ik had geluk dat in mijn fase 1 dat raampje als in zat. (wel niet zo een grote, enkel voor de CD-speler)
ik ben echter een ander probleem tegen gekomen:
elke keer ik opstart ben ik al mijn presets kwijt. ik denk dat de radio gewoon geen stroom blijft krijgen eens ik de sleutel uit het contact haal. het probleem ligt niet bij men radio want op de passat van mijn vriendin werkt hij wel.
iemand hier een oplossing voor?
Citroën schaalmodellenblog: http://www.miniaturescitroenscalemodels.blogspot.com
youtube kanaal: http://www.youtube.com/user/felixbroeckx?feature=guide
Heeft iets te maken met het omdraaien van de gele en rode draad.
Zoek maar even in dit forum, daar staat het antwoord vast ergens.
Succes
Totaal aantal Berichten: 1825
- Xsara Picasso 16-16v
ik heb het idee, dat jouw citroen dealer, te weinig moeite voor je wil doen. op de foto van arjan is toch duidelijk te zien dat zo,n frame, voor een 1din standaard radio bestaat, met groot display scherm. er bestaan dus 3 uitvoeringen. 1din+smal-display. 1din+groot-display, of ander half din + groot display. neem dan de foto van arjan mee, en laat het zien. ik snap het wel hier verdienen ze niet veel op, en van service hebben ze dan nog niet gehoord,
Totaal aantal Berichten: 27890
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
pimdj schreef:Iedereen bedankt voor zijn reacties.
Ik thuis inderdaad al een radio liggen die ik er in wil zetten.
Het is mij ondertussen nog niet gelukt, ben wel een klein beetje wijzer ondertussen.
Ik ben weer even bij een Citroendealer langs geweest, met de afbeeldingen van Ronjo.
Daar trof ik eindelijk iemand die moeite voor mij wou doen.Het paneel waarin ik een normale autoradio kan plaatsen kunnen zij bestellen voor mij.
Het probleem is dan alleen dat er dan geen display inzit. Zij kunnen de kleine display (zoals rechts op de foto) wel voor mij bestellen. Maar die display kost dan 500 euro. Dat doen we dus mooi niet!De Vos automontage heeft er nog wel één liggen voor 35,- maar zegt erbij “Maar als u er een groot display in hebt zitten standaard kun je er niet zo maar een kleiner klokje aan klikken.De stekker is ook anders”
Dus dan weet ik weer niet of dat een probleem is.Ik kreeg nog een ander optie, die waarschijnlijk niet de mooiste maar wel de goedkoopste kan worden.
Het plastic paneeltje wat nu om de standaard cassette speler en daarboven zittende display zit is net te smal voor een DIN slede die ik moet gebruiken voor mijn nieuwe radio. Als ik dat gat nu iets breder kan maken dan kan het wellicht wel passend gemaakt worden.
Het gat wat daarachter zit (waar de cassettespeler in zit) is volgens die persoon wel groot genoeg.
Dan blijft de huidige display er dus inzitten en kan dan die dan wel weer goed aangesloten worden?Bij alle opties hoor ik dus wel weer mitsen en maren. Het is mij nog niet duidelijk hoe ik het kan oplossen.
Ik geef nog niet op
Ik raak het spoor een beetje kwijt geloof ik…
Volgens mij zijn er bij een Xsara type 2 verschillende opties. Namelijk deze 3:
1. Basis uitvoering:
Ik kan zo snel even geen foto vinden. Maar eigenlijk hetzelfde als 2, maar dan met een klein display met alleen tijd.
2. Met boarcomputer, maar zonder fabrieksradio:
3. Met boardcomputer en fabrieksradio
Zover ik begrijp heb je nu optie 3, en wil je optie 2.
Dat moet de dealer kunnen vinden, als het niet meer leverbaar is dan staat dat ook aangegeven.
Is dit anders een optie:
http://www.carmade.nl/index.php/inbouwframes/rif-citroen/572252-38.html
Geen idee of het een beetje past en of de kleur klopt…
Hallo, ik weet niet hoe de zaken er inmiddels voorstaan, maar ik kwam zojuist een inbouwpaneel tegen voor de Xsara phase2 tegen wat geschikt lijkt te zijn om de standaard grote radio makkelijk te vervangen voor een DIN 1. zie link
Ik zit er zelf hard aan te denken deze aan te schaffen, al heb ik momenteel geen plannen de af fabriek radio op korte termijn te vervangen, maar het lijkt me handig dit te hebben voor het geval dat de radio de geest geeft :-p
http://www.acr-helmond.nl/shop/automerk_specifiek/12.281040-11_din_inbouwpaneel_voor_citroen.html
Totaal aantal Berichten: 254
- Xsara 1.6i coupe automaat
Zo’n paneel uit 1 stuk als “ik zoek” heb ik nog wel voor je. Dus met klokje.
Groeten, Richard
Liever oud en Frans, dan nieuw en Japans
Ik raak nu helemaal het spoor bijster, tenminste tussen wat de originele poster wil en wat ik dacht dat simpel mogelijk is.
Is het niet zo dat je alleen de grote fabrieksradio er uit kan halen, in dit gat dan een opvulraam plaatsen en hier een normale radio inplaatsen? dus gewoon het bestaande display laten zitten, met tijd en temperatuur?
(en dan in de BSI de originele laten afmelden, evt een verloopkabeltje voor de stuurbediening erin, zorgen dat de + en - correct aangesloten is ivm geheugen van de zenders, wat ik inmiddels dankzij diverse tips van allerlei mensen hier heb begrepen )
Totaal aantal Berichten: 254
- Xsara 1.6i coupe automaat
Heb nooit naar de data van plaatsing gekeken tot nu. Aangezien er al lang geen reactie meer is geweest zal het probleem wel opgelost zijn? Dan zijn onze reacties verspilde moeite.
Groeten, Richard
Liever oud en Frans, dan nieuw en Japans
Daar heb ik ook niet echt op gelet, ik ga in ieder geval eens kijken of mijn gedachtegang van hierboven werkt, ergens in de nabije toekomst, dan laat ik het hier nog wel weten, wie weet heeft iemand er nog wat aan. Voor de rest houd ik in dit topic mijn mond maar. Groet John
Helaas heb ik, de originele poster, het nog niet geregeld.
Het is er nog niet van gekomen. Het lijkt allemaal zo veel haken en ogen te hebben dat ik niet even meer weet hoe ik het makkelijkste kan oplossen.
- de kluwe draden die nu naar de autoradio gaan..
- stuurbediening zou ik er het liefst ook weer op hebben
- De parrot moet weer goed aangesloten worden, waarvoor het dashbord geloof ik weer deels los moet.
- juiste aansluitingen van de draden (wanneer wel/geen stroom, invloed op boordcomputer)
etc
Al met al geen dingen die mij zelfstandig lukken. Ga dus nog op zoek naar iemand die mij daar bij kan helpen.
Totaal aantal Berichten: 227
- Xsara 1.6 16v VTR Coupe
de stuurwielbediening kun je met een interface makkelijk weer aansluiten. Bij mij zat die interface er gelukkig al in, want ze zijn prijzig(100 euro).. Ik heb hem inmiddels een paar keer verwijderd en weer gemonteerd, en weet nu dus hoe simpel het in te bouwen is. Echter gaan de 4 lampjes tussen de knopjes op je stuur wel uit zodra je de interface aansluit…
Zo’n frame wil ik ook nog hebben, ik heb “situatie 1”, dus een smal scherm met klokje, welke ook radio info en “portier open” aangeeft, en een te groot gat voor de radio..
Wel vervelend dat je zoveel verschillende hebt, zeker omdat je niet weet of de inbouwframes die aftermarket te bestellen zijn, dus goed passen…
“Your Life Is Yours, And Yours Alone, Rise Up And Live It!” -Richard Rahl-
Totaal aantal Berichten: 1012
- Xsara 2.0 16V VTS Coupe 167pk
Ik heb nog zoon kap liggen om een andere radio in te bouwen met gat voor boordcomputer en alles! Met carbonprint net als in de vtr/vts. Mag je hebben voor 20 euro.
ZX 1.4i(totalloss bij 117000 km)
PH2 Xsara 1,6 16V VTR uit 2001(ingeruild)
PH2 Xsara 2.0 16V VTS 167pk Uit 2002(verkocht)
PH1 C5 2.0 uit 2003