Leon75 schreef:Misschien is de DS3 al eerder geproduceerd en stond jouw model (met jouw wensen) ergens op voorraad. Ik kan het anders niet rijmen dat je 15 september besteld hebt en dat de auto nu al bij de dealer staat.
Ik mag de mijne (zonder myway) ook morgen ophalen werd vorige week donderdag ook afgeleverd bij de dealer. En heb hem 17 september besteld.
Dus morgen lekker rondjes rijden!!!!
O ja, net vergeten: je kunt uiteindelijk productiedatum achterhalen (zie andere posts, gaat over het zogeheten ORGA nummer (staat in rechter deurstijl).
Zo kun je achteraf checken of het ‘gewoon’ snel is gegaan ofdat de auto simpelweg al geproduceerd was.
Wat ook wel eens gebeurt is dat een dealer al anticipeert en voorraad auto’s bestelt die nadat de koop gesloten is met de klant nog aangepast kan worden naar specifieke wens van de klant, waardoor levering op het oog erg snel kan geschiedden.
O wat is het toch mooi op de weg met al die Citroëns…
Nu na lange Citroënloze periode een C6, daarvoor DS5 Hybrid 2013, daarvoor DS5 Hybrid eveneens 2013, C3 2012, DS3 2011, Xsara Picasso (2x), ZX (2x), ZX Break, AX (2x), BX (2x), Visa 4-cyl, Visa 2-cyl.
Hallo allemaal,
Ik ben helemaal nieuw hier, ik heb vorige week een DS3 eHDI besteld (lease) met het Pack Cuir Claudia (zwart leer) en Pack Select My Way Confort.
Kleur: noir obsidien met rouge carmen dak en spiegels in chroom.
Volgens de dealer hoor ik over een week of vier de ETA… super spannend! Kan niet wachten om hem in ontvangst te nemen, echt geweldig om al jullie posts over de auto te lezen… voorpret tot de macht tien!
Gr.
Frank
Gefeliciteerd! Iedereen hier is 99% positief over de e-HDI…dus ik snap dat je niet kunt wachten tot het zover is.
Dank! Het enthousiasme spat er inderdaad van af op dit forum (kijk er anoniem al een paar weken op)!
Heb er twee keer een uur in proefgereden en vind hem helemaal top. Concurrentie bestond voor mij alleen uit de Alfa MiTo, dus de keuze was erg snel gemaakt.
Half januari vakantie, dus nu super hard duimen dat ik hem voor die tijd heb!
Is jullie iets bekend van stagnatie in het productieproces a.g.v. kerstdagen en jaarwisseling?
GuntherM schreef:Ik heb vandaag goed nieuws gekregen! Dealer heeft gebeld dat de auto morgen of overmorgen bij hun geleverd zal worden. Dan nog een wasbeurt en de sierstrippen monteren en 8 november mag ik hem dan eindelijk gaan ophalen .
Denk dat ik in de tussentijd al eens een kijkje ga nemen…
Nog beter nieuws gekregen! Aanstaande donderdag is het dan eindelijk zover en mag ik de auto gaan ophalen. De dealer gaf alleen aan dat de sierstrippen en een andere pookknop nog niet binnen waren en liet mij over aan de keus: Wachten totdat alles binnen is of donderdag de auto ophalen en terugkomen voor het monteren van de sierstrippen. Die keus was natuurlijk snel gemaakt!
Enige wat ik niet begrijp is dat hij de sierstrippen pas besteld heeft toen de auto al geleverd was?? lijkt mij dat dit best eerder besteld had kunnen worden maar goed. Dan maar een extra ritje naar de garage en tevens een excuus om kilometers te maken .
Iemand enig idee wat de levertijd van deze onderdelen is?
- sierstrip achterklep
- chrome inleg achterlichten
- noir onyx versnellingspook
Goed nieuws! De dealer belde gisteren op dat de DS3 eHDI van ons gisteren is binnen gekomen. Vrijdag kunnen we hem ophalen. Levertijd is dan 9 weken en 8 á 9 weken was de planning.
Ik kan niet wachten!
@guntherm Ik had mijn strip en chrome inleg voor achterlichten ergens anders besteld waren binnen 3 dagen in huis,en dat zijn ook originele citroen onderdelen.
Wel raar inderdaad dat ze niet meegeleverd zijn meteen. Maar ja bij mij waren ze de spoiler vergeten te bestellen, maar gelukkig werd die snel geleverd.
Auto rijd echt super.
Totaal aantal Berichten: 562
- DS 3 e-HDi 90 So Chic
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 82 ETG Feel
GuntherM schreef:
Iemand enig idee wat de levertijd van deze onderdelen is?
- sierstrip achterklep
- chrome inleg achterlichten
- noir onyx versnellingspook
Wat betreft de versnellingspookknop, die moet binnen een week kunnen worden geleverd. Althans, dat was bij mij het geval (bij aflevering was mijn dealer vergeten dat ik ook een Noir Onyx versnellingspookknop had besteld om de lederen versie te vervangen…).
Hallo ds3 liefhebbers,
Ben nog nieuw op het forum.
Heb op 14 oktober een ds3 e-hdi in de kleur Hickory besteld.
Opties o.a. pack perfo, pack myway confort en zwarte 17 inch Bellone velgen.
Levering bij dealer is naar verwachting half december. Auto komt op begin januari op kenteken.
Peter**
ds3 - Hickory met zwarte Bellone
hier is ie dan.
Strakke bak! Mis ik nu alleen de chromenstrip onder de voorlampunits?
Verder lijkt het op het oog alsof de wielen 15 inch zijn, er lijkt veel ruimte in de wielkasten over te zijn. Kan natuurlijk ook een optische illusie zijn.
Hoe dan ook: veel rijplezier gewenst!
O wat is het toch mooi op de weg met al die Citroëns…
Nu na lange Citroënloze periode een C6, daarvoor DS5 Hybrid 2013, daarvoor DS5 Hybrid eveneens 2013, C3 2012, DS3 2011, Xsara Picasso (2x), ZX (2x), ZX Break, AX (2x), BX (2x), Visa 4-cyl, Visa 2-cyl.
dank je.
Zijn echt 16 inch wielen. Is denk ik toch wel een optische illusie. Had 17 inch kunnen nemen, maar vond het wel even genoeg zo. En die chromen strip onder de koplamp units heb ik niet genomen. Zit wel genoeg chroom op nu
Eerste post, eerste citroen, eerste “kleine” auto, eerste gloedflonkelnieuwe auto…....
Vandaag handtekening gezet voor een DS3 1.6 E-HDI 90 Airdream So Chic.
levering 01-2012.
Gris Thorium/carmen, zwart leer, pack select confort myway, parcdistance voor, spoiler, chrome spiegelkappen, winterbanden, setje valonga 16” voor de zomer, etc etc etc….
Ik kan niet wachten!
ga nu ff beetje inlezen hier op het forum….
greetzzzzz
Bert.
Totaal aantal Berichten: 562
- DS 3 e-HDi 90 So Chic
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 82 ETG Feel
snowleopard schreef:... parcdistance voor ...
Gefeliciteerd met de aankoop! Denk er wel aan dat je waarschijnlijk een lelijke bedieningsunit bij je versnellingspook krijgt om de parkeersensoren vóór te kunnen bedienen (ik heb ze zelf namelijk ook…).