Totaal aantal Berichten: 197
Geregistreerd: 09-12-2005
- C3 e-HDI
- C5 C5 2.0i Comfort Sedan automaat LPG
Een aantal zaken is nooit in de documentatie terug te vinden.
Hebben jullie al bijzonderheden gevonden ?
Mijn e-HDI heeft bijvoorbeeld toch schijfremmen achter.
De interval voor is snelheidsafhankelijk.
Bij constant wissen vertraagd ie tussen de slagen als je stil staat.
Mannen blijven kinderen alleen het speelgoed wordt steeds duurder.
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004
- C5 Break 2.0-16V
Frank65 schreef:De interval voor is snelheidsafhankelijk.
Bij constant wissen vertraagd ie tussen de slagen als je stil staat.
Klopt, maar dit is al jaren zo. De Xsara na de laatste facelift en de vorige C3 hadden dit ook al. Mijn C4 heeft dit ook. Er zit zoveel op een auto dan wordt de folder te onoverzichtelijk denk ik.
Totaal aantal Berichten: 197
Geregistreerd: 09-12-2005
- C3 e-HDI
- C5 C5 2.0i Comfort Sedan automaat LPG
Op de C5 had ik een regensensor dus het was nieuw voor mij.
Wat ik ook sjiek vind is dat de wissers hun slag af maken als je de motor uit zet.
Maar dat deed de C5 ook hoewel dat in 2001 zeker niet gebruikelijk was, ook niet bij dure andere merken.
Mannen blijven kinderen alleen het speelgoed wordt steeds duurder.
Dat klopt idd. Mijn C2 doet dat ook terwijl de Premacy van mn ouders dat weer niet doet.
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004
- C5 Break 2.0-16V
Totaal aantal Berichten: 5999
Geregistreerd: 03-01-2007
- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Zo ongeveer elk model dat op dit moment gevoerd wordt door Citroën heeft al deze functies. Ze maken allen gebruik van dezelfde Com2000 unit. Niet zo gek dus dat al de hierboven genoemde functies bij veel meer modellen voorkomt.
Totaal aantal Berichten: 807
Geregistreerd: 08-05-2005
- ID/DS Dsuper
- C3 1.6 e-HDI Dynamique
Is het dan ook logisch dat als ik de motor uitzet terwijl de ruitenwissers aanstaan dat die het niet meer gaan doen als ik de auto weer start?
O, en ik vind die snelheidsafhankelijke interval nogal vervelend, kun je zeker niet uitzetten en op een gewenste vaste waarde laten staan? Op de snelweg is interval nu bijna net zo snel als constant aan.
ik zie, ik zie wat jij niet ziet en het is Blue Danube.
het is een DSuper, met 5-bak, LPG en leer!
Totaal aantal Berichten: 197
Geregistreerd: 09-12-2005
- C3 e-HDI
- C5 C5 2.0i Comfort Sedan automaat LPG
@boeman
Ja, want anders bestaat de mogelijkheid op vastvriezen en doorbranden ruitenwissermotor na het starten.
En de interval is verder niet instelbaar.
Een andere vraag: Ik heb de verlichting altijd aan staan zodat ik altijd met dimlicht rijd.
Contact uit is verlichting uit.
Maar ik moet ‘s avonds steeds de helderheid van het navi scherm aanpassen anders brand het veel te fel als het donker is.
Dat moet toch handiger kunnen.
Of is dat RTFM (read the fucking Manual)
Mannen blijven kinderen alleen het speelgoed wordt steeds duurder.
Ik heb wat betreft de helderheid een compromie gevonden.
De dag/nacht modus werkt niet goed bij mij.
Ik weet niet hoe dat werkt maar overdag stond hij regelmatig op nacht stand.
Totaal aantal Berichten: 636
Geregistreerd: 03-11-2007
- C5 C5 Aircross Benzine 130 EAT8 Business
Ook handig is dat je achterruitenwisser een slag doet als je voor-ruitenwisser aan staat en je de achteruit-versnelling inschakelt.
Verder ook dat de ventilatie in de “recirculatie-stand” gaat als je de achteruit inschakelt en als je de ruitensproeier gebruikt zodat je niet je eigen uitlaatgassen/vloeistofdampen inademt.
Sinds 3-7-2020: C5 Aircross Business, benzine 130 EAT8
Vorige Citroëns: Grand C4 Picasso BlueHDi 120 EAT6 Business (2015-2020), C4 1.6 eHDi (2011-2015) en C4GP op lpg (2008-2011)
Iets wat mij niet duidelijk wordt a.d.h.v. de folders is hoe het nu zit met de mediasystemen in de nieuwe C3. Je hebt een connection box, wat volgens mij een bluetooth handsfreeset is plus een usb-aansluiting. Dan heb je de hifi/myway module, wat een navigatiesysteem, een bluetooth carkit en een hifi-systeem met centrale speaker en subwoofer is. Die 2 gaan niet samen. Wel heb je de extra hifi-optie die wel i.c.m. de connection box gaat, maar dat is alleen maar een subwoofer.
En als je nu een connection box wilt + het complete hifi-systeem (6 speakers + center + subwoofer), dan gaat dat niet?
Zijn deze systemen overigens ook spraakgestuurd? Zit er bij de hifi-systemen ook nog een tussenversterker ergens, of is de radio gewoon van een betere kwaliteit, of heb je gewoon dezelfde basis-radio, maar dan met wat extra speakers?
Even wat punten die ik niet op de website en in de brochure zie….hopelijk weten jullie het.
Voorheen: FIAT Croma, Lancia Delta, FIAT Bravo, FIAT Stilo SW, Grande Punto, Grande Punto Turbo, FIAT 500, Lancia Ypsilon, FIAT Punto Evo, Citroën C3, Renault Clio Estate, Peugeot 208. Nu: Peugeot 308. Binnenkort: Citroën C4 2021 Puretech 130 Shine.
Totaal aantal Berichten: 807
Geregistreerd: 08-05-2005
- ID/DS Dsuper
- C3 1.6 e-HDI Dynamique
Anders neem je het complete hifi-systeem zonder connection box en laat je bij de dealer een Parrot inbouwen. Is nog goedkoper ook en kan volgens mij meer dan de conncection box. Vandaag wordt er een Parrot bij mij ingebouwd, dus morgen kan ik je vertellen hoe dat is.
ik zie, ik zie wat jij niet ziet en het is Blue Danube.
het is een DSuper, met 5-bak, LPG en leer!
Totaal aantal Berichten: 807
Geregistreerd: 08-05-2005
- ID/DS Dsuper
- C3 1.6 e-HDI Dynamique
De Parrot zit erin en het werkt allemaal prachtig. Ik heb een android telefoon met google navigatie en muziek, daarnaast ook nog een ipod met muziek.
Telefoon:
De telefoon maakt dmv bluetooth contact met de Parrot. Bij bellen wordt muziek automatisch onderbroken. Telefoon ontvangst is goed.
Navigatie:
Navigatie stem gaat nu ook via bluetooth via parrot over de luidsprekers. Als er een aanwijzing wordt gesproken gaat de muziek even weg, daarna weer door. Volume van de navigatie stem is in te stellen door volume regeling op Parrot bedieningspaneeltje.
Muziek:
Ik heb de simpele C3 radio met aux-ingang. Radio bediening werkt nog gewoon via satelliet achter het stuur. Echter, indien je muziek via de Parrot afspeelt, werkt de satelliet niet meer, volume moet je nu bedienen met Parrot. Voor de rest kan hij nu mijn Ipod afspelen (Ipod aan kabeltje aan Parrot), muziek info komt dan op Parrot schermpje. Zogauw Ipod is aangekoppeld kun je geen radio meer luisteren. Ook kan hij muziek van mijn android telefoon afspelen via bluetooth, dan zie je geen muziek info op het Parrot schermpje. Ik heb nog niet geprobeerd of de aux-ingang van de C3 nog werkt, ga ervan uit van wel.
ik zie, ik zie wat jij niet ziet en het is Blue Danube.
het is een DSuper, met 5-bak, LPG en leer!
boeman schreef:Anders neem je het complete hifi-systeem zonder connection box en laat je bij de dealer een Parrot inbouwen. Is nog goedkoper ook en kan volgens mij meer dan de conncection box. Vandaag wordt er een Parrot bij mij ingebouwd, dus morgen kan ik je vertellen hoe dat is.
