Totaal aantal Berichten: 1173
Geregistreerd: 09-09-2008
- CX 25 GTi Turbo
- XM 2.1 TD automaat vsx
- 2CV club
- XM 2.0 16V Aut.
ik zie een losse slang, schuin links boven de foto met dat glimmende schroefje.
Er zitten 6 slangetjes die allemaal goed moeten zitten, ze willen nog wel eens losschieten of broos worden.
Ah ja, had ik moeten zeggen; die had ik even los getrokken om er beter bij te kunnen…
Citroën: l’Art pour l’Art
Filmpje : 37 ans Citroën CX !!!
Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009
- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Dat gat waar die schroef inzit zit de afstelschroef voor je CO gehalte achter en als je twijfelt over slangen die lekken etc gewoon vv die dingen kosten bijna niets en is wel zo zeker.
Mark
CX 2000 pallas ‘78
Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Nee Marc, die CO-schroef zit haaks daarop, zeg maar evenwijdig aan de aandrijfassen.
Aan de linkerzijde (kant van de accu).
Dat gat waar die glimmende schroef inzit zou ik niet weten, of daar überhaupt iets in geschroefd hoort. Kan weleens kijken morgen.
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D
Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009
- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Hmm raar,
bij de APK hebben we aan die schroef gedraaid en de CO ging omlaag naar APK waardig nivaeu, maar het kan natuurlijk dat de bij mij anders is.
Mark
CX 2000 pallas ‘78
Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Ja, want jij hebt vermoedelijk een Solex en dit is een Weber.
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Ik heb even een paar fotootjes gemaakt van een CX-Weber die ik hier nog heb liggen (20RE/22TRS).
Foto 1:
Dit is de achterkant van de carburateur
Foto 2:
Hier een close-up van het bij-jou-lekkende gaatje.
Zoals je kunt zien behoort deze afgeplugd te zijn met een messing(kleurig) hol doppie..
De stationairsproeier die electrisch is zit er niet meer op, die sluit de brandstoftoevoer af zodra het contact eraf gaat en voorkomt ‘nadieselen’ (de Douvrin wordt warm, en nadieselen komt voor).
‘Spirit of avant-garde’
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
En als laatste de voorkant van de carburateur..foto 3:
Het zwartplastic ‘trommeltje’ bovenop/ naast de carb is een vacuum- of onderdrukdoos; hierop komen alle afzonderlijke vacuumleidingen van de carb samen.
‘Spirit of avant-garde’
Hey Top Pascal! Een messing busje zit er dus in. Dan moet ik daar met een tandestoker dus niet te diep in kunnen, zoja dan mis ik iets.
Vandaag, netzoals zaterdag, een flinke rij dag. Eerst naar Maastricht en toen naar Ulvenhout, en weer terug naar Eindhoven. Bijna thuis rij ik weg bij groen en onmiddellijk valt mijn koppelingspedaal op de grond Kon nog uitdrijven en de berm in. Vlug onder de auto gekeken en idd, de hevel/hefboom die op de bak zit was finaal afgebroken. Jan van Gompel gebeld. Ik kon natuurlijk de ANWB bellen en laten afslepen, maar door in zijn 2 te starten kon ik toch nog rijden. Bij elk rood stoplicht in zijn vrij zetten en uitdrijven. Motor af en bij groen weer eerst in zijn 2, starten en dan ging ze weer. Bij van Gompel kon ze meteen de brug op en binnen een kwartier zat er een nieuwe hevel op en werkte alles weer! Chapeau!...totdat ik naar buiten reed en de monteur me na riep dat er iets lekte.
Dat was dus benzine! Op zijn aanwijzen koffer open en de grote rubberdop verwijderd en er kwam een enorme benzinelucht vrij. De aanvoer en retour zitten wel goed vast maar zijn nat. Kan zijn dat de pakking van het vlotterhuis lek is.
Maar ik moest echt naar huis. Nu staat ze hier. Eens kijken of een van de slangen vederop lekt.
Oh ja, ook even gekeken waar de vervelende resonantie tussen 2000 en 3000 toeren vandaan komt. Dit blijkt de afdekkap van de ditstributieriem te zijn. Onderaan hoort een beugel te zitten die ook een waterslang vast houdt en die is afgebroken blijkbaar.
Hmmm er komt toch zolangzaam aan een hoop werk aan LA TRS…
Citroën: l’Art pour l’Art
Filmpje : 37 ans Citroën CX !!!
Je hebt de oorzaak van de benzinelucht dus gevonden, mogen we aannemen.
Maar wel balen dat de CX nu haar ware aard aan jou begint te tonen. Succes maar weer…
Ja, idd, hier worden we allemaal niet vrolijk van.
Citroën: l’Art pour l’Art
Filmpje : 37 ans Citroën CX !!!
Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Die gaffel is een zwak punt van alle CX’en inderdaad.
Wij lassen ‘m daarom altijd geheel door. Zo:
Waarschijnlijk is bij de tank de afdichtring van de peil/aanzuigunit kapot. Die worden keihard doordat het kunststof veroudert. Ook zo’n typisch CX-kwaaltje.
Meestal moet de gehele peil/aanzuigunit vervangen worden.
Kan ook de rubberen afdichtring zijn, die is los van de peilunit te vervangen.
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D
Totaal aantal Berichten: 17394
Geregistreerd: 15-10-2006
- CX 2400 Super
DSuper1970 schreef:Hmmm er komt toch zolangzaam aan een hoop werk aan LA TRS…
Houd moed! Dit zijn toch slechts kleine ongemakjes?
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Dank je Rens en Leo. Zijn op zich ook wel kleine ongemakjes en ze heeft de afgelopen week erg veel moeten rijden omdat we een auto minder hadden. Het komt allemaal wat slecht uit ook omdat ik vandaag van Renard te horen kreeg dat het met de XM niet goed komt. En die moest zo rond deze tijd de CX vervangen.
Eigenlijk wel goed om te horen dat het een CX kwaaltje is en niet exemplarisch. Maar moet de tank er helemaal onderuit of kan dit door de opening in de kofferbak?
Citroën: l’Art pour l’Art
Filmpje : 37 ans Citroën CX !!!
Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
On the bright side: Geloof mij maar dat je grote mazzel hebt dat er bij jou zo’n luikje in je kofferbakbodem zit, want bij de CX’en vóór 1986 en bij alle Breaks zitten die luikjes niet en moet de tank er geheel onderuit!
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D