Beste Lezers,
Gisteren heb ik de Ashera velgen met de zomerbanden laten vervangen voor de originele wieldop velgen met winterbanden. Nu wilde ik vandaag even de wieldoppen er op zetten en vond ik het er toch wat vreemd uit zien. De velg zit wel vast maar de boutkop met ring sluit niet aan op de velg. Is dit normaal bij deze velgen? Zie foto’s voor meer info. Zelf heb ik het idee dat de wielbouten voor de Ashera velgen niet geschikt zijn voor de wieldop velgen. klopt mijn idee? De Ashera velgen zijn bij aflevering onder de auto gekomen en de wieldop velgen heb ik toen los mee genomen en later laten voorzien van winterbanden. Ik heb toen verder geen extra setje wielbouten mee gekregen.
Totaal aantal Berichten: 30
- C3 Picasso 1.6 VTI Exclusive
als ik de foto zie denk ik dat er iets niet klopt.
Er zullen andere moeren op moeten.
Succes
Totaal aantal Berichten: 67
- DS 3 Sport Chic 1.6 THP
met stalen wielen kan dit gewoon
je kan andere bouten bestellen maar dat is gewoon zonde van je geld dit zal niet loslopen
gr wesley
DS3 Thp 155 sport chic
remap 190 pk 300 nm-forge induction kit-xenon 6000K-Korte antenne
led stads+kenteken verl-17’‘belone zwart zomer-17’‘botbet lv4 winter-more in the way
Totaal aantal Berichten: 1381
- C4 (2004-heden) C4-II Puretech 130
weet je dat zeker?
Alu velgen zitten inderdaad meestal vast met een veerring onder boutkop, maar stalen velgen met een conisch geslepen deel.
Soms zijn alu velgen verstevigd met een bus, waarin je dan met een conische bout eea kunt vasttrekken.
Die conische rand zie ik zo op de foto niet terug, dus hoe zit nu de velg vast?
De velg voelt wel vast aan maar ik vind het er vreemd uit zien. Het lijkt mij dat de gene bij de profile dit hoort te melden als de bouten niet goed passen. Ik zal morgen wel even naar de dealer rijden en kijken wat die er van zegt.
Totaal aantal Berichten: 40
- DS 3 e-HDi 90 Airdream So Chic
Ik heb ook asheras onder de ds3. Ik heb de stalen velgen ook meegekregen en ook een doosje met de originele wielbouten. Hier zit een conisch deel aan. Ik kan me niet voorstellen dat dit goed is.
Totaal aantal Berichten: 67
- DS 3 Sport Chic 1.6 THP
aan deze lm wiel bouten zit ook een conisch stuk en daar zit het wiel nu op vast
ik heb het al jaren zo nog nooit is het los gekomen
DS3 Thp 155 sport chic
remap 190 pk 300 nm-forge induction kit-xenon 6000K-Korte antenne
led stads+kenteken verl-17’‘belone zwart zomer-17’‘botbet lv4 winter-more in the way
Totaal aantal Berichten: 369
- ZX 2.0i 16v
- DS 3 1.6 THP 207pk Racing
- AX 1.1 axion
- C3 1.6 16v Sensodrive Exclusive
- ZX 1.8 Furio
- AX GTI
Het zal wel geen kwaad kunnen maar ik zou voor mijn gevoel toch een extra setje boutjes halen.
@Wesley2 Passen bij jou de wieldoppen ook nog dan als de wielbouten verder uit steken?
Ik heb hetzelfde voor met de C3 Picasso van de schoonmoeder. Het zijn dezelfde bouten en de stalen velgen zitten goed vast, maar het is inderdaad geen zicht. De metalen ring heb ik er tussenuit gehaald om het gerinkel te voorkomen.
Maar is dit 100% veilig? Ze zijn sowieso conisch, net zoals een ‘kortere’ bout.
Hallo DS3-Black
Ik had het zelfde probleem als jou.
Toen ik de andere velgen er op wou zetten.
Waren de bouten niet goed want het conische gedeelte is te kort.
Want de bouten zijn voor lichtmetalen Wielen.
Voor nood kan het wel (reservewiel).
Ik ben toen naar de dealer gegaan en die was vergeten om mij de goede wielbouten mee te geven
Als je naar de dealer gaat heeft die de juiste wielbouten misschien nog wel voor je liggen.
Want ze horen er wel bij geleverd te worden.
Ga voor veiligheid neem de juiste bouten die bij de velg horen.
MVG André
citroen-ds3-ehdi 92pk 230nm nu 121pk 275nm op een vermogensbank
Totaal aantal Berichten: 1228
- DS 3 So Chic 1.6 16V VTI
- Xsara 1.6i Coupe
- Xsara Break 1.6i / 2.0i VTS
Dit is inderdaad zeker niet goed, ik zou dit niet echt vertrouwen, setje wielbouten voor stalen velgen kost net €20, lijkt me een goeie investering voor veilig rijden in de winter.
Citroen DS3 1.6 VTi White/Black
Citroen Xsara 1.6 Coupe
Citroen Xsara 1.6/2.0 Break VTS?
Net even met de dealer gebeld en de man aan de telefoon zegt dat dit zo hoort en geen kwaad kan. Wel geeft hij toe dat het er wat vreemd uit ziet. Aan de wielbout zit een conische kant waar de stalen velg mee vast zit.
ik kan je vertellen dat je niet de goede wielbouten hebt.
de conische kant voor stalen velgen is langer.
dus dan kun je de wielen goed vast zetten en zullen ze niet los trillen.
ik heb het net nog even voor je na gekeken.
bel maar is in het rond bij verschillende dealers.
ik ben zelf 1e automonteur en zal je dit niet aan raden.
mvg andre
citroen-ds3-ehdi 92pk 230nm nu 121pk 275nm op een vermogensbank
Dacht dat ze er zoiets uit zouden moeten zien:
Let op, slechts een voorbeeld, niet de exacte maat/lengte enz..
Gangbaar is M12 of M14
Excentrisch of Konisch
Spoed van 1,25 of 1,50
En dan nog de draadlengte
2011 DS3 eHDI Mativoire + Rouge Carmen dak en Ashera velgen. Pack Perfo en Myway comfort. I am loving it
Beetje oppassen met verkeerde bouten… Ik heb zelf gehad dat mijn LM wiel een half jaar nadat er nieuwe banden opgezet waren bijna loskwam omdat het met een verkeerd type bouten was vastgezet - dezelfde bouten waarmee het wiel dus al vijf jaar lang vast had gezeten.
In het begin was het een lichte trilling in het stuur en dat werd steeds erger, maar in stilstand zag ik niks. Heb toen nog ternauwernood de garage kunnen bereiken waar ze er dus achter kwamen dat het de verkeerde bouten waren. En zich schaamden dat dit niet al eerder tijdens de bandenwissel was ontdekt.