Totaal aantal Berichten: 27883
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ik heb 2 doppen in de tank, 1 voor de vlotter en 1 voor het aanzuigpunt.
Vele andere uitvoeringen hebben een combinatie van de 2, vandaar het verschil
Wel goed nieuws dat je het probleem gevonden heb!
Dank voor al jullie positieve opmerkingen en aanmoedigingen. Ik zie ook wel dat dit een punt van aandacht is natuurlijk. Met brandstof moet je niet knoeien maar het zit nu goed en lekt niet. En idd heb ik m niet té vast gedraaid!
Door omstandigheden moet ze het nu gewoon nog even een paar weken volhouden en daarna kan ze met verdiende winterslaap.
Citroën: l’Art pour l’Art
Filmpje : 37 ans Citroën CX !!!
Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007
- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Het valt gelukkig mee en dat zal voor je XM ook zo zijn .
Citroën is een beetje vreemd , maar wel lekker !
Wat zijn echte brandstofklemmen (ABA) in een eerdere post?
AYA-2 ‘69 | AYA-3 ‘68 | AY-CB ‘83 | MANB ‘85 | BX 15 TGE ‘91 | BX 19 TZI ‘93
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
DSuper1970 schreef:Daar hangt een busje los. Wat het doet weet ik niet.
ken dit niet…. tank/benzinedamp ontluchting ???
zit er nog een slang aan ? waar gaat die heen ?
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje
Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Deze zijn het beste voor brandstofleidingen, in mijn bescheiden opinie.
De “Athéna-modellen’ (dus alles met een Douvrin) motor hebben een gecombineerde tankvlotter/aanzuigunit. Bij de 24/25 modellen is dit een aparte aanzuigunit met metalen slurfjes erop en een aparte peilunit. En dus ook twee gaten in de tank.
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D
Totaal aantal Berichten: 27883
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Zijn die klemmen eigenlijk ook niet verplicht voor benzineleidingen?
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Nee hoor. Op een ds zitten niet eens klemmen…
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 27883
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
In dit geval gaat het over een carb, geen idee hoe het daarbij zit.
Maar bij een injectie komt er toch iets van 1 bar op te staan?
Nou ja, zolang het maar blijft zitten en niet zweet of lekt
Totaal aantal Berichten: 9350
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
DSuper1970 schreef:Nee, ik heb inmiddels 150km gereden dus zo nokkie nokkie (hahaha) zit ze niet meer.
Moet opeens wel aan iets anderes denken, wat me een paar maanden geleden opviel in de binnenkant ra scherm. Daar hangt een busje los. Er zit een beugeltje aan wat doorgeroest is. Volgens mij moet het busje hoger hangen dan waar het nu zit. In het busje lijkt een kogeltje te zitten. Wat het doet weet ik niet. Het lijkt op een extra brandstoffiltertje maar dat zal wel niet. Heb er een foto van:
Dit is voor de tank beluchting ,om te zorgen dat de ” vulpijp ” niet overloopt tijdens het tanken.
Anders krijg je lucht bellen die omhoog willen en brandstof die naar beneden wil.
Vriendelijke groet frank
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Vanmiddag mijn CX naar haar mooie winterverblijf gebracht:
Ik heb er eigenlijk al veel langer mee doorgereden dan ik zou willen maar omdat de XM een buitengewoon grote transplantatie ondergaat is het toch nog half december geworden.
Ik heb er een fijn jaar mee achter de rug, met een aantal leuke reizen. Ongeveer 12.000km gereden!
Voor volgend jaar staan er wel een aantal werkzaamheden op het program:
Nieuwe thermostaat monteren
Distributie kap vast laten zetten
Olie lekkage verhelpen. (Ze lekt behoorlijk inmiddels. Het meeste lijkt echter bij de carterpakking vandaan te komen dus die moet ik laten vernieuwen.)
Benzine leiding van tank naar voren vernieuwen. Eventueel andere bij de motor zelf ook.
Eigenlijk zou ik ook nog 2 nieuwe witte voordeuren willen hebben. Deze die er nu in zitten zijn welliswaar opgeknapt, maar ook niet meer dan dat. Met name de linker is onder aan slecht aan het worden.
Maar dat is allemaal voor 2012, zo tegen maart-april, als het zonnetje weer wat warmer is.
Citroën: l’Art pour l’Art
Filmpje : 37 ans Citroën CX !!!
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
prima toch, dan kan je daar naar toe werken !
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje
Totaal aantal Berichten: 9350
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Als je toch andere deuren wilt zou ik deze zo spoedig mogelijk aanschaffen.
Kun je ze mooi in de winter in orde maken en dik in de ML of wat dan ook zetten,vooral de vels naden (vaak herhalen)
En LA TRS slaap lekker
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 667
Geregistreerd: 08-09-2010
- CX 2400 GTi
- Xantia 2.0 16V Exclusive BVA
Leuk dat je er zo fijn mee hebt gereden afgelopen jaar.
Ik heb nog wel 2 deuren maar niet in de goede kleur. Als je er toch iets mee wilt laat maar weten.
Ex: 2CV, AX, BX, ZX, Xsara, Xantia 2.0, XM 2.0 TCT, CX 22TRS, Xantia 1.8 16V
C5: 186.000 | CX 2400 GTi: 227.000 | Xantia 2.0 16V: 200.900
Als mijn DS verkocht is weet ik nog een witte TRS te staan hier in de buurt. Daar ga ik dan eens naar kijken en als die deuren goed zijn koop ik ze, met de hele CX er aan vast, dat dan weer wel. Alleen even afwachten hoe mijn vrouw er op reageert…
Citroën: l’Art pour l’Art
Filmpje : 37 ans Citroën CX !!!