Hallo,
Ik heb een setje blokjesvelgen op de kop kunnen tikken voor wat ik denk wel een mooi prijsje.
Allen zijn ze slecht onderhouden geweest en ze zijn aan de binnenkant dik aan gekoekt door remstof en andere viezigheden, de buitenzijde is ook verontreinigd door remstof in alle kieren en gaten. Het grijs metaal gespoten gedeelte ziet er nog heel goed uit behalve het alu gedeelte daar is bloemkoolvorming op te zien.
1)Hoe krijg ik al die viezigheid van de velgen af (het liefst gemakkelijk en niet te veel werk )
2)Hoe krijg ik het alu weer in een mooie staat terug? En kan ik dat zelf gemakkelijk doen.
Grt Eddy
Citroén 2.0 CT
C5 sinds 07-2012
Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005
- C15 GV (Grand Volume)
Ik denk dat het handig als je de topictitel even aanpast naar iets gepasters…. Dat doe je door bij de openingspost op ‘wijzig’ te drukken. Zoals het er nu staat is het niet echt duidelijk!
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa
Totaal aantal Berichten: 1234
Geregistreerd: 19-08-2007
- ID/DS Dsuper5
- DS 5 Sport chic hdi160
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
- SM 2,7 Carb.
Als je bloemkool aluminium hebt, rest er maar een ding en dat is kaalschuren en polijsten.
Dus met grove korrel beginnen en steeds fijner en dan de laatste stappen met polijstpasta.
Het is wel een takke klus maar als je het geduld op kan brengen is het resultaat geweldig.
Succes Peter.
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Dan wordt het echt een winterklus: Wiel op de keukentafel en poetsen maar, die blokjesvelgen zijn de meest bewerkelijke die ze ooit hebben bedacht.
Je kan het ook professioneel doen: Laten stralen en spuiten, dan wordt het echt weer als nieuw. En als je dan het pasvlak aan de binnenkant even laat nadraaien scheelt dat ook weer een boel lood bij het balanceren.
Ik heb het een keer laten doen voor € 80 per wiel. Dan is het echt net als nieuw uit de winkel.
Je komt dan wel in een financiële draaikolk terecht, want dan wil je nog veel meer zo mooi hebben…..
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
JanSr schreef:Dan wordt het echt een winterklus: Wiel op de keukentafel en poetsen maar, die blokjesvelgen zijn de meest bewerkelijke die ze ooit hebben bedacht.
Je kan het ook professioneel doen: Laten stralen en spuiten, dan wordt het echt weer als nieuw. En als je dan het pasvlak aan de binnenkant even laat nadraaien scheelt dat ook weer een boel lood bij het balanceren.
Ik heb het een keer laten doen voor € 80 per wiel. Dan is het echt net als nieuw uit de winkel.
Je komt dan wel in een financiële draaikolk terecht, want dan wil je nog veel meer zo mooi hebben…..
Kijk en dan houd het nooit op hé ))
Citroén 2.0 CT
C5 sinds 07-2012
80 euro per wiel lijkt veel, maar als je al die uren die je gaat schuren ernaast legt dan heb je het er echt voor over. Alleen kom je daar vaak pas achter nadat je ze alle 4 hebt gedaan
Een goede manier om ‘gewoon’een velg schoon te krijgen is Dasty van de Wibra.
Ouwe mopperkont
Voor mijn wielen was ik omgerekend 67,50 kwijt (stralen en spuiten)
Maar dan zijn de “gepolijste” vlakken gewoon met de hand met Hammerrite Hamerslag geverfd.
Dus als je voor 80 euro dan die vlakjes en de rand ook weer gepolijst of afgedraaid hebt is dat helemaal niet duur.
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Bedankt voor alle hulp en info hier over. En indien er nog mensen zijn met tips dan is dat altijd welkom.
Grt Eddy
Citroén 2.0 CT
C5 sinds 07-2012