Staat er wel prik op je schakelaar?
Schakelaar kun je ook nog omdraaien , dan gaat omhoog omlaag en omlaag omhoog ,
als je `t nog kan volgen .
Geen prik? Meten is weten , in dit geval de bedrading .
Motortje kun je ook rechtstreeks op de accu testen , maar ja , dan moet `ie er wel uit , of met 2 lange draden een plus en een min creëren.
XM TCT Ambiance`94
Dan daar de volgende vragen op.
1ste welke draden zijn belangrijk om te meten en wat zijn de waarden meestal ongeveer?
2de als ik bij de motor wil hoe haal ik de zijpaneel er af (waar zitten alle schroeven enzo)?
alvast bedankt voor alle hulp tot zover.
oja is er ergens een boek waar dan ook waar het allemaal instaat?
XM 2.0I SX 16V
Totaal aantal Berichten: 17403
Geregistreerd: 15-10-2006
- CX 2400 Super
Het XM-subforum opent met een lijst sticky topics en een daarvan heet “vind hier de Haynes”.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Ik ga er van uit dat dit verhaal om een gewone handschakelaar gaat en niet over de snelschakelaar.
Handschakelaar = 5 pinnen ; welke wat doet weet ik niet .
Denk de middelste 12 V heeft .
Kijk anders even bij de schakelaar die nog wel werkt , meet daar de waardes van.
Die bekleding van de deur wip je er met een beetje beleid en m.b.v. een platte schroevedraaier of plamuurmes vanaf .
Zit vast met een soort klemknoppen.
Voor de rest natuurlijk je armsteun verwijderen , onder de steun vind je een torx meen ik en je deursluitknop er af trekken , er zit ergens een palletje wat je moet indrukken , maar waar ben ik vergeten .
Wellicht weten anderen dat wel.
En hoe je die er op zet is weer een ander verhaal.
Voor je aan die motor begint eerst de bedrading checken , als je geen spanning hebt ligt het niet aan je motortje.
XM TCT Ambiance`94
RensKorevaar schreef:Het XM-subforum opent met een lijst sticky topics en een daarvan heet “vind hier de Haynes”.
na dit bericht te hebben gehad en de sticky topic gelezen te hebben ben ik gaan zoeken op het internet naar haynes xm, daarbij kwam ik dit tegen waar veel informatie staat over hoe alles werkt en/of gedaan moet worden.
documenten zijn in het engels / frans / pools
xm documenten
de 4de link vooral
of gelijk
haynes xm html/pdf
XM 2.0I SX 16V
zo al een tijdje niks meer laten horen.
maar ik heb een probleem, met veel moeite ben ik met de xm op mijn werkgekomen.
ANWB gebeld kreeg ik te horen dat mijn bobinerail vervangen moet worden.
wat rond gebeld te hebben bij garage’s en sloopbedrijven opzoek naar een bobinerail maar die hebben ze nergens. wel werd mij ook gelijk geadviseerd om mijn bougies te vervangen.
mijn vraag hebben jullie informatie waar ik die kan vinden zowel een bobinerail als bougies of hebben jullie het zelf nog liggen?
bij voorbaat dank alvast.
( hij kan ik kan ik de titel veranderen van deze topic )
XM 2.0I SX 16V
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Titel kan je veranderen door naar het eerste bericht uit het topic te gaan en dat te wijzigen. Dan kan je de titel ook wijzigen.
Volg je hart, gebruik je hoofd.
die dingen kun je nog gewoon nieuwe kopen. Niet heel erg schrikbarend qua kosten. Ik meen iets in de 300 ?
Nieuw is nog iets te duur voor mij, ik kan voor zo’n 100 alles vervangen gebruikt en nieuw
XM 2.0I SX 16V
kijk is op http://www.mister-auto.nl onderdelen komen rechtsreeks uit frankrijk splinternieuw opgestuurd
Totaal aantal Berichten: 1173
Geregistreerd: 09-09-2008
- CX 25 GTi Turbo
- XM 2.1 TD automaat vsx
- 2CV club
- XM 2.0 16V Aut.
Je hoort toch niet veel dat die bobines kapot gaan dacht ik.
Controleer eerst ns goed de stekkerverbindingen en evt. vuil/corrosie in de doppen die op je bougies zitten.
Rot lopen kan ook duiden op te oude bougies. Daar zijn deze motoren volgens mij gevoelig voor. Ik heb het nog nooit gehad met de XM maar wel met de xantia, tot 2x toe. Dus voordat je dingen besteld, zou ik dit eerst even nalopen.
Die DIS Bobines gaan helaas altijd wel een keer stuk, tijdens een auto leven, minstens 1 keer.
Totaal aantal Berichten: 1173
Geregistreerd: 09-09-2008
- CX 25 GTi Turbo
- XM 2.1 TD automaat vsx
- 2CV club
- XM 2.0 16V Aut.
ja joh? Ik had dat nog nooit gehoord/gelezen. Dus ik moet maar met een reserve bobine op vakantie denk ik…De autolevens van mijn xant en xm zijn eigenlijk al best wel oud…
De van de 2 liter lijkt wel erg op de 1.8 liter trouwens, weet je toevallig of die identiek zijn? Zal wel weer niet.
Wat zijn de symptomen bij een kapotte bobine? Op <4 cylinders lopen neem ik aan?
Wat Sohail zegt klopt idd, die dingen gaan een keer kapot. Leg er eens twee naast elkaar en ze vertonen daarbij op bijna dezelfde plekken dezelfde soort barsten in het plastic huis.
Totaal aantal Berichten: 1173
Geregistreerd: 09-09-2008
- CX 25 GTi Turbo
- XM 2.1 TD automaat vsx
- 2CV club
- XM 2.0 16V Aut.
ik neem het zonder meer aan maar het is nieuw voor me.
Barsten aan de onderkant neem ik aan?