9 van de 40
« Eerste  < Vorige 7 8 9 10 11 Volgende >  Laatste »
   
‘85 serie 1 Gti turbo restauratie - project naw in verkoop, interessepeiling?
Dumnoz
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 626
Geregistreerd: 08-08-2008

- C5 2.0 16v (LPG-G3)
Gepost: 06 november 2011 04:10 PM
  [ # 121 ]

Voor een goede stoffeerder is dat geen probleem

Groetjes Harry

Profiel  
 
Gepost: 06 november 2011 04:55 PM
  [ # 122 ]
PHoskam schreef:

Kreeg de rechteras uiteindelijk met geen mogelijkheid uit t steunlager, dus de hoes maar losgeknipt en de rest laten zitten, dat komtvwel als t blok op de wekbank staat.

Heb je beide borgboutjes van de aandrijfas ook losgemaakt?
Of bedoelde je die met: ‘boutjes van het steunlager’?

Normaal gesproken gaat de linker as er vrij makkelijk uit…  de rechter geeft meestal de problemen!


Maar elke wagen is anders natuurlijk. Dat is altijd de verrassing! Laughing

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
PHoskam
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1130
Geregistreerd: 20-10-2003

- CX CX 25 GTI Turbo
- C5 C5 2.0 16v exclusive break ph2
Gepost: 07 november 2011 12:14 AM
  [ # 123 ]
La Léo schreef:
PHoskam schreef:

Kreeg de rechteras uiteindelijk met geen mogelijkheid uit t steunlager, dus de hoes maar losgeknipt en de rest laten zitten, dat komtvwel als t blok op de wekbank staat.

Heb je beide borgboutjes van de aandrijfas ook losgemaakt?
Of bedoelde je die met: ‘boutjes van het steunlager’?

Normaal gesproken gaat de linker as er vrij makkelijk uit…  de rechter geeft meestal de problemen!


Maar elke wagen is anders natuurlijk. Dat is altijd de verrassing! Laughing

Yep die boutjes zijn los, maar de as kwam voor geen meter.

In dit geval ging de linker as makkelijk en de rechter totaal niet.

Wat is Citroën rijden toch formidabel !

Profiel  
 
harry45
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 667
Geregistreerd: 05-07-2009

- CX 25 GTi Turbo
Gepost: 07 november 2011 01:23 AM
  [ # 124 ]

Een linker aandrijfas kost eur 200,= ex btw nieuw te bestellen in Frankrijk via de groothandel.
Een rechter aandrijfas kost eur 150,= ex btw gereviseerd te bestellen via de groothandel.

Harry

Zweven dat is pas leven
Citroen XM D12
Citroen CX S2 GTI Turbo VEMS

Profiel  
 
Gepost: 09 november 2011 12:56 AM
  [ # 125 ]

Dus de rechter assen zijn niet meer nieuw te koop? Is dat dan nieuw-origineel Citroën voor wat betreft de linker as?

En moet je dan bij die gereviseerde as ook de oude as weer inleveren als ‘core deposit’?


Je hebt het over groothandel, maar dan mogen particulieren daar meestal niet inkopen. Of kan dat hier wel.
Zo ja, dan is dat een goede deal, voor dat geld!

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
PHoskam
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1130
Geregistreerd: 20-10-2003

- CX CX 25 GTI Turbo
- C5 C5 2.0 16v exclusive break ph2
Gepost: 09 november 2011 12:05 PM
  [ # 126 ]

Zijn de assen van turbo 1 hetzelfde als van een turbo 2 ?

Wat is Citroën rijden toch formidabel !

Profiel  
 
Gepost: 09 november 2011 11:56 PM
  [ # 127 ]

Ja, die zijn gelijk.

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
PHoskam
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1130
Geregistreerd: 20-10-2003

- CX CX 25 GTI Turbo
- C5 C5 2.0 16v exclusive break ph2
Gepost: 10 november 2011 12:39 PM
  [ # 128 ]

Heb al een aantal keren een ligarex tang willen kopen, maar vond ze eigenlijk te duu, als ik op het jet of bij citroenspecialisten keek.
Vanmorgen voor de aardigheid eens gevraagd of de automaterialenzaak waar ik zowel privé als voor t werk veel kom son ding ook kan leveren…

Ze hadden m zelfs op voorraad…

26 euro voor een originele ligarex tang…
Heb er maar gelijk een gehaald…

Waarom zijn die dingen normaal gesproken zo duur, 26 euro lijkt mij een spotprijsje.

