1 van de 12
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
   
Overstap naar een CX
Lucid
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 93
Geregistreerd: 04-11-2011

- C8 2.2 16V exclusive
Gepost: 04 november 2011 08:43 PM

Hallo allemaal,

Ik ben Merijn Pronk, en rij al een tijdje met zeer veel plezier in een Xantia, en ben hierdoor een beetje verslingerd geraakt aan citroen en vooral de hydropneumaten.
Nu rij ik op Lpg maar rij ik de laatste tijd lang niet zoveel als dat ik dat hiervoor deed, dus zat ik erover na te denken om misschien over te stappen naar een andere auto, en de cx kwam steeds meer in belangstelling bij mij, ook omdat ik mij ineens kon herinneren jaren geleden eens mee gereden te hebben met een cx zonder dit te weten, ik kan mij alleen de weelde aan ruimte herinneren, en dat is met mijn postuur en lengte vrij zeldzaam.

Nu wil ik dus op zoek gaan naar een eigen CX, maar zou daarbij graag van jullie kennis en expertise gebruik willen maken.
Als allereerste vraag, zijn er teovallig CX rijders in Noord holland of daar in de buurt die met mij een ritje zouden willen maken om nader kennis te maken met deze geweldige auto’s graag zou ik een ritje willen maken in een diesel om te kijken hoe dit bevalt.
Ook zou ik graag willen leren waar de zwakke schakels liggen bij de CX qua roest en onderhoud, ik zorg altijd graag goed voor mijn auto’s en ben zeker niet bang de handen vies te maken, darentegen ben ik alles behalve een monteur, meer het type enthousiaste amateur.

Mvg,
Merijn

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 04 november 2011 09:11 PM
  [ # 1 ]

Leuk dat je interesse heb in de CX Smile

Eerst even over de lengte, als je echt lang ben dan pas je niet goed achter het stuur. Maar het goede nieuws is dat er wel langere stoelrails te verkrijgen is, zodat de stoel verder naar achter kan Wink

Verder zou ik aanraden om eerst te bedenken of je een serie 1 of 2 wil.
Daarna ook wel fijn om te weten wat voor motor je voorkeur naar uit gaat.
Dan kan je nog overwegen om te bedenken of je graag bepaalde opties wil, zoals airco of ABS.

Koop ook geen CX zonder hem op de brug gezien te hebben en de dorpelkappen eraf gehaald te hebben, hier kan ook veel elende achter zitten.

Succes met je zoektocht!
Eigenlijk is dat ook wel erg leuk dat zoeken Wink

Profiel  
 
par eXeMple!
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Gepost: 04 november 2011 09:24 PM
  [ # 2 ]

Wat betreft je lengte, ik ben ook vrij lang (1,93 m) maar ik pas prima achter het stuur! Ja, als je 2 meter bent, dan past het niet echt lekker meer denk ik.

Eerst een tijdje rondkijken en niet meteen verliefd worden op een auto. Leer eerst goed kennen wat er is aan CX’en en wat ervoor gevraagd wordt.
Verder lekker veel op dit forum lezen, er staat echt veel informatie op over kosten, roest en onderhoud!

Profiel  
 
demuywo
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008

- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Gepost: 04 november 2011 09:45 PM
  [ # 3 ]

ik zou zeggen, zoek een CX 25D Pallas, simpele betrouwbare auto, heeeeel goeie motor (wel niet snel…) en toch al wat luxe (ahnja,Pallas cheese)

een vriend van me rijd daar dagelijks mee, nu al 11 jaar! winter en zomer, reizen naar Spanje, ect, geen problemen. In die 11 jaar heeft ie hem 1 keer moeten laten staan ivm een lekkende radiator van de verwarming, voor de rest heerlijk gezapig dieselen Smile (en onderhoud is poepsimpel)

en inderdaad: NIET zomaar verliefd worden op een mooie CX, op de brug moet ie!

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 04 november 2011 11:29 PM
  [ # 4 ]

welkom hier !

klinkt alsof je besmet bent met het CX virus. dat wordt alleen maar erger als je er in 1 hebt gereden Wink

idd, even kijken waar je voorkeur naar uit gaat -  serie 1/2 en motorisatie.

(mee-)rijden mag, maar ik zit niet in de buurt.
zodra je er 1 of een paar hebt gezien, weet je waar de roest kan zitten.

investeer in de aanschaf van een goede basis. scheelt uiteindelijk.
reken op een potje aan jaarlijks onderhoud. een CX zal wat meer onderhoud vergen dan een Xantia. maar als je investeert, is het heerlijk zweven !

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
harry45
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 667
Geregistreerd: 05-07-2009

- CX 25 GTi Turbo
Gepost: 05 november 2011 12:12 AM
  [ # 5 ]

salut Als je wil mag je ook met mij en zelf een stuk sturen in mijn CX serie 2 25 GTI Turbo VEMS.
Ik zelf woon in Nieuw-Vennep, Haarlemmermeer.
Ik hoor wel of het voor jou in de buurt is.

Harry nice day

Zweven dat is pas leven
Citroen XM D12
Citroen CX S2 GTI Turbo VEMS

Profiel  
 
Martinbap
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 234
Geregistreerd: 14-06-2011

- Xsara Picasso 1,8i 16v G3
- CX 2.2 TRS
Gepost: 05 november 2011 01:37 AM
  [ # 6 ]

Zoals je ondertussen waarschijnlijk al weet is een CX, welke type ook, niet te vergelijken met een moderne of klassieke auto. Dit heeft vooral te maken(denk ik) enerzijds dat Citroen altijd heeft afgeweken van de standaard. En anderzijds dat men alle technische middelen uit de toenmalig kast hebben getrokken die mogelijk waren. Oftewel de overgang naar mechaniek naar elektronica was volop in gang. Wat je dus in een CX zult kunnen aantreffen op het gebied van elektronica past heden ten dagen in een luciferdoosje, maar is verdeelt over meerdere onderdelen onder de motorkap en binnenin de auto. Roest bestrijding? Uiteraard had men daar van gehoord en men deed zijn uiterste best om het te voorkomen, maar niet aan de standaard waaraan men nu kan voldoen, of zelfs aan de standaard van je Xantia. Er is nog veel overlappend plaatwerk, waar vocht tussen kruipt met als gevolg?? Roest. Wees daar op bedacht maar ook niet bang voor.

Uiteraard wil ik je niet afschrikken, voor het aanschaffen van een CX. Maar bedenk wel het ontwerp is rond de veertig jaar oud de modellen zijn minimaal twintig jaar oud. Werk zul je er aan hebben, de kosten en dat is mij zeker de laatste paar jaar opgevallen zijn behoorlijk gestegen. Maar met een beetje zoeken kun je zeker een hele mooie auto rijden, die is voorzien van een bijzondere Franse niet te evenaren techniek.
Het gevoel die je kunt beleven met het rijden in een Franse auto van die tijd is eenmalig. Je zult merken dat de meeste (mannen) de CX hier bestempelen als een vrouw en misschien zegt dat nog wel het meest. Ze vervloeken haar, maar houden van haar als niets anders op de wereld( hhmm dit zegt misschien nog het meest over mannen Wink ).

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 05 november 2011 09:33 AM
  [ # 7 ]

alvast een lekkermakertje

Afbeelding Bijlagen
67.jpg62-CX_famBranco2.jpg2.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 05 november 2011 09:40 AM
  [ # 8 ]

en deze

Afbeelding Bijlagen
cx2400prestigeC-gr.jpgcx-2400-prestige-1976.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 05 november 2011 09:46 AM
  [ # 9 ]

en deze

Afbeelding Bijlagen
pallas.jpgcx prestige 77.jpg80 gti front.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 05 november 2011 09:50 AM
  [ # 10 ]

en…....

Afbeelding Bijlagen
CX2500DPallas.jpgcx 74 02.jpgprestigeor.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
jaco
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6145
Geregistreerd: 09-08-2004

Gepost: 05 november 2011 10:15 AM
  [ # 11 ]
par eXeMple! schreef:

Wat betreft je lengte, ik ben ook vrij lang (1,93 m) maar ik pas prima achter het stuur! Ja, als je 2 meter bent, dan past het niet echt lekker meer denk ik.

 

Dit hoor ik zó vaak, maar ik begrijp niet waar het vandaan komt. Ik ben 2 meter en pas prima achter het stuur en ook m’n hoofd zit niet tegen het dak. En nee, ik heb geen go-go-gadget-harmonicamodus. Wink

Profiel  
 
Ree
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5165
Geregistreerd: 29-06-2004

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Gepost: 05 november 2011 10:32 AM
  [ # 12 ]

Ik ben 1,90 en pas eigenlijk niet in mijn CX. Mijn hoofd zit tegen het dak en ik kijk door de ruit daar waar de wisser niet komt. Met mijn dijbeen pas ik nauwelijks tussen het stuur en de stoel door. Toch zit ik lekker. De zit verschilt heel erg van CX tot CX.

Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.

― Rumi

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 05 november 2011 10:45 AM
  [ # 13 ]

Ik denk dat je met een serie 2 VIP stoel ook nog steeds het beste af ben. Deze geven de meeste ondersteuning en kunnen goed versteld worden.

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 05 november 2011 10:53 AM
  [ # 14 ]

die stoel zit echt goed (je hebt ze ook in leer, zelfde vorm/ondersteuning).
maar dan moet je de auto er om heen ook leuk vinden.

wie gaat een rondje rijden met Merijn ?

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 05 november 2011 10:58 AM
  [ # 15 ]

Ach ja, ze zijn normaal geleverd in een serie 2:
25 GTi
25 GTi Turbo (2)
25 TRD Turbo (2)

Keuze zat lijkt me Wink

Profiel  
 
 
1 van de 12
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook