Totaal aantal Berichten: 114
- C1 ambiance 3 drs
- Xsara Picasso 1.8 16v Attraction
- DS 3 e-HDi 90 Airdream So Chic
Het moment is er niet voor niets. Als je ze vaster zet dan het moment bestaat de kans op kromtrekken. Te los niet goed, maar te vast ! ook zeker niet. Dan kan je net zo goed de momentsleutel achterwege laten. Jammer dat men de kennis van het gereedschap niet beheerst.
http://www.ds3club.nl
2012, DS3 e-HDi Airdream So Chic, Gris Aluminium/Rouge Carmen, Pack Cuir Claudia Amarante, Pack Select MyWay Confort, Dotz Mugello
Totaal aantal Berichten: 369
- ZX 2.0i 16v
- DS 3 1.6 THP 207pk Racing
- AX 1.1 axion
- C3 1.6 16v Sensodrive Exclusive
- ZX 1.8 Furio
- AX GTI
Zo de eerste Citroen staat op winterbanden.
de E-HDI was de eerste.
staat nu op Conti’s
nu nog aan het kijken wat er te koop is voor de Racing.
das toch ff een stuk lastiger.
Ben via het duitse DS3 forum op het idee gekomen om 1 van de weinige 17” velgen die past te kopen.
en dan heb ik voor beide auto’s een extra setje liggen.
dan kan ik ze zelf omwisselen wanneer en waar ik wil.
en ook het juiste moment voor de bouten want ben vaak bij de dealer erover gevallen dat ze het gewoon makkelijk met de luchttol doen.
en dan geen luxe luchttol met een moment die ingesteld kan worden.
Bleu comme le ciel schreef:Ook bij de kwikfit via ANWB:
Michelin ALPIN A4 87T MI195/55T16ALP4 4 472,52
Balanceren 4 50,00
Ventielen 4 10,00
Verwijderingsbijdrage 4 12,00
Stikstof 4 0,00
Totaal € 544,52
Ow, zijn ze weer leverbaar ? Waren uitverkocht een paar weken geleden. Heb toen de Goodyears UG 8 maar genomen. Kwamen ook stukken beter uit de test dan de Michelins.
C5 Aircross 225 PK EAT8 Shine Full options
C1 Shine 3-drs full leather
boeman schreef:jev schreef:Berlingo2.0HDi schreef:Kwikfit
Wel zelf bij de montage blijven staan en controleren dat ze de boel niet pneumatisch in standje “vast als een huis” vastdraaien he? Want daar zijn ze nogal goed in bij kwikfit… niet alleen krijg je zelf zo’n wiel nooit meer los als het eens nodig is, maar de kans is ook dat ze de bouten een keer kapotdraaien.
Ik kom zojuist van de kwikfit, winterbanden op mn C3. Mijn ervaring is juist anders, je wordt uitgenodigd als eigenaar om bij het -met de momentsleutel- aandraaien van de bouten te zijn, zo kun je met eigen ogen ervaren dat ze iig vast genoeg zitten. Zelf gezien dat de bouten ook nog verder aangedraaid werden, dus het was meer dan alleen de moment klik.
Dat is ook mijn ervaring. Ze weten bij Kwikfit op banden gebied echt wel wat ze doen. Een distributieriem vervangen zou ik er niet laten doen.
Heb alleen de wielen niet op de auto laten leggen, want het is er nog geen weer voor.
C5 Aircross 225 PK EAT8 Shine Full options
C1 Shine 3-drs full leather
De banden zijn vandaag binnengekomen. Nette en snelle levering dus. Nu alleen nog een paar velgen uitzoeken die om mijn 195 / 55 R16 Goodyear UG 8 passen. Iemand hier nog tips over?
En met tips bedoel ik voornamelijk over de maat velgen dat ik dadelijk met velgen zit die helemaal niet om mijn banden passen
Tsja, wat dacht je van de ashera velgen? leverbaar in een stuk of 6 verschillende kleuren, dus nog mooi te personalisen ook!
En: bij online aanbieders zijn deze originele Citroën velgen nog eens stuk voordeliger ook.
O wat is het toch mooi op de weg met al die Citroëns…
Nu na lange Citroënloze periode een C6, daarvoor DS5 Hybrid 2013, daarvoor DS5 Hybrid eveneens 2013, C3 2012, DS3 2011, Xsara Picasso (2x), ZX (2x), ZX Break, AX (2x), BX (2x), Visa 4-cyl, Visa 2-cyl.
Even snel gekeken op marktplaast: zowel een set witte ashera (nieuw) en Volunga voor 500-600 euro te koop. Daarnaast nog een andere ste voor 750, dan heb je er meteen nog eventjes 4 nieuwe energysavers bij!
Dus, moet kunnen lukken!
Nu na lange Citroënloze periode een C6, daarvoor DS5 Hybrid 2013, daarvoor DS5 Hybrid eveneens 2013, C3 2012, DS3 2011, Xsara Picasso (2x), ZX (2x), ZX Break, AX (2x), BX (2x), Visa 4-cyl, Visa 2-cyl.
welke site heb je deze gevonden?
Nadeel van Ashera is het nogal veel aanwezige gepolijst blank aluminium met een dun laagje blanke lak.
Als er een klein beetje schade aan de blanke lak ontstaat, ben je in no-time voorzien van lelijk aluminium.
2011 DS3 eHDI Mativoire + Rouge Carmen dak en Ashera velgen. Pack Perfo en Myway comfort. I am loving it
@ gunsfh: begijp je vraag niet,afgezien van de spelfout is marktplaats als website toch wel bekend in NL en B of te googelen?
Hoi,
Misschien heb je hier iets aan, want ik vond 800 euro ook wel een heel erg hoog bedrag.
Ik heb zelf de meegeleverde standaard zomerbanden vervangen door All Weather banden (goodyear) en die bevallen mij heel erg goed. Kosten per band ong 120 euro. Ook goed voor het rijden in Duitsland (heb de tip ook via die kant gekregen). Levensduur iets korter dan een normale band (stel je rijd 4 jaar normaal met banden nu misschien 3 jaar), maar geen nieuwe velgen en je wieldoppen kunnen er gewoon om blijven…
Let wel even op dat Oostenrijk (Duitsland weet ik niet zeker) een minimale profieldiepte van 4mm voor het M+S logo hanteert, daarna worden ze niet meer als winterbanden gezien. Dus met je `All-Weather’-banden kun je de laatste mm’s alleen in de zomer rijden. Net als met je gewone winterbanden eigenlijk.
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!
Ik heb een set winterbanden (4x michelin alpin4 195/55/r16) gehaald bij Atu.
€ 139,- per stuk en binnen 5 dagen leverbaar.
Gr. Peter
ds3 - Hickory met zwarte Bellone
Totaal aantal Berichten: 369
- ZX 2.0i 16v
- DS 3 1.6 THP 207pk Racing
- AX 1.1 axion
- C3 1.6 16v Sensodrive Exclusive
- ZX 1.8 Furio
- AX GTI
Wat komen jullie toch allemaal makkelijk aan winterbanden.
Ik ben voor de racing al een paar weken bezig en nog niets gevonden :S :S
morgen naar de bandenman toe om zo eens wat info te krijgen.
dealer kon NIKS leveren.
autobandenshop.nl kon NIKS leveren
nu dus kijken wat ik verder kan doen.
PFFFF
tis wat, zo’n aparte DS3r