Ik begrijp uit je antwoord dat Citroën in de C3 niet echt een compleet geïntegreerd media-systeem levert. Jammer, mijn huidige auto (FIAT Punto Evo) is inmiddels mijn 4e auto op rij die af-fabriek het Microsoft Blue&Me; systeem heeft (carkit, mediaplayer, usb-aansluiting) en dat is af-fabriek gekoppeld aan een superdeluxe (origineel) audiosysteem (Interscope/Sipe).
minpuntje voor de C3 (of ben ik te veel verwend?)
Voorheen: FIAT Croma, Lancia Delta, FIAT Bravo, FIAT Stilo SW, Grande Punto, Grande Punto Turbo, FIAT 500, Lancia Ypsilon, FIAT Punto Evo, Citroën C3, Renault Clio Estate, Peugeot 208. Nu: Peugeot 308. Binnenkort: Citroën C4 2021 Puretech 130 Shine.
Totaal aantal Berichten: 807
Geregistreerd: 08-05-2005
- ID/DS Dsuper
- C3 1.6 e-HDI Dynamique
Nou, ik zou niet van mijn antwoorden uitgaan hoor. Ik ben geen citroen verkoper en weet niet wat er allemaal mogelijk is. Toen ik mijn C3 kocht, heb ik bewust geen opties genomen, dus ik heb me daar toen niet in verdiept. Ik reageerde alleen op de connection box, die is net zo duur als een parrot installatie en kan volgens mij minder. Op het DS3 deel hebben ze het over een JBL systeem, ik weet dus niet of je dat ook in de C3 krijgt als je het duurdere hifi pakket neemt.
Overigens vind ik het geluid best goed voor een standaard radio. Ik weet niet in hoeverre jij verwend bent, ik vergelijk met relatief oude auto’s en dan is dit prima. Maar ik verwacht dan ook geen concert zaal kwaliteit in mijn auto. Ik heb ook in de C1 gereden, dat was pas een beroerde radio. Je kon aan de tijd en de zender frequentie afleiden dat je naar Giel zat te luisteren.
ik zie, ik zie wat jij niet ziet en het is Blue Danube.
het is een DSuper, met 5-bak, LPG en leer!
boeman schreef:Nou, ik zou niet van mijn antwoorden uitgaan hoor. Ik ben geen citroen verkoper en weet niet wat er allemaal mogelijk is. Toen ik mijn C3 kocht, heb ik bewust geen opties genomen, dus ik heb me daar toen niet in verdiept. Ik reageerde alleen op de connection box, die is net zo duur als een parrot installatie en kan volgens mij minder. Op het DS3 deel hebben ze het over een JBL systeem, ik weet dus niet of je dat ook in de C3 krijgt als je het duurdere hifi pakket neemt.
Overigens vind ik het geluid best goed voor een standaard radio. Ik weet niet in hoeverre jij verwend bent, ik vergelijk met relatief oude auto’s en dan is dit prima. Maar ik verwacht dan ook geen concert zaal kwaliteit in mijn auto. Ik heb ook in de C1 gereden, dat was pas een beroerde radio. Je kon aan de tijd en de zender frequentie afleiden dat je naar Giel zat te luisteren.
@boeman Ik ben behoorlijk verwend, althans, daar kom ik nu achter. Ik wil eigenlijk gewoon weer een all-in-one high-end mediasysteem, want dat ben ik gewend van FIAT en Lancia. Bij Citroën wordt dat iets lastiger denk ik. (En dan hoorde ik van iemand dat hij het duurdere HiFi-systeem in de C3/DS3 nog steeds niet mooi vond in vergelijking tot de audio in de FIAT Punto Evo (veel boem boem, en weinig kwaliteit), en dan zakt wat dit betreft de moed me een beetje in de schoenen).
...even op een andere tak (van wat niet in de folder staat)...Is dat echt waar: geen make-upspiegels, kledinghaakjes, of handgrepen in de C3?
Voorheen: FIAT Croma, Lancia Delta, FIAT Bravo, FIAT Stilo SW, Grande Punto, Grande Punto Turbo, FIAT 500, Lancia Ypsilon, FIAT Punto Evo, Citroën C3, Renault Clio Estate, Peugeot 208. Nu: Peugeot 308. Binnenkort: Citroën C4 2021 Puretech 130 Shine.