Hi,
Ik ben aan het overwegen om de distributie riemen preventief te vervangen van de 1300 motor.
Reden is omdat motor 102000km op de teller heeft en ik de staat en achtergrond van de wagen niet ken.
De kosten zijn niet zo hoog tov het potentieel risico.
Nu heb ik het redelijk druk en stel de klus steeds uit.
Mijn vraag is of de kleppen de zuiger raken bij dit type motor.
In vraagbak of Hayes vond ik er niets over dus hoop het hier te weten te komen.
Alle info is welkom.
Mvg
Bart
Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ja. Als de riem breekt heb je zeker kromme kleppen. Been there, seen that…
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Merci voor de snelle reply,
Ik ga het dan zeker maar op de prioriteiten lijst zetten .
Merci voor de snelle reply,
Ik ga het dan zeker maar op de prioriteiten lijst zetten .
Nog een vraagje ivm de spanrollen.
Op Dgraaf zijn er 2 type beide voor de GSA.
http://www.dgautomaterialen.com/c-1316-gsgsa.aspx?ProductTypeFilterID=103
Welke zijn de correcte of is het 1 van elk?
Mvg
Bart
Totaal aantal Berichten: 25594
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
ik heb een set over. kopen? -> PM!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Godspeed schreef:
Welke zijn de correcte of is het 1 van elk?
Mvg
Bart
Maakt niet uit van welke je er 2 besteld.
Als je lid bent van de verreniging kun je daar ook alles halen om je distributie te vervangen. (en meer idn).
Onderdelen zijn besteld.
Over de GS/GSA vereniging ben ik nog eens aan het na denken, ben er nog niet uit of het nut heeft om als Belg aan te sluiten. (tenzij grote werken gepland zijn)
Nu wachten op de levering en dan kan ik knutselen.
Alle tips zijn welkom.
Ik kan voorde klus geen beschrijving vinden met de motor nog in de wagen Hayes en Vraagbaak leggen het uit tijdens de motor revisie.
Ik neem aan dat hele voorkant er af moet.
Daar zie ik wel en beetje tegen op maar wat moet moet…
Als er tips zijn om het efficient te doen hoor ik het graag.
Het is de eerste keer om echt te sleutelen aan de wagen, ik ben benieuwd wat ik tegn ga komen.
Niet de hele voorkant, het lukt ook als je alleen het frame, waar de koplampen in zitten, los haalt.
CX GTi Turbo 2 - All Black
En dat heb je als alles goed los komt, binnen een uurtje wel los.
Je ventilator moet er wel af, deze zit vast met een maat 42 bout, dus je moet een hele lange sleutel hebben en dop 42. Succes!
Effe een update, alle onderdelen zijn binnen dus nu enkel nog de tijd maken.
Hopelijk tussen Kerst en Nieuwjaar.
Heb je dopsleutel 42? Dan moet het in een middagje te doen zijn Zet ‘m op!
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Voor het handige zou ik de kinnebak ook even laten zakken, dan kun je er beter bij en kun je meteen ook preventief de beruchte T-mof van de hydrauliek-aanzuiging vervangen.
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
Maus schreef:Heb je dopsleutel 42? Dan moet het in een middagje te doen zijn Zet ‘m op!
Hi,
die 42 heb ik niet dus daar moet ik even achter gaan.
Goed om weten voor ik eraan begin.
Had het in je vorige post niet opgemerkt dat die zo groot moet zijn.
Dacht dat het zoals een 2cv zou zijn. kleine bout in de swengelkrans.
Merci,
Bart
Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Ik heb hem, maar ik weet niet of je ver weg woont.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Hi Jantje,
Bedankt voor het aanbod maar ik woon tegen Brussel in België.
Ik ga bij een garage iets proberen te lenen.
Mvg
Bart
Ik heb een dop 42 gekocht en uiteindelijk de riemen en de mof vervangen.
Originele T-mof was nog goed maar ik had het nu toch al gekocht dus maar preventief vervangen.
Ik had een klein LHM lek en dit bleek niet van de T-mof maar vande aansluit nippel te komen.
Hier heb ik het rubbertje vervangen en het lijk in orde.
Verder nog een probleempje ontdekt en voorlopig verholpen.
De plastic buis die de olie dampen naar de luchtfilter voert was bij mij gebroken boven de linker cylinder.
Ik heb het nu opgelost door er een stuk van 7 cm oude LHM rubberen leiding als verbinding tussen te zetten.
Weet er iemand of deze plastic leiding nog ergens te krijgen is.
De mijne is zeer broos en breekt zeer snel dus ik denk dat het niet zo lang zal werken.
Voor de rest kan ik weer rijden en na 3 maanden rust deed het deugt om terug in de GSA te zitten .