Poekoek schreef:Volgens mij is dat bij mij vooral door het nogal enthousiast nemen van snelweg-doordraaiers
Laat ik daar nu ook groot fan van zijn
Km-stand DS3 eHDI op 31 okt 2011: 24500
Laat ik na een weekeinde in de bergen helemaal fan zijn van een mooie bergpas!! En dat zal zeker nog beter gaan op de 17” wielen die zeker minder “rol” hebben dan de standaard 195 banden. Van dat laatste kan ik dus alleen maar dromen.
Op een slingerweg in de bergen speelt deze diesel wel zijn kaarten uit ten opzicht van bijvoorbeeld een normale 1.6 benzine. Snelheden liggen niet zo hoog (want een autobahntijger is t niet..) en door de turbo kun je mooi “explosief” de bochten uit accelereren. Heerlijk!
Iwanb schreef:Vanmiddag heen en weer over de afsluitdijk, volgas. Constateringen:
1. Andere weggebruikers gaan opzij voor aanstormende DS3
Al zit er wel duidelijk verschil tussen of je dit met dimlicht of dagrijverlichting doet. Valt mij namelijk op dat de DS3 met dimlicht aan niet echt indruk maakt, echter met dagrijverlichting aan en groot snelheidsvershil je voorliggers naderen resulteert ineens spontaan in de baan vrij maken. Wel een grappig effect.
Km-stand DS3 eHDI op 31 okt 2011: 24500
komt door die premium *kuch* ledjes uit china natuurlijk
Totaal aantal Berichten: 179
Geregistreerd: 25-07-2009
- C1 Seduction 5drs
- DS 3 1.6 E-HDI So Chic
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
wel grappig inderdaad, dat die ledjes hetzelfde effect hebben als een aanstormende honda cbr in de spiegels..
Ik heb even een vraag, heb vandaag andere lampen gekocht voor het dimlicht bluevision maar nu heeft het een veel wittere kleur dan de stadslichten.Nou is mijn vraag Mag je er zo mee rijden? Ik ga het wel aanpassen terzijne tijd.
Weet een van jullie dat?
Volgens mij is dat geen probleem. Stadslichten vervangen voor BlueVision’s is natuurlijk wel mooier. Zaten bij mij bij de dimlichten in hetzelfde doosje, was een kitje schijnbaar.
Afgelopen zaterdag mijn wit/zwarte eHDI eindelijk (na 6 weken, dus mag niet klagen) opgehaald en inmiddels zon 250km gereden. En hij is super!!! Trekt veel bekijks, je ziet veel mensen omkijken. Ook van binnen vind ik hem erg mooi met name door pack perfo en pack comfort, wel erg zwart maar ziet er echt strak uit.
Rijden bevalt me ook wel, ben geen diesel gewend (kom uit een 1.6 16V Seat Ibiza met 105pk), maar rijdt goed. Moet wel wennen dat ik flink meer moet schakelen. In de Ibiza kon ik 50km/h in zijn 5, maar dat kan nu pas vanaf een kilometertje of 80.
Het verbruik ligt nu op 4,5l/100km, niet verkeerd voor een auto die nog ingereden moet worden en met een maatje grotere wielen denk ik.
Hij is lekker stil heb het idee dat ik veel te langzaam rij maar als ik op de teller kijk rij ik vaak te hard. Heb alleen wel hetzelfde probleem als vele anderen het gefluit van de aandrijving rond de 70km/h.
Afgelopen vrijdag heb ik mijn DS3 eHDi mogen ophalen. Een Thorium Gris met Rouge Carmen dak. Verder is mijn bolide voorzien van Pack Select MyWay Comfort en volledig lederen stoelen met stoelverwarming.
Heb er nu een krappe 600 km mee gereden en ieder moment met een grijns op mijn gezicht. De LED-verlichting voorop is echt een blikvanger, mooie strakke laklaag en goed gepoetst door de dealer. ‘s Nachts lijkt het bordeaux rode dak wel zwart, leuk kameleon-effect.
Hiervoor een 2010 Renault Megane 1.8 (benzine), 2011 Citroën C3 eHDi (diesel) en 2011 nieuwe model Ford Focus 1.6 (benzine) gereden. Dit waren mijn voorloopauto’s. De C3 heeft natuurlijk hetzelfde dieseltje als de DS3 maar verder reed het apparaat naar mijn beleving heel beroerd.
De Ford Focus (langste gereden) heeft een heerlijke wegligging, ietsje strakker dan de DS3 maaaaaaaaaaaarrrrrrrr…. die 1.6… wat een walgelijke benzinemotor is dat zeg. 0,0 koppel en 0,0 vermogen.
Het was dus een extreem aangenaam gevoel om in deze snelle auto weg te rijden! Je hebt totaal niet door dat dit een eco-wagentje is. Lekker vlot weg, veel koppel, en tot de 150 km/u zeer rap. Ben echt heel erg tevreden over dit blok.
De rest van de auto is erg goed afgewerkt, veel demping, weinig geluid,goede stereo, navigatie vraagt wat gewenning maar is uiteindelijk erg nauwkeurig en prima te bedienen, goede mix tussen comfort en sportief stuurgedrag, prettig afgeveerd.
De bijgeluiden van de transmissie herken in wel, echter kan ik mij er moeilijk aan storen, ik heb zelf voor de hobby een Triumph Spitfire en daar is een jankend differentieel meer de standaard…
Al met al ben ik dik tevreden met deze auto, een plezier om de komende jaren hier comfortabel in te reizen (45.000km per jaar)
net nog even gecontroleerd wat het verbruik is.
gemiddelde over 4000km = 1 op 17
Spijtig nieuws… A.s. vrijdag spontaan de auto inleveren bij mijn werkgever. Ze zijn acuut overgestapt op een andere leasemaatschappij met longlease contracten (rij momenteel via shortlease).
En het gaat worden (tromgeroffel) een Seat Ibiza 1.2 benzine met 70pk en een duizelingwekkend koppel van 100nm.
Geen keuze, is allemaal al bepaald
Niet bepaald een vooruitgang, ben dan ook niet echt in mijn nopjes…
Leuk detail; ik rijd 55000km per jaar. Dat wordt nog wat in zo’n kippenhok met grasmaaiermotor.
Km-stand DS3 eHDI op 31 okt 2011: 24500
Gecondoleerd! Als ex-Ibizarijder weet ik wat je te wachten staat….
O wat is het toch mooi op de weg met al die Citroëns…
Nu na lange Citroënloze periode een C6, daarvoor DS5 Hybrid 2013, daarvoor DS5 Hybrid eveneens 2013, C3 2012, DS3 2011, Xsara Picasso (2x), ZX (2x), ZX Break, AX (2x), BX (2x), Visa 4-cyl, Visa 2-cyl.
Dank voor het medeleven
Km-stand DS3 eHDI op 31 okt 2011: 24500
Gecondeleerd met het aankomende verlies.
Totaal aantal Berichten: 482
Geregistreerd: 02-05-2011
- DS 3 1.6 eHDI airdream so chic
- DS 3 puretech 110 ines de la fressange 1.2 vti
gecondoleerd.
Citroen DS3 eHDI So Chic,Gris alu + noir onyx, select comfort, metallisee bicolore, 3D achterlichten
DS3 1.2vti 110pk puretech Innes de la fressange