Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
btw stel dat onstekings module is.. kan ze er dan 1 gebruiken van EEN Tu blok of moet van een BX 1400 zijn (heb namelijk nog een ax blokkie staan met module er nog op etc)
Als het de dynamo is.. maakt het dan uit als het een andere Bx dynamo is?
( heb nog een Bx dynamo op zolder maar weet niet wat voorn 1 )
als het kan en als 1 van deze 2 is ben ik wel bereid je te helpen Eef…
Ik weet hoe zwaar het is om een auto te onderhouden als je student bent.. dus ik hoop dat ik je kan helpen
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
voge schreef:één ding heb ik nog niet gelezen.. Stationair toerental kan ook gewoon te laag staan volgens mij..
Verder: Als ‘t een 150 blokje is (achterover gekanteld) plaag ‘m dan niet met euro 95 maar gooi er 98 in!! Kost een paar cent meer maar hij loopt er een stuk lekkerder op! (heb ook zo’n ding)
Ontstekingsmodule is inderdaad een rotding, preventief vervangen kan echt geen kwaad, zo duur zijn ze nou ook weer niet!
Brandstoffiltertje vernieuwen is altijd goed, gewoon doen!En Caro: als de accu zo leeg is dat de ontsteking er last van zou krijgen dan krijgt ze de auto volgens mij ook nooit meer op kracht van die accu aan de gang! Dit kan ‘t dus volgens mij niet zijn, toch?
Maarre, ik doe ook maar een gooi hoor, ben ook niet zo’n techneut..
Succes!!!!
stationair toerental stond te laag, heeft me pa hoger gezet afgelopen weekend, toen leek die ook weer als een nieuwe BX te lopen haha, maarja… dat leek maar zo…
Rob GT schreef:Vergeet ook niet de vacüumslangen te controleren! Dat heeft bij mij ongeveer vergelijkbare problemen opgeleverd. En dat is heel goedkoop te repareren.
Ik heb dan wel injectie maar volgens mij kan een carburateur daar net zo goed last van hebben?
In ieder geval succes ermee! Ik weet zelf dat het niet alleen zeer irritant is maar ook gevaarlijk! Ik had bij het opdraaien van de weg een keer niet in de gaten dat de auto afgeslagen was. Stond ik daar half op de weg gas te geven met een afgeslagen motor. En ik heb nog wel eens de neiging om ff snel voor een andere auto de weg op te schieten… ops:
waar zit die slang, er hangt namelijk idd iets los bij de carburateur!!! een zwart slangetje, me pa zij dat dat een of andere vertragings ding was. die moet er dus ook weer op, maar kan nerggens iets vinden waar die aan moet!, misschien achter de carburateur wat je zo niet kan zien?
Harm schreef:mijne zakt trouwens ook niet zo heel erg veel
Nee, maar jij bent ook nog jong
:schater
McDean schreef:btw stel dat onstekings module is.. kan ze er dan 1 gebruiken van EEN Tu blok of moet van een BX 1400 zijn (heb namelijk nog een ax blokkie staan met module er nog op etc)
Als het de dynamo is.. maakt het dan uit als het een andere Bx dynamo is?
( heb nog een Bx dynamo op zolder maar weet niet wat voorn 1 )als het kan en als 1 van deze 2 is ben ik wel bereid je te helpen Eef…
Ik weet hoe zwaar het is om een auto te onderhouden als je student bent.. dus ik hoop dat ik je kan helpen
dat zou heel fijn zijn
ik hoop dat ik er snel achter kom, waar aan het zou kunen liggen, Ik had al het idee dat het misschien aan de dynamo ligt.
als ik de ventilator aan zet, verlichting dan trekt ie het niet meer. Radio zet ik al helemaal niet meer aan.
Als ik veel stroomverbruikers aan zet, krijgt ie het heeel erg zwaar… en slaat dan ook af…
een zwart slangetje, me pa zij dat dat een of andere vertragings ding was. die moet er dus ook weer op, maar kan nerggens iets vinden waar die aan moet!, misschien achter de carburateur wat je zo niet kan zien?
Bedoelde ie niet de vacuumvervroeger? Bij mijn GTi is dat ding eens kapot gegaan: slecht stationair lopen, schokken… er moet dan ergens op het ontstekingshuis een soort metalen potje zitten, waar dat slangetje op moet.
Harm schreef:een zwart slangetje, me pa zij dat dat een of andere vertragings ding was. die moet er dus ook weer op, maar kan nerggens iets vinden waar die aan moet!, misschien achter de carburateur wat je zo niet kan zien?
Bedoelde ie niet de vacuumvervroeger? Bij mijn GTi is dat ding eens kapot gegaan: slecht stationair lopen, schokken… er moet dan ergens op het ontstekingshuis een soort metalen potje zitten, waar dat slangetje op moet.
ja dat zou het best wel eens kunenn zijn, ik zet vanavond wel ff een foto er van op dit topic
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
Wat ik me nog net bedacht…
Ik had ook last van dat de auto erg bokte en f*cking slecht liep
Wat was het??? De carb was smerig
Tevens nog even terug komend op mijn vraag..
maakt het uit wat voor dynamo erin gaat (omdat ik er nog 1 heb liggen die ze wel mag hebben)
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Volgens mij moet het EVelien nu zo ongeveer wel behoorlijk duizelen. Zo’n beetje alles waardoor een motor uberhaupt beroerd kan lopen is nu wel de revue gepasseerd
Evelien, laat je alles lezen aan diegenen die je auto moeten fixen?
mpostma schreef:Volgens mij moet het EVelien nu zo ongeveer wel behoorlijk duizelen. Zo’n beetje alles waardoor een motor uberhaupt beroerd kan lopen is nu wel de revue gepasseerd
Evelien, laat je alles lezen aan diegenen die je auto moeten fixen?
ja zal ik doen, ik denk dat ik eerst:
- dat slangetje weer ergens aa moet doen, (die ergens bij de carburateur los hangt)
-benzine filter schoonmaken (waar zit dat ding ergens die konden we niet vinden)
-dynamo nieuwe koolborstels (of helemaal vervangen)
en verder weet ik het nog niet….
