Vandaag via CX basis de nieuwe thermostaat binnen gekregen. Samen met 2 pakkingen en het rubberen ringetje wat in mijn CX dus volledig los ligt.
Morgen ga ik aan de slag, best spannend! Ik zal er een verslagje van maken!
Citroën: l’Art pour l’Art
Filmpje : 37 ans Citroën CX !!!
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
goed zo !
vraagje….. die linker, driehoekige… waar moet die ?
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje
Volgens mij als eerste, als alles los is Jim:
Nr 4 op de tekening.
Citroën: l’Art pour l’Art
Filmpje : 37 ans Citroën CX !!!
Ik durf het niet aan! Hier worden de jongens van de mannen gescheiden en dan ben ik maar een jongen.
Voor de achterste bout zit de poelie in de weg bij mij. Bovendien zitten de bouten idd zeer vast. Heb ze wel ingespoten maar het voelt niet goed. Ben bang dat ik van de regen in de KVS eindig en daar voel ik niet veel voor. Waarschijnlijk gaat ze zo de opslag in en laat ik het in het voorjaar door een specialist maken.
Better safe then sorry….
Citroën: l’Art pour l’Art
Filmpje : 37 ans Citroën CX !!!
Totaal aantal Berichten: 17394
Geregistreerd: 15-10-2006
- CX 2400 Super
Je grenzen kennen is een teken van volwassenheid
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Ik moest opeens aan de woorden van Nard van garage Renard denken. Die heeft niets tegen zelf sleutelen maar als je twijfelt moet je niet zelf gaan klooien en daarna hem bellen om de rotzooi weer in orde te maken. Zit wat in natuurlijk.
En nu ga ik mijn Cifo nickname-naamgeefster te koop zetten
Citroën: l’Art pour l’Art
Filmpje : 37 ans Citroën CX !!!
Totaal aantal Berichten: 10248
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Poelie eerst eraf?
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Ja, weet ik wel Jan, maar ik doe het toch echt niet..
Citroën: l’Art pour l’Art
Filmpje : 37 ans Citroën CX !!!
Totaal aantal Berichten: 9350
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Waarom niet eerst laten repareren en dan de stalling in?
Kun je van het voorjaar meteen weer rijden
Vriendelijke groet frank
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Nou, omdat ik in het voorjaar toch met een verse keuring en beurt begin, dan kan het gewoon meegenomen worden. Bovendien staat hier een XM te trappelen van ongeduld, en daar moet waarschijnlijk een nieuw stuurcommando op het stuurhuis gezet worden dus daar moet ik ook even reserve voor aanhouden.
Citroën: l’Art pour l’Art
Filmpje : 37 ans Citroën CX !!!
Totaal aantal Berichten: 27883
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Zonder dat de DS weg gaat
Lijkt me verder prima plan om alles na de winter voor het rijden weer aan te pakken
Doordat de XM nog niet klaar is rijden we maar door met LA TRS. Gelukkig is het nog steeds lekker weer. De laatste dagen erg veel op pad geweest. Gisteren naar de Achterhoek en onderweg rook ik een benzine lucht. Gestopt en kap open maar dan is de lucht meteen weer vervlogen. Bij aankomst de kap nogmaals langzaam opegemaakt en toen meende ik een lek bij de carbarateur te zien.
Op die plek was het nat. Vandaag maar eens deze foto’s gemaakt. Mis ik hier nou een schroefje of iets dergelijks.?? Volgens mij zit er geen schroefdraad in.
(Ik heb er even een glimmend schroefje in gezet om aan te geven welk gat ik bedoel…)
En nog een vraagje; er zit een koperkleurig busje naast en daaruit komt een klein lullig stroomdraadje die wel zo dicht langs het spruitstuk gaat dat het me ivm de hitte niet gezond lijkt. Wat doet dit busje, of waar is het voor?
En weet iemand wat deze bus bij de Carb doet? Er gaan een hoop slangetjes in en uit:
Ik heb een aantal slangen losgehaald en gereingid. Toen een proefrit gemaakt en geen benzine lucht meer. Ik had gisteren ook niet met de choke open gereden, wat ook een benzinelucht zou kunnen geven.
Citroën: l’Art pour l’Art
Filmpje : 37 ans Citroën CX !!!
Totaal aantal Berichten: 10248
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Dat busje met draadje sluit de toevoer naar de stationnairsproeier af zodra je het contact uitzet. Om verzuipen te voorkomen.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008
- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
ik heb ook ooit een benzinelek gehad, de retourleiding, die daar ergens van achter je motor, naar beneden langs/tussen je voorwielen loopt, stukje leding was er onderaan van losgekomen. Maar ik moet wel zeggen dat je het zag lopen bij draaiende motor, maarje kan het maar eens nakijken zeker? had toen een ook hinderlijke geur, en de benzinemeter zakte ook gestaag…
nu ik eraan denk, bij mijn huidige prestige heb ik het zelfs moeten vervangen, begon ook te lekken…
Dankje Jan, duidelijk!
Ik zie geen benzine lekken, tis meer vochtig bij de carb.
Citroën: l’Art pour l’Art
Filmpje : 37 ans Citroën CX !!!