SPAM schreef:Ik weet dat Citroclassique veel winterbanden verkoopt, doe eens een belletje naar ze.
Misschien valt het wel onder de noemer “reclame”, maar ik doe gewoon erg prettig zaken met ze.
Succes.
Citroclassique WINTER AANBIEDING
Hankook winterband 195/70/15 € 95,- incl.montage en nieuwe binnenband.
Voor een betere wegligging met sneeuw en regen in de donkere maanden.
Hankook…...
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
rvdb20 schreef:Erict schreef:Aan Rolph en andere geïntersseerden. De uitgebreide update is onderweg. Het is me nu even te laat om daar uitgebreid op in te gaan. Binnenkort meer in dit topic .......
Ik wacht vol spanning
Wat betreft winterbanden… ben ik ook wel naar geïnteresseerd. Dacht juist op basis van jouw verhalen van afgelopen winter dat dat niet nodig is… Al met Robbert over gehad ook? Die zal toch ook wel meer weten?
Da’s ook toevallig op het moment dat jij dit schrijft sta ik met Robbert te praten over winterbanden. Het gesprek heeft mij nog niet overtuigd om de winterbandjes er echt om te leggen. Met sneeuw iets meer grip, met ijs hebben XVS-en meer grip. Zonder sneeuw en ijs heb je alleen maar last van winterbanden. Veel meer herrie en minder rijcomfort. Ik denk dat ik weer ga overwinteren op XVS-jes.
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Zolang je met de DS niet op wintersport gaat is er niets aan de hand en kan je best op Xvs’en de winter door. Maar, bij platgereden sneeuw is het een behoorlijk waardeloze band ( uit ervaring ... )
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Zoals beloofd een stevige update van dit topic. Afgelopen donderdag de DS nadat de stofhoes van de RV aandrijfas was afgelopen de dame direct maar achter gelaten bij DS Advies.
Het zat al in de planning om de motor en aanverwante daar in de buurt zijnde techniek eens goed onder handen te nemen. De cylinderkop was overduidelijk aan een revisie toe. Kleppen konder niet echt meer lekker gesteld worden en zelfs na het kleppen stellen hoorde je de uitlaat nog licht ploffen als de motor stationair draaide. Daarnaast leek het er op dat het slechtere remmen niet alleen veroorzaakt werd door de XAS-en voor. Er bleek een remzuiger niet helemaal lekker meer te functioneren.
Gisteren is de motor er uit getakeld en uit elkaar geschroefd. Toen ik vanochtend in A’dam arriveerde was de motor al weer deels opgebouwd. Naast de cylinderkop bleken de nokkenas en zeven van de acht stoterbussen er ook behoorlijk slecht aan toe te zijn. Ook vervangen dus. Zuigers en bussen en krukaslagers waren daarentegen wel in goede staat. Deze mogen blijven.
Toen ik vanochtend arriveerde zat het blok al weer deels in elkaar.De monteur was bezig met de voorbereide werkzaamheden om de gereviseerde cylinderkop er weer op te zetten. Volgens hem waren de klepzittingen in het oude blok zo ongeveer verdwenen.
Naast de motorwerkzaamheden worden de nu toch bereikbare onderdelen onder de motorkap direct vervangen. Zoals een nieuwe voorraadbolletje, een nieuwe radiateur, een der motorsteunen en een nieuw waterpomphuis. Waterpomp zelf is niet nodig, die is pas een jaar oud.
Remklauwen worden gereviseerd en de koppeling wordt vervangen. De versnellingsbak doet het nog prima. Het deksel wordt wel even gelicht voor een kleine inspectie. Daarnaast wordt de hele voortrein nagelopen en de dynamo en startmotor liggen ter controle bij de buren ( een revisiebedrijf van electrische auto onderdelen ).
Ik had me nog zo voorgenomen om wat fot’s te maken van het geheel, maar ben dat ter plekke glad vergeten. Ik denk dat de mannen van DS Advies nog wel een paar daagjes bezig zijn. Ik houd jullie op de hoogte van de vorderingen en het eindresultaat.
We zijn benieuwd ...
Flinke ingreep Eric! Had al wel zoiets opgepikt dat de techniek grondig aangepakt zou worden. Ben vooral benieuwd of je straks meer merkt dat het een 23 is dan voorheen. Ofwel of ik je nu niet meer bij kan houden
Jammer dat je geen foto’s hebt. Ga je nog in de herkansing of ga je pas weer als de dame klaar is?
Wat betreft de winter… hoor dat er lange termijn geruchten gaan over -20 in januari. Dat is natuurlijk nog te bezien, maar waarschijnlijk staan onze dames dus op XVS? Heb mijn profiel nog eens bekeken en dan moeten er iig 2 nieuwe onder…
Veel succes met aftellen tot je je voiture mag ophalen Neem me zo aan dat je zelf ook heel nieuwsgierig bent naar het verschil.
2CV6 Special 1981, ID20 Break 1971
Ik verwacht dat de ingrepen zeker leiden tot meer kracht bij het optrekken. Dus maak je borst maar nat.
Als de mannen in dit tempo doorgaan, dan zal ik geen foto’s kunnen schieten van het tussenresultaat. Heb op z’n vroegst woensdag laat in de middag pas tijd om er even langs te karren.
Ik ga in ieder geval voor de XVS deze winter. Als de weerprofeten gelijk krijgen dan komen we met -20 voor heel andere problemen te staan vrees ik. Maar waren het niet dezelfde weerprofeten die een lange hete zomer voorspeld hadden?
Haha terechte opmerking over de lange termijn voorspellingen. Ik neem hem met een flinke korrel strooizout
Ik ga maar een set verse XVS-en vragen voor de winter. Als ik het profiel zo bekijk snap ik wel dat je daarmee grip hebt in de sneeuw.
Nog even offtopic voor mochten er toch geïnteresseerden zijn in winterbanden Puur optisch gesproken ziet deze winterband er dan nog wel aardig uit op deze foto voor gebruik onder de dame:
(Petlas Fullgrip PT925)
2CV6 Special 1981, ID20 Break 1971
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Dat zijn banden voor onder een bussie!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Yep… net als alle andere winterbanden die op het forum genoemd worden voor onder de DS. Dus daarin verschillen ze dan weer niet
2CV6 Special 1981, ID20 Break 1971
Totaal aantal Berichten: 10259
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Bekijk het filmpje eens dat Leontien geplaatst heeft. Volgens een Belgische bandenmonteur zijn in de winter zomerbanden van de bekende A-merken beter dan winterbanden van Chinese makelij.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Heb je een link?? Verder raken we zo erg offtopic. Sorry Eric dat was niet de opzet. Kan een moderator dit topic knippen?
2CV6 Special 1981, ID20 Break 1971
Valt wel mee toch? Ik heb zelf de vraag over de winterbanden gesteld
Ik zie nu wel dat het forum nog in de zomertijd leeft.
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
rvdb20 schreef:Yep… net als alle andere winterbanden die op het forum genoemd worden voor onder de DS. Dus daarin verschillen ze dan weer niet
Ik heb jaren op snowtrac van vredestijn gereden: 195/70-15. Niet voor een busje hoor. Busjes banden horen onder een VW bus, niet onder een ds.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 15697
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Voor wintertijd moet je als gebruiker even in je profiel het vakje zomertijd afvinken!