Ik denk dat de hoogte regelaar(s) niet in orde zijn. Met een platte bol wil je niet rijden want dan komen je vullingen eruit en een bol die voller loopt dat kan ik me ook niet voorstellen. En gezien het feit dat de voorkant wel gewoon goed veert naar mijn mening moeten het wel de hoogteregelaars zijn. Al doen die het wel goed, misschien reageren ze te traag? Of ik heb een lekke achterdemper waardoor de druk te snel wegloopt en hij heel erg makkelijk inveert? Maar dat denk ik ook niet nu ik het typ want dan zou de auto bij het uitzetten van de motor vrij snel moeten zakken achter en hij zakt eerder voor dan achter.
We zullen het wel zien!
Nou ik ben net zelf even wezen kijken onder de auto. Nu weet ik in ieder geval dat de achterste demper zo rot als een rotte uitlaat is. Gelukkig ziet de rest er nog wel goed uit. En dat ik de onderkant van de deuren in de gaten moet houden en even wat op moet gaan schuren en bij moet gaan lakken ivm beschadigingen en lichte roestvorming.
Wat betreft de achtervering, maandag breng ik hem weg. Ik heb zelf het idee dat het in of de hoogte regelaars zit of in de hendel voor de hoogte verstelling. Waarom? Omdat als ik achteruit rij (half automaat) en ik trap op de rem dan komt de auto omhoog. Als ik dan de auto in z`n vrij zet en de rem loslaat dan klapt de auto op de eindstops en vervolgens komt hij dan wel weer omhoog. In de middelste stand heeft hij dit niet al beweegt de auto natuurlijk wel. Dus tja zelfs met straatje keren is het al niet meer goed.
Totaal aantal Berichten: 280
Geregistreerd: 04-06-2011
- GS/GSA Pallas
- C5 2.0 hdif break caractère
Wat je nu beschrijft is goed verklaarbaar. Als je de rem vasthoudt kan het wiel niet draaien, en daardoor houd je ook de draagarm in een vaste positie. Als op dat moment de auto te hoog is ten opzichte van de rijstand, constateert de hoogteregelaar dat de wagenhoogte te hoog is en neemt de veerdruk af. Zodra je de rem loslaat ‘valt’ de achterkant naar beneden. De hoogteregelaar constateert dat de auto te laag is, en als je de rem los houdt komt ie keurig omhoog. Dat is helemaal zoals het hoort!
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ik sluit me graag aan bij de uitleg van Charmille.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Ja okee, maar met zo`n klap heb ik nog niet eerder gehad. Bovendien als ik over een flauwe drempel ga dan hoor ik de eindstops niet te raken met iemand achterin? En met 2 man in de auto hoort hij op een drempel ook niet te klappen op de eindstops. En ik hoor de auto toch ook niet tegen de eindstops aan te kunnen drukken?
Het viel mij pas op toen ik echt de eindstops begon te raken. Daarvoor heb ik ze nooit gevoeld! En ik heb ook met meerdere mensen in de auto gezeten etc. en nooit problemen gehad. En nu ineens wel. Ik ben iemand die erg gevoelig is met rijden en elk verschil echt opmerkt. Dat kan een nadeel zijn met oude auto`s maar ik weet wel wanneer er iets anders is dan anders.
Totaal aantal Berichten: 10260
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Wat jij beschrijft hoort inderdaad niet. Ik kan zo 123 niet bedenken wat het kan zijn.. (frustrerend) Het lijkt inderdaad of er meer gas in de bollen is gekomen, maar dat kan natuurlijk niet…
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Nou de kogel is door de kerk. Waarschijnlijk zitten er verkeerde of opgeboorde bollen achterin. Dat ik het niet eerder opgemerkt heb dat kan ik dus niet verklaren maar de auto is veels te slap achter volgens de garage. Ze waren volgens de vorige eigenaar recentelijk vervangen en zo zijn ze er ook uit maar wellicht niet de goede bollen. Die gaan er a.s. maandag dus onder en dan moet alles opgelost zijn. Ik krijg bovendien een nieuwe einddemper want die van mij is ooit mooi dichtgesmeerd en overgespoten. En tja nu komt de aap uit de mouw, hij is zo rot en roestig als een mandje.
Zo even een update, de bollen zijn nu vervangen en het is merkbaar beter. De auto veert nog steeds prettig en ondertussen heb ik 4 nieuwe bollen. Alleen de voorraad bol is niet vervangen maar alles is goed dus die laten we voorlopig nog wel even zitten. De demper is via de garage niet te bestellen en die heb ik vandaag bij chevronics in engeland besteld. Geen idee wat ik krijg maar dat zullen we dan wel zien.
Ik vond trouwens vandaag de advertentie van de auto van het forum:
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/211053/
vond het best grappig
Zo weer een nieuwe update. Een aandrijfas gescheurd, de linker deze keer. Vorige keer was de rechter vervangen en nu zijn ze beide nieuw. De auto rijdt nog steeds erg goed alleen piept de rechterachterrem een beetje in bochten. De zuiger beweegt wat moeilijk en waarschijnlijk moet deze gereviseerd worden of vervangen worden maar de garage gaat nog in de oude doos kijken. Ondertussen is mijn moeder begonnen met herbekleden van een oud setje stoelen zodat deze alsnieuw zijn en in mijn GS kunnen. En bovenal heb ik sinds vandaag originele hoofdsteunen gevonden! Deze kunnen dan meteen herbekleed worden. Vandaag ook een winterstalling gevonden waar ik mijn auto van de winter kan parkeren! En dan kan die zich weer opladen voor een geplande 5000km volgens jaar! (Goodwood/vakantie zuid Frankrijk en ICCCR!).
Een mooie foto die het blad Automobiel niet haalde. Daarom wilde ik deze met jullie delen. Het is een rijdende foto al kan je dat op de foto niet direct zien (geen stof).
Voor een groter formaat: [link]http://i286.photobucket.com/albums/ll98/supertjuh/_DSC1976.jpg[/link]