor rekent.  de man heet h.j. vd. boor uit schiedam,  (googel even)

Profiel  

gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206

Gepost: 22 oktober 2011 05:00 AM
  [ # 1 ]

DAs geen slecht bericht. Die ori cd speler die ik erin heb zitten heeft een kuurtje…. De eerste paar nummers gaan zonder enig probleem. naarmate de cd echter vorderd komen er steeds vaker stilte momenten voorbij. Niet meer dan een halve seconde ofzo maar wel erg irritant. Cd’s zijn prima. Lijkt me op een loopwerk probleem aangezien een cd van binnen naar buiten word afgelezen.

Is dat eigenlijk een bekend probleem bij die clarions spelers?

Profiel  

beremans
> 1800 berichten

- Xsara Picasso 16-16v
Gepost: 22 oktober 2011 07:47 PM
  [ # 2 ]

gompy ik denk dat bij jou gewoon de lees lens vuil is, je zou dan eens kunnen beginnen met een reinigings cd te gebruiken, op de cd zit een borsteltje dat je met een vloeistof nat moet maken en dan de cd afspelen, dit een paar keer herhalen. het echte euvel is dat op den duur de cd niet meer naar binnen wordt getrokken. of er niet meer uitkomt, dit had ik dus, en daarom is het loopwerk vervangen.

Profiel  

gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206

Gepost: 27 oktober 2011 04:29 AM
  [ # 3 ]

vuile lens heb ik aan gedacht en die schoonmaak cdees ken ik nog wel van ” vroegah”. Ik kan er alleen geen logica in zien. Als de lens vuil is zou je het constant verwachten. Bij mij is het echter nooit in het eerste deel van de cd maar pas de laatste paar nummers als de cd over een bepaald punt is.

Profiel  

toyosoft
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 104

- Xantia 2 1.8 i 8v
Gepost: 27 oktober 2011 04:52 PM
  [ # 4 ]

Een radio inleren ??? leg eens uit.
Ik heb een 4035 met wisselaar en stuurbediening ingebouwd, maar speelt perfect hoor.

Groeten Theo

Profiel  

Berry Prins
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 5

Gepost: 14 november 2011 11:56 PM
  [ # 5 ]

Ik heb een aanvullende vraag op dit thema:

De Clarion in onze C8 heeft het begeven. Heb ik net via Marktplaats een zelfde radio bemachtigd (uit een Berlingo), plaatsen 1-2-3 hupsakee, past allemaal, echter ... radio en cd-speler werkt prima, inclusief bediening op het stuur, alleen klinkt er na 3 seconden een helderen <<BLIEB>>. Huh? Hij vraagt niet om een code, maar moet de radio dan “ingelezen” worden of zo?

Alvast bedankt voor tips aan deze leek Wink

Berry Prins

Profiel  

beremans
> 1800 berichten

- Xsara Picasso 16-16v
Gepost: 15 november 2011 08:02 PM
  [ # 6 ]

dit is de bliep, van het antidiefstal systeem, je moet dus nu nog eens een keer naar de citroen dealer, om de radio te laten aanmelden. als je klant bent van de garage, doen ze het soms zo wel anders kost het 50euro, heb je ook de radio kaart erbij gekregen met de code?

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook