Ah, dan is het vrij duidelijk. Hoe kan de RDW ‘m dan ooit zo hebben geregistreerd?
Ik heb echt te weinig kennis van de verschillende types DS/ID om dit soort details te weten.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Totaal aantal Berichten: 43325
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Een Dsuper5 staat als “DS21M” in de boeken bij de rdw. Dat komt omdat het chassisnummer van de dsuper5 begint met “ds21m”...
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Dat verklaart dan een hoop. Weer wat geleerd.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
‘t Is inderdaad een DSuper5, namelijk de DSuper5 van forumlid RVDB20.
Het is sowieso een wonder dat deze ID nog rondrijdt,volgens de twee laatste letters van het nummerbord is deze auto Hors Service.
Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Kan je een DSuper wel een ID noemen? Daar zaten toch ook best wat verschillen tussen?
Een DSuper is toch gewoon de “oude ID20”? Verschilt van de Dspecial in stuurbekr., luxere deurpanelen (met mooiere armsteun), chrome achterknippers, tweetraps carburateur etc?
En een Dsuper5 is toch een Dsuper met DS21-motor en 5-bak, verder wel in Dsuper-uitrusting?
XBXG schreef:Vanmorgen dook deze DS 21 uit 1973 op uit de mist.
Hé eindelijk een keer gespot Wel grappig jezelf zo te zien rijden.
Ennuh volgens het ID/DS verschillen draadje kun je aan de zilveren chevrons zien dat het een ID is en geen DS
trossie6 schreef:Het is sowieso een wonder dat deze ID nog rondrijdt,volgens de twee laatste letters van het nummerbord is deze auto Hors Service.
Vertaald in het Nederlands is dat toch ‘buiten gebruik’... Nou ik gebruik hem toch buiten
2CV6 Special 1981, ID20 Break 1971
Deze mooie DS kwam ik afgelopen vrijdag tegen bij de open dag van de TU Eindhoven.
Totaal aantal Berichten: 43325
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Vorige week vrijdag in lelystad:
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Vanmiddag gespot in Amsterdam: een DS 23 Pallas uit 1972.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Totaal aantal Berichten: 1595
Geregistreerd: 27-06-2010
- ID/DS D Super
- ID/DS ID19B
Woensdagochtend in Amsterdam:
Woensdagavond bij Muiden:
Woensdag bij DS Advies:
Mijn beide dames met wat vriendinnen:
Dit kunnen wel eens de laatste foto’s van deze break zijn. De motor is er reeds uit en de rest zal ook gesloopt gaan worden:
Haar motor zit reeds in deze break:
Mijn snoeken:
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/214511/P0/
Ja jammer van die rode break. Maar die blauwe is echt een super bak geworden! Ikke jaloers!!
Cire schreef:Mijn beide dames met wat vriendinnen:
Is die lichtblauwe ook van jou?? Die wordt ook heel mooi. Helaas je witte bolide nog niet in het echt mogen aanschouwen. Maar we treffen elkaar vast wel een keer bij Robbert.
Bedankt voor de uitgebreide foto update hier.
2CV6 Special 1981, ID20 Break 1971
Totaal aantal Berichten: 1595
Geregistreerd: 27-06-2010
- ID/DS D Super
- ID/DS ID19B
Ja de lichtblauwe (blue camargue) is ook van mij. Al tien jaar. En na 10 jaar Nederland was ze o.a. aan een nieuwe huid toe.
Mijn snoeken:
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/214511/P0/