Totaal aantal Berichten: 15697
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Ik snap niet zo goed dat je een haperende motor als een luxeprobleem ziet, maar dat zal aan mij liggen zeker?’
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008
- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
ik kan dus perfect naar Citroretro in Lille rijden heen en terug zonder problemen of haperingen, maar het is dus alleen maar als je plots het gaspedaal volledig intrapt, als je gewoon gas bijgeeft is er geen probleem. Misschien moet ie ook gewoon nog wat loslopen… (heeft 2 jaar bijna niet gereden) in het begin deed ie ook maar 110, zonder veel goesting, nu doet ie met goesting al een dikke 130. we zullen zien
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
En je hebt contactpunten, bougie’s, verdeelkap, bougiekabels en isolators natuurlijk allemaal al netjes vervangen? Klepjes netjes gesteld, carburateur gereinigd en opnieuw afgesteld, ontsteking op tijd gezet?
Of moet dat allemaal nog?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008
- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
ontsteking nog niet, carburateur kom ik liever niet aan, is een Solex, en blijkbaar hebben die ook niet zo’n goede reputatie. Van de weber’s vind je meer info over afstellen, maar blijkbaar zijn DS’en met Solex’en zeldzaam (of hebben ze nooit problemen ) want ik vind er zo goed als niks over
ga volgende week zo’n stroboscooplamp halen, voor de rest is alles trouwens inderdaad gesteld/vernieuwd.
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008
- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
moest vandaag boodschappen doen, dus maar eens de DS van onder zijn lakentje getrokken, en de test van Egbert ondertussen eens uitgeprobeert. Dus aan 40km/h in zijn 4, koppeling ‘te snel’ laten opkomen en bruusk gas bijgeven, de eerste keer dat ik het deed, een kleine schok, en ze pakte zo goed als direct, tweede keer, eventjes was grommende geluidjes, maar duurde max een halve seconde, dus? koppeling misschien al wat versleten, maar nog niet ‘op’ denk ik dan? Wat ik wel vreemd vind, is dat de vork, die op die speciale bout zit waarmee je kan regelen (onder de riemen van de HD pomp), wel die vork zit bijna helemaal op het einde van die bout (dus richting radiator) Ik meen mij nochtans te herinneren dat bij het vervangen van de riemen, ik die veer gelost had, en dat de vork dan meer ongeveer in het midden van die bout stond, maar als ik hem nu afstel naar het midden toe, dan valt mijn pedaal om te ontkoppelen gewoon naar beneden, en blijft ze daar liggen. dusja, weer op het einde gezet en zo rijd ze wel, streendj
ik heb wel nog altijd bij kort remmen, enkele seconden later een rookpluimpje onder de motorkap wat stinkt naar motorolie die op de uitlaat en de veerbol terecht komt, zou die olie nu nog steeds uit die luchtfilter lekken???
voor de rest rijdt en veert ze eigenlijk lekker vlot
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008
- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
voor diegene die eventueel interesse hebben,mijn huidige Dsuper ‘72 is te koop, wegens laswerk rond kofferbak en dan nog 4 deuren die onderaan rot zijn, en aangezien ik zelf geen laswerk kan uitvoeren, laat ik het maar zo… ze staat ook te koop op ‘markt’ trouwens.
Ondertussen een rode Dsuper (wel met 4 bak ) op het oog, graag jullie mening/advies:
nieuwe koppeling, gereviseerd stuurhuis (Herman jansen), nieuwe schijfremmen, nieuwe nokkenaslager en nieuwe motorsteunen en nieuwe radiator een 3tal jaren geleden. kofferbak en regengootjes/schelpjes nog goed (heb deze keer de schermen afgehaald!) chassis, geen roest te zien, zou behandeld zijn geweest met Dinitrol oid. 123 ontsteking, nieuwe batterij. deuren hebben nieuwe onderbakken en zijn nu (nog) roestvrij, rest ook roestvrij (op 1 klein blaasje onderaan op het voorscherm (onderkant wielkast) voor de rest het reguliere onderhoud ook gedaan (veerkogeltje vervangen, hoesje, lekzakje,bollen, vloeistoffen ververst…) interieur is proper, maarde zetels hebben zeker vooraan hun tijd gehad (hoezen erover) ramen en deuren gaan open en dicht zonder kraken of piepen.
bij het rijden geen problemen, schokt niet, geen geklop of gelijk wat te horen in bochten, (rijd overigen ook op LPG) onderhoudshistorie vanaf 1995 aanwezig.
getaxeerd op 9000 euro, vraagprijs 6700 (te bespreken) ik denk dat dat de moeite kan zijn voor die prijs?
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008
- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
zozo, de rode DSpecial is dus een feit, en de Dsuper is verkocht (nieuwe moet nog gehaald worden, oude moet nog weg, maar das voor binnen een tweetal weken…)
door de aanschaf van de rooie, heb ik nu dus een LPG installatie ‘over’, ik kan er in BE niks mee beginnen, omdat ze niet voldoet voor de belgische keuring, dus als er liefhebbers zijn?? je mag de hele boel hebben (kopen of ruilen) dus verdamper, leidingen, tank…)
indien interesse, best PB-tje
dan nog een (domme?) vraag, er zit al 123 ontsteking in, moet je deze ontsteking dan ook nog af en toe eens afstellen, of niet? (anders heb ik mijn zojuist aangeschafte stroboscooplamp ook niet meer nodig :p)
foto’s en verhaal volgen binnen een 2 tal weken.
123 verloopt niet.
Maar hoe weet je zeker dat hij door de vorige eigenaar echt goed op tijd gezet is. Ik zou altijd zelf eenmalig controleren.
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008
- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
dat is het hem juist, ik wil toch wel zeker zijn dat alles juist afgesteld staat ed…
(zoek ondertussen even op hoe te controleren…)
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
demuywo schreef:door de aanschaf van de rooie, heb ik nu dus een LPG installatie ‘over’, ik kan er in BE niks mee beginnen, omdat ze niet voldoet voor de belgische keuring, dus als er liefhebbers zijn?? je mag de hele boel hebben (kopen of ruilen) dus verdamper, leidingen, tank…)
Hier kan je er alleen wat mee als de hele zaak van e4 keurmerken is voorzien en er een certificaat bij de tank zit.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008
- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
er zit alleszins een attest bij van de firma die het geplaatst heeft. Die keurmerken weet ik niet, moet dat op de onderdelen zelf vermeld staan? volgens dat attest is de boel ingebouwd in ‘98, merk Vialle?
nuja, als er in NL ook niemand iets mee is of kan zijn is het voor het containerpark hoor :p
Totaal aantal Berichten: 15697
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Dat is bijna twaalf jaar oud? Dat mag hoe dan ook niet herbruikt worden (voor een nieuw te keuren installatie).
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008
- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
ah, ok, dan is ie voor containerpark.
Totaal aantal Berichten: 136
Geregistreerd: 15-11-2007
- ID/DS citroen d special
- ID/DS citroen dspecial
Dag wouter ,
Ik hoop dat je veel succes hebt met je rode dspecial .
En dat je ouwe id een goeie thuis geeft ze was niet zo slecht maar er was idd wat werk aan .
En als ik eens mag komen voor die rooie bom op groene olie een te komen bekijken moet je maat mailtje zenden .
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008
- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
ze komt ‘thuis’ tijdens kerstverlof, en de andere heeft inderdaad ook een liefhebber gevonden in de streek van Kortrijk, dus je kan ze ook nog tegenkomen
de concentratie DS’en verhoogt stilletjesaan in west vlaanderen