EvelienBX schreef:
-benzine filter schoonmaken (waar zit dat ding ergens die konden we niet vinden)
Je kunt beter een nieuwe kopen, kost maar een paar euro.
Als je de benzineleiding van de carburateur naar de achterkant van de auto volgt kom je ‘m vanzelf tegen, in een doorzichtig ‘tonnetje’ met een papieren filtertje er in.
BX19TD van 319000 - 406400 kms—> Verkocht aan Emiel (bx19trs)
"De pasvorm is zo belabberd dat ‘t best origineel zou kunnen zijn" - Harm
EvelienBX schreef:mpostma schreef:Volgens mij moet het EVelien nu zo ongeveer wel behoorlijk duizelen. Zo’n beetje alles waardoor een motor uberhaupt beroerd kan lopen is nu wel de revue gepasseerd
Evelien, laat je alles lezen aan diegenen die je auto moeten fixen?
ja zal ik doen, ik denk dat ik eerst:
- dat slangetje weer ergens aa moet doen, (die ergens bij de carburateur los hangt)
-benzine filter schoonmaken (waar zit dat ding ergens die konden we niet vinden)
-dynamo nieuwe koolborstels (of helemaal vervangen)en verder weet ik het nog niet….
Nu ben je niet technisch, dus is het voor je lastig om de tips allemaal op waarde te schatten. Toch ben ik bang dat je hier wel heel rigoureus omgaat met het je selectie.
Nu ja, van een afstand een diagnose stellen is altijd wel lastig (zeker als de symptomen vaag zijn. Niet zo vreemd dus dat je zoveel oorzaken krijgt.
Maar inderdaad:
- benzinefilter kun je alleen vervangen, niet schoonmaken. Lijkt me sterk want als die zodanig dichtzit dat de aanvoer van benzine echt problematisch is krijg je vooral last op hoge snelheden als er veel benzine doorheen gaat.
- dynamo: doe eest eens meten voordat je dingen gaat vervangen. Procedures zijn beschreven (o.a. door mij) in dit op topic
- alle vacuumslangetjes rond de carburateur zijn verdacht. Maar zij veroorzaken meestal wel een consistent schokkerig gedrag. Als het niet consistent is (de ene dag wel en de ander dag niet), dan zou ik toch eerder die onstekingsmodule gaan verdenken.
Succes in elk geval.
mpostma schreef:EvelienBX schreef:mpostma schreef:Volgens mij moet het EVelien nu zo ongeveer wel behoorlijk duizelen. Zo’n beetje alles waardoor een motor uberhaupt beroerd kan lopen is nu wel de revue gepasseerd
Evelien, laat je alles lezen aan diegenen die je auto moeten fixen?
ja zal ik doen, ik denk dat ik eerst:
- dat slangetje weer ergens aa moet doen, (die ergens bij de carburateur los hangt)
-benzine filter schoonmaken (waar zit dat ding ergens die konden we niet vinden)
-dynamo nieuwe koolborstels (of helemaal vervangen)en verder weet ik het nog niet….
Nu ben je niet technisch, dus is het voor je lastig om de tips allemaal op waarde te schatten. Toch ben ik bang dat je hier wel heel rigoureus omgaat met het je selectie.
Nu ja, van een afstand een diagnose stellen is altijd wel lastig (zeker als de symptomen vaag zijn. Niet zo vreemd dus dat je zoveel oorzaken krijgt.
Maar inderdaad:
- benzinefilter kun je alleen vervangen, niet schoonmaken. Lijkt me sterk want als die zodanig dichtzit dat de aanvoer van benzine echt problematisch is krijg je vooral last op hoge snelheden als er veel benzine doorheen gaat.
- dynamo: doe eest eens meten voordat je dingen gaat vervangen. Procedures zijn beschreven (o.a. door mij) in dit op topic
- alle vacuumslangetjes rond de carburateur zijn verdacht. Maar zij veroorzaken meestal wel een consistent schokkerig gedrag. Als het niet consistent is (de ene dag wel en de ander dag niet), dan zou ik toch eerder die onstekingsmodule gaan verdenken.
Succes in elk geval.
je hebt gelijk, vandaag had ik er minder last van, maar ga zeker het benzine filter vervangen (als dat lukt). hoe duur is dat ongeveer?
ik denk wel dat de dynamo aan vervanging toe is, tenminste wel de koolborstel. Kan toch niet anders? als te veel spanning word getrokken doo verlichting enzo dan gaat die echt slecht lopen de auto. en wil echt afslaan.
En dat slangetje moet inderdaad weer ergens aan vast.
En ik zal ook met m’n pa over die onstekingsmodule hebben. Dat kan misschien ook wel eens zo zijn.
je spanningsregelaar kan ook de geest hebben gegeven. als dat een los component is kan je die er zo los opzetten. kost ook een flinke duit minder
liever 10 sterren in me ruit, dan 1 op me motorkap