Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
OK.
maar ik dacht dat er alleen een relais in de middenconsole zat voor blower op max. bij mij doet niks meer, op geen enkele snelheid…..
welk relais bedoel je ? waar zit ie ? (zal ook even zoeken in een boek)
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Ja die bedoel ik. Maar ik zou eerst even zorgen dat je accu het doet voordat je verder puzzelt.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
dat relais al gespot, middenconsole rechts, de voorste van de 4. had die zijkant er al af, zag geen grote verbrande aansluitpunten. relais zelf er nog niet uitgehaald.
maar zal eerst eens een accu organiseren.
dan puzzelen.
verdere tips zijn welkom !
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje
Totaal aantal Berichten: 27929
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Hier nog een tip voor als je hem zelf nog niet gezien had: http://link.marktplaats.nl/495001400
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
thanx !
zo eerst een accu halen.
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
accu gehaald, straks er in, en dan puzzelen.
even zitten lezen in het schema.
als ik bij het transistor plaatje de dikke draad doorverbind met de massa zou moet de blower gaan draaien. zo niet, is dat relais kapot in de middenconsole, of de blower.
ook kan ik dat andere plaatje + transistor proberen, maar die gebruikte ziet er wat gammel uit…...
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
accu zit er in, dus voldoende power. weinig ruimte daar in dat hoekje overigens om de accu er “even” in te zetten….
ik dacht dat ik wat verbrande lucht rook rechts voor toen de blower stopte, en verdacht dus deze er van te zijn doorgebrand. alleen bij losmaken/inspectie zag ie er maagdelijk uit. op de binnenkomende draad van het stelwieltje varieert ie netjes tussen 0-12 volt. dus die doet het ook.
relais in de middenconsole bekeken, ook netjes.
daar de uitgaande massa naar de blower doorverbonden (met contact aan) - draait ie dus niet !!
dus probleem zit in de blower.
bovenkant/deksel er af, en die ziet er behoorlijk stoffig uit van afgesleten koolborstels (rood-roestbruin stof). en die blower draait heel zwaar. dus daar zit ‘t probleem. even zoeken, maar dan ben je wat verder. beetje gangbaar gemaakt, en nu doet ie het weer. maar je hoort dat ie niet van harte rond draait.
tijd voor een nieuwe !
zijn er verschillende blowers ?? bij de CX basis 2 staan verschillende, maar alleen een hele vroege serie 1, en die ander is voor na mei ‘78.
iemand ervaring hoe de oude blower er uit kan ??
4 schroefjes, en hij zit los, maar je tilt hem niet zomaar omhoog, hij haakt onder de luchtinlaat.
iemand ??
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje
Totaal aantal Berichten: 848
Geregistreerd: 11-11-2006
- AX 1.1i TGE (verkocht)
- CX 2400 super familiale (verkocht: is fusiepproject)
- BX 16 TGI Progress (exit: krijgt donorschap)
- C4 (2004-heden) 1.2 Pure Tech
- BX 1.9 TRS Break (in ruste bij de snoekfabriek)
- AX 1.1I Mistral
Net dezelfde klus uitgevoerd in mijn super uit 1980. Daar zit dezelfde blower in. Voor zes tientjes een vervangende blower gehaald in Abbenes. Je kunt de blower inderdaad niet via het deksel verwijderen, vreemd genoeg. Ik heb de luchtinlaat(toren) weggehaald (is relatief simpel, zit met wat klemmen vast). Er moesten wat verwarmingsslangen los die er omheen liepen (als je het netjes wilt doen, tap je de kvs eerst af. Anders loopt het spul je verwarmingshuis in en zit je nog maanden in de kvs-lucht als je de verwarming aanzet). Toren er uitgehaald, metalen band die om de rubber afsluiting tussen het blowerhuis en de luchtinlaat doorgeknipt en de hele handel iets opzij gehaald (richting de koelvloeistofbol). Dan ontstaat net genoeg ruimte om de blower er uit te tillen (beetje wrikken, maar het plastic van de behuizing geeft wel mee). Pas wel op dat je de nieuwe blower niet sloopt bij het terugplaatsen. Daarna weer alles op zijn plaats klikken, schroeven en de slangen weer vastzetten (eerst nieuwe blower testen natuurlijk…) en je zit er weer warmpjes bij voor de horrorwinter losbarst.Succes.
Hendrik Colijn: ‘Er is voorshands nog geen enkele reden om werkelijk ongerust te worden’
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
dank voor de toelichting.
ik ga er nog eens naar kijken.
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Enne - nogmaals: die van mij draaide ook niet goed meer. En smeren blijkt nu toch al maanden een prima noodoplossing ...
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
die blower doet het nog steeds. ik ga em wel vervangen. maar eerst even APK klaar hebben.
de uitlaat moet nu zo’n beetje wel dicht zijn met mijn gepruts met deze noodoplossing: gum, plaatje en uitlaattape constructie - de hele boel moet uitharden, en zo dus goed genoeg voor de APK. dan snel een andere vinden.
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje
Totaal aantal Berichten: 43299
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Zo! Dat is een knap stukkie beunwerk
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
hahahaha !! ben ik nu genomineerd voor de beun van het jaar ??
heb jij een andere goed demper liggen dan ??
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje
Totaal aantal Berichten: 43299
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
cx25gtit2 schreef:hahahaha !! ben ik nu genomineerd voor de beun van het jaar ??
Je komt wel in de buurt hoor! Knap stukkie werk. En nu maar hopen dat ie het tot na het afmelden gaat volhouden!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
tja….... we gaan het zien. niet te veel gas geven.
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje