Totaal aantal Berichten: 77
- C4 (2004-heden) Berline
- C3 Picasso selextion
Ik dacht even “de” xtr 110 pk van 2009 onderhoud te geven vandaag.60000 op de teller.
Remblokken,olie en olie filter geen probleem.
Had alleen de verkeerde pollenfilter meegekregen,was van het vorig model.over het vervangen is ook zwaar overnagedacht ,maarja.
Maar nu komt de grote vraag;” hoe kom je ingods naam bij de luchtfilter????”
en als ik dan toch bezig ben,de dieselfilter is besteld maar waar bevindt zich deze?Heb er nog niet echt naar gekeken,is meer uit gemakzucht dat ik het vraag.
En zijn er meer die een lek hebben van de uitlaat gassen aan de turbo?Ongeveer ter hoogte van de bout van de oliesmering.
En als laatste;hoe zet je de onderhoudsinterval terug op nul??
Zo dit was het ongeveer wel.
2 dagen voor een beurt is niet zo slecht
Alvast bedankt
Ed
Totaal aantal Berichten: 19
- Berlingo Multispace 1,6 HDI 90 pk
Vorige week heb ik mij ook verrot gezocht naar de luchtfilter bij mijn Berlingo HDI 90 pk Multispace jan 2009 +/- 34000 km.
Om dat het verbruik iets hoger is aan het worden wilde ik het filter schoon blazen maar de grote plastik afdekking waar ik van dacht hier zit hij onder bleek niet waar te zijn.
Bij voorbaat dank Jelle Lubsko
Deze Citroen"s heb ik gehad.
AMI 6 Break 1969 ROOD / AMI 8 Break GROEN / DYANE LICHTBLAUW / VISA BRUIN /BERLINGO 1,9 D MULTISPACE 1999 GOUDGEEL EN DEZE KOMENDE WEEK BERLINGO 3 1,6 HDI 90 pk MULTISPACE ZANDBEIGE NIEUW MODEL
ik heb hier alle filters klaar liggen om te vervangen.
ik weet al dat de dieselfilter niet simpel is,want daar heb ik een uitgebrijde uitleg bij gekregen ( die ik al vergeten ben)
klein vraagje: ik heb voor 4 filters en een bus synthetische olie van 5 liter 160€ betaald.
hoeveel betalen jullie ?
Totaal aantal Berichten: 77
- C4 (2004-heden) Berline
- C3 Picasso selextion
Die diesel filter valt nog wel mee.Je haalt de 2 buizen weg ,1 van de aanvoer lucht en de lucht die naar de turbo gaat.
Dan kan je er al bij ,en anders haal je de accu weg dan lukt het zeker.
De luchtfilter weet ik nog niet daar ben ik nog steeds niet uit hoe je dat voor mekaar moet krijgen!!!
Wat betreft de prijs zou ik niet weten,haal de spullen via het werk.
Groeten
Ed
volgens mij zit de luchtfilter achter de koplamp aan bestuurderszijde
luchtfilter zit dus achter het motorblok,die vierkante bak…...
moet er wel volledig uit om open te krijgen,zitten 3 inbusvijzen in
bij mij 2 weken geleden de 4 filters vervangen en verse olie opgedaan…...
dinsdag auto total loss gereden…...
bmw achterin gegaan en mijn auto op s350 cdi gegooid…....
filter zit achteraan op de motorblok.
is niet 1 2 3 gedaan.
die contructie van de luchtfilter is niet echt slim.
als je andere merken bekijkt die zo motor hebben,zoals ford,mazda,volvo enz.. zitten deze meestal gewoon rechtsvooraan.
is in een handomdraai gedaan.
ken dat al eens bekeken om deze om te bouwen naar voorbeeld van ford.
want de weg die de lucht moet afleggen,amaai,langs de noordpool rond….