Wat is Citroën rijden toch formidabel !

Profiel  
 
harry45
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 667
Geregistreerd: 05-07-2009

- CX 25 GTi Turbo
Gepost: 10 november 2011 08:01 PM
  [ # 129 ]
La Léo schreef:

Dus de rechter assen zijn niet meer nieuw te koop? Is dat dan nieuw-origineel Citroën voor wat betreft de linker as?

En moet je dan bij die gereviseerde as ook de oude as weer inleveren als ‘core deposit’?


Je hebt het over groothandel, maar dan mogen particulieren daar meestal niet inkopen. Of kan dat hier wel.
Zo ja, dan is dat een goede deal, voor dat geld!

@ Leontien:
Korte as alleen nieuw te bestellen Citroen, is bijna geen vraag naar en dus niet rendabel voor een revisie bedrijf de lange as gaat veel vaker stuk en dan is het wel rendabel, de oude as moet je inleveren.

Harry

Zweven dat is pas leven
Citroen XM D12
Citroen CX S2 GTI Turbo VEMS

Profiel  
 
PHoskam
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1130
Geregistreerd: 20-10-2003

- CX CX 25 GTI Turbo
- C5 C5 2.0 16v exclusive break ph2
Gepost: 11 november 2011 01:18 AM
  [ # 130 ]

Vanavond de motor van het subfrane getild en voorlopig in de hoek gezet, viel me op dat het blok mooi droog is.

In de gauwigheid gezien dat de onderste motorsteun nog niet lang geleden is vervangen, dat is weer een meevaller.

Zaterdag eerst een mal maken van de voorzijde van het subframe, dit om de voorste uitlopers te kunnen richten.

Ik heb nog een subframe staan waar ik de mal van kan overnemen en waarvan ik ook uiteindelijk het voorst deel ga gebruiken.

Ik maak zaterdag ook gelijk wat Fotos bij daglicht.

Wat is Citroën rijden toch formidabel !

Profiel  
 
PHoskam
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1130
Geregistreerd: 20-10-2003

- CX CX 25 GTI Turbo
- C5 C5 2.0 16v exclusive break ph2
Gepost: 11 november 2011 11:10 AM
  [ # 131 ]

Het voorste deel van de middendemper is slecht , met name daarcwaar het vastzit aan het expansiestuk met de veren,
Is dit te repareren ?

Cx basis heeft er een reparatiedeel voor, maar veel te duur, 90 euro voor een stukje pijp…

Wat is Citroën rijden toch formidabel !

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9435
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 11 november 2011 12:23 PM
  [ # 132 ]
PHoskam schreef:

26 euro voor een originele ligarex tang…

Bij welke automaterialenketen heb je de Ligarex-tang gescoord?

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
PHoskam
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1130
Geregistreerd: 20-10-2003

- CX CX 25 GTI Turbo
- C5 C5 2.0 16v exclusive break ph2
Gepost: 11 november 2011 01:05 PM
  [ # 133 ]
René Jongejan schreef:
PHoskam schreef:

26 euro voor een originele ligarex tang…

Bij welke automaterialenketen heb je de Ligarex-tang gescoord?

Het is niet echt een keten, hebben maar 2 vestigingen, in velddriel en waalwijk,
Been automaterialen heet de zaak.

Wat is Citroën rijden toch formidabel !

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9435
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 11 november 2011 01:51 PM
  [ # 134 ]

Jammer, niet in de buurt.
Als ik daar vanuit de kop van NH heen rij, wordt het alsnog een dure tang.
Zouden ze aan verzenden doen?

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 11 november 2011 02:27 PM
  [ # 135 ]

een beller is sneller.

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
 
9 van de 40
« Eerste  < Vorige 7 8 9 10 11 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook