Totaal aantal Berichten: 1126
Geregistreerd: 06-01-2010
- Visa GTI 115ch
- Jumpy 2 liter HDI 140 6bak Nm320
Rond kijken, dat heb jij kennelijk wel gedaan, ik ben gebleven tot 17.15.uur.
Ik wist dat je later zou komen i.v.m. de stage.
Maar hadden we elkaar wel getroffen dan was het vast heel veel later geworden.
De C15 daar komt een XM 2100 12V turbo diesel in gekoppeld aan een bak van de Xantia.
Maar is net als jauw BX, van een stalling klant.
Velgen, ik heb er 16, waarvan er 1 een krom is, dus zoek ik er nog 1 een.
Tot een volgende gelegenheid.
Bouten en moeren gaan altijd los, als je Citroen voorbij Lyon en links van de Rhone komt.
VISA GTI 115 Fun, is not a straight line.
Totaal aantal Berichten: 1803
Geregistreerd: 25-06-2007
- BX 19 GT
- Traction Avant 11BL
Mijn vorige reactie op verzoek even aangepast…
Klinkt als een gaaf project! Maar dit topic is er niet om dat te bespreken, het hoort hier over je GTI te gaan. De stopwatch op het stuur vond ik een fantastisch detail!
En inderdaad, tot ziens. Met ophalen (over een hele tijd) zal ik wel weer aangeven wanneer ik daar ben.
Totaal aantal Berichten: 1126
Geregistreerd: 06-01-2010
- Visa GTI 115ch
- Jumpy 2 liter HDI 140 6bak Nm320
De nieuwe starmotor doet het natuurlijk geweldig en de motor slaat direct aan en loopt weer als voorheen.
Ook is er een ander koelmotorframe met motoren voor gekomen, maar dat werkt niet naar mijn zin.
Dat ga ik eerdaags met de VISA dokter oplossen.
De nieuwe voorbumper en bumperbalk met de koelgaten is ook klaar.
Van de week de onderste spoiler bij een forumlid opgehaald, nog bedankt en reeds zwart gespoten.
Ook de houten spoiler zit hier weer aan vast waarvan bepaalde detail weer rood zijn gemaakt in dezelfde kleur
als de velgen. Als de koelmotoren naar behoren werken zetten we de bumper er weer op.
Hij staat nog omhoog zonder wielen, dus wat de schokbrekers te weeg brengen is nog onbekend.
Ook gaan we hem voor aan weerzijde 10 mm breder maken, maar dat vergt nog enig draaiwerk.
Ze, de velgen blijven dan net binnen de spatbord randen. Echter de zijkant van de VISA is dan wel heel snel
smerig.
Bouten en moeren gaan altijd los, als je Citroen voorbij Lyon en links van de Rhone komt.
VISA GTI 115 Fun, is not a straight line.
Totaal aantal Berichten: 1126
Geregistreerd: 06-01-2010
- Visa GTI 115ch
- Jumpy 2 liter HDI 140 6bak Nm320
““Maar dat vergt nog enig draaiwerk”“, dat is nu achter de rug en de gedraaide kegels kunnen nu worden
gemonteerd.
Die kegels zijn nodig om de wielen te centreren als we de VISA voor en achter wat breder gaan zetten.
Hij wordt zowel voor als achter 10 mm per wiel breder.
De kegels zijn zo gemaakt dat ze allemaal nog eens 10 mm naar buiten kunnen.
We moeten dit proberen en dan hopen dat het achter niet aanloopt als de slicks er op zitten, voor de straat
kunnen we er wel een schijf voor verwijderen.
Montage, je begrijpt dat de originele wielbouten qua lengte niet meer toereikend waren.
Ooit heb ik deze al vervangen door draadeinden en moeren voor de montage van het wiel.
Op de motorkap zit nu een ‘‘nummerplaat sticker’‘, zodat er toch iets zit als je zonder het nummerbord moet
rijden. Ook zijn de twee extra spoilers op de hoeken van de voorbumper aangebracht in dezelfde kleurstelling
als de reeds onder aan de bumper aangebrachte spoiler, in mooi rood zwart.
Ook worden de koplamphuizen opnieuw zwart gespoten, maar het valt niet mee om de oude verf te verwijderen.
De motorkapstrip zullen we ook eens nader bekijken aan de linker kant springt deze steeds los.
Bouten en moeren gaan altijd los, als je Citroen voorbij Lyon en links van de Rhone komt.
VISA GTI 115 Fun, is not a straight line.
Totaal aantal Berichten: 1126
Geregistreerd: 06-01-2010
- Visa GTI 115ch
- Jumpy 2 liter HDI 140 6bak Nm320
De spoorverbreders hebben nu hun definitieve plaats gekregen op de naafflensen.
Ook werken de koelmotoren nu onafhankelijk van elkaar. 1een is er aangesloten zo dicht mogelijk bij de sensor
en zal hier dus eerder op reageren. De andere werkt via een schakelaar in het dashboard, deze kunnen we
bijzetten als dat nodig is, of uit voorzorg. GV nog bedankt voor de dradenbundel.
De VISA GTI voorbumper was net klaar voor montage, maar ik ben in het bezit gekomen van twee polyester VISA
CHRONO mistlamp houders.
Deze houders zitten aan de onderzijde van de bumper en er komen twee gele SEV Marchals in.
Die ben ik nu aan het monteren maar die passen natuurlijk niet als de de ondelip er aan zit.
Deze is weer verwijderd, sorry Olaf, maar dan zitten we weer met de spatborverbreders die te lang zijn en aan
de onderlip horen vast te zitten. Eerst kijken of het staat anders is alles weer terug te bouwen.
Alhoewel de voorbumper met die gaten er in dan ter ziele is. Maar het aanzicht van een CHRONO spreekt me zeer
aan, dus het zal(moet)wel gaan lukken.
Dus eerst een heel gepas en gemeet voordat er echt wordt geknipt en geslepen.
Bouten en moeren gaan altijd los, als je Citroen voorbij Lyon en links van de Rhone komt.
VISA GTI 115 Fun, is not a straight line.
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Kees, had zo`n tweetraps radiatorsensor uit een BX niet gepast?
Die reageren dus in 2 stappen, stap 1 is langzaam draaien en stap 2 full power
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
Totaal aantal Berichten: 1126
Geregistreerd: 06-01-2010
- Visa GTI 115ch
- Jumpy 2 liter HDI 140 6bak Nm320
Maurice, dat hadden we er al op gemaakt werkte eerst perfect, maar is later gesmolten.
In het systeem zit een alu busje wat een weerstand is die de snelheid afregeld, naar een ieuwe zoek ik al een
hele tijd, zaten vroeger ook op een BX. Wie o Wie weet er een.
Origineel zit er maar een koelmotor op, dus de tweede is pure luxe kan hem nu aanzetten via een relais en
zweefzekering.
Bij normaal gebruik van deze VISA zal alles normaal marcheren.
Maar mijn rijgedrag wil nog wel eens afwijken van normaal, al zou je dat mischien niet zeggen.
Maar bedankt voor je suggestie, ik mag jauw wel…
Bouten en moeren gaan altijd los, als je Citroen voorbij Lyon en links van de Rhone komt.
VISA GTI 115 Fun, is not a straight line.
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Dat relais zal wel gesmolten zijn omdat het misschien niet op zoveel ampèrage berekend was.
dan maar een extra relais erbij tussen schakelen.
Het zou mij niet verbazen als je hetzelfde thermocontact ook vindt op de Peug 405 en de XM & 605
Een knop op het dashboard werkt ook prima.
Ons technische mannetje Nijenhuis van de Citroen Visaclub heeft het zelfs met gekleurde lampjes afgemaakt, groen betekent op de automatische stand, en oranje betekent met de hand op continu…
Dat wil ik zelf ook nog eens maken zo, op de TRS.
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
Totaal aantal Berichten: 1126
Geregistreerd: 06-01-2010
- Visa GTI 115ch
- Jumpy 2 liter HDI 140 6bak Nm320
Wat we er op hadden gemaakt was geheel van een VISA diesel met inderdaad twee relais, die heeft standaard wel
twee koelmotoren. Geschrokken van het geheel heb ik afgezien van nog een keer deze aansluiting te gebruiken.
Echter een oorzaak hebben we niet gevonden, wel draaide er een koelmotor heel zwaar, maar die is heel erg warm
geweest, het asje heeft zelfs het blad uit balans gebracht.
Dat thermo contact zat al in deze VISA. En met dat lampje dan zie je inderdaad als er wat gaat bewegen.
Rolf was een leerling van mij. Dus die weet heel veel.
Bouten en moeren gaan altijd los, als je Citroen voorbij Lyon en links van de Rhone komt.
VISA GTI 115 Fun, is not a straight line.
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Visa GTI 115 schreef:
Rolf was een leerling van mij. Dus die weet heel veel.
Superkerel!
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
Totaal aantal Berichten: 1126
Geregistreerd: 06-01-2010
- Visa GTI 115ch
- Jumpy 2 liter HDI 140 6bak Nm320
Gepas en gemeet, dat kan je wel zeggen, het het is een onderschat karwei.
Het is maar goed dat je dat niet van te voren weet.
Maar de aanhouder wint, steeds de bumper er op en er weer af daar wordt je niet vrolijk van.
Ik kan me geen fout permiteren, als ik het verpruts heb ik geen andere specifieke GTI
delen liggen.
Maar het lukt wel, zonder al te veel materiaal van de spatbordverbreders af te halen.
Ook nu zal ik weer een spoiler aan de onderzijde van de lamphouders construeren.
De bumper is aan de voorzijde dus breder geworden, gunstig voor het frontale oppervlak.
En neem aan als de gele SEV Marchals er in zitten, en ook de Cibies kan hij niet stoerder.
Dan wil iedereen een VISA GTI.
Bouten en moeren gaan altijd los, als je Citroen voorbij Lyon en links van de Rhone komt.
VISA GTI 115 Fun, is not a straight line.
Totaal aantal Berichten: 5472
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Dit vraagt eh.. nee dit schreeuwt om foto’s!
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Totaal aantal Berichten: 1126
Geregistreerd: 06-01-2010
- Visa GTI 115ch
- Jumpy 2 liter HDI 140 6bak Nm320
Die zijn er ook, honderden… echt alles staat op de foto…
En wel van alles wat is beschreven.
Het klinkt waarschijnlijk vreemd, maar ik zou niet weten hoe dat moet.
Bouten en moeren gaan altijd los, als je Citroen voorbij Lyon en links van de Rhone komt.
VISA GTI 115 Fun, is not a straight line.
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Maurice van Mourik schreef:
Dat kun jij ook Kees, kijk maar eens op http://www.mijnalbum.nl
Hij zei dat het vast niet ging lukken
Kees, ga eerst maar eens naar http://www.mijnalbum.nl
Daar maak je een account aan, en dan kun je heel eenvoudig foto`s op je privé cyberspace zetten…
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
Totaal aantal Berichten: 1126
Geregistreerd: 06-01-2010
- Visa GTI 115ch
- Jumpy 2 liter HDI 140 6bak Nm320
De nieuwe Chrono look bumper is klaar en het resultaat mag er zijn ik ben er zeer tevreden over.
Het was een heel werk, dat wel.Het paste voor geen kant.
Maar wees gerust er is ook weer een echte GTI bumper in de maak voor als het zou misstaan.
Volgende week gaan we hem monteren en de draden aansluiten van de bermlampen, de gele SEV Marchals.
En die gele lampen in die zwarte bumper staan echt goed.
Dan gaat het tenminste weer op een VISA lijken.
En dan te bedenken dat alles begon is met het vervangen van de startmotor.
Uit voorzorg vervangen we ook maar de niet versleten remblokken, dat is goed voor de warmte opname t.a.v de
hitte naar de remolie. Elke mm meer dikte draagt daar aan bij.
Bouten en moeren gaan altijd los, als je Citroen voorbij Lyon en links van de Rhone komt.
VISA GTI 115 Fun, is not a straight line.