4 van de 4
« Eerste  < Vorige 2 3 4
   
Heftig rokende 1.9 diesel bij koude start
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12522
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 07 december 2005 04:29 AM
  [ # 46 ]

Ik heb denk ik de juiste startmethode voor mijn diesel gevonden.
Ik ga zitten, draai de sleutel om, dan doe ik mijn gordel om en tegen die tijd is het lampje al uit, maar heb ik nog niet de “klik” gehoord van het relais. Als ik nu start, slaat de motor meteen goed aan, nog beter dan 2x gewoon voorgloeien wat ik dus eerst deed.

Profiel  
 
***
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671
Geregistreerd: 24-04-2004

Gepost: 07 december 2005 04:50 PM
  [ # 47 ]
ZX1.4i schreef:

Ik heb denk ik de juiste startmethode voor mijn diesel gevonden.
Ik ga zitten, draai de sleutel om, dan doe ik mijn gordel om en tegen die tijd is het lampje al uit, maar heb ik nog niet de “klik” gehoord van het relais. Als ik nu start, slaat de motor meteen goed aan, nog beter dan 2x gewoon voorgloeien wat ik dus eerst deed.

Ik zit soms ook nog te luisteren naar een klik Laughing 

Surprisedops:

Profiel  
 
winnetou
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004

- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Gepost: 07 december 2005 06:10 PM
  [ # 48 ]

Och, bij een benzine-injectie zit er nog wel eens een stukje elektronica achter die ook wat tijd nodig heeft. Dus een “voorgloeitijd” van een seconde of 3 bij je TZI is dus best nuttig. Heb zelf destijds ook altijd op die manier “voorgegloeid” met m’n GTI, de brandstofpomp (dacht ik) hoorde je dan altijd even gonzen. Wink  Cool

Profiel  
 
***
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671
Geregistreerd: 24-04-2004

Gepost: 07 december 2005 06:58 PM
  [ # 49 ]
winnetou schreef:

Och, bij een benzine-injectie zit er nog wel eens een stukje elektronica achter die ook wat tijd nodig heeft.
Dus een “voorgloeitijd” van een seconde of 3 bij je TZI is dus best nuttig.
Heb zelf destijds ook altijd op die manier “voorgegloeid” met m’n GTI, de brandstofpomp (dacht ik) hoorde je dan altijd even gonzen. Wink  Cool

Shocked

En weer wat opgestoken. Wink

Even terugkomend op de klachten van MXNEORTIC :

BX diesels hebben toch ook een voorverwarmings-element voor de brandstof ??
Ik weet echter niet (meer) waar die precies zit.

Ben trouwens benieuwd naar de ervaringen van hem met de TGD. Cool

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12522
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 07 december 2005 07:28 PM
  [ # 50 ]
Bram schreef:

BX diesels hebben toch ook een voorverwarmings-element voor de brandstof ??
Ik weet echter niet (meer) waar die precies zit.

Bij PSA diesel word de brandstof over het algemeen door het thermostaathuis verwarmd.

Profiel  
 
jeroen_m
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 263
Geregistreerd: 07-01-2005

Gepost: 09 december 2005 05:01 PM
  [ # 51 ]

En als de brandstofverwarming niet bij het thermostaathuis is te vinden (vroegere modellen), dan gebeurt dat ergens bij de waterpomp. Soms zit er zelfs een electrische verwarming tegen het schutbord (trof ik bij mijn ‘87er C15 aan).

`verum ipsum factum’

Profiel  
 
***
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671
Geregistreerd: 24-04-2004

Gepost: 09 december 2005 07:06 PM
  [ # 52 ]
jeroen_m schreef:

En als de brandstofverwarming niet bij het thermostaathuis is te vinden (vroegere modellen), dan gebeurt dat ergens bij de waterpomp.

Soms zit er zelfs een electrische verwarming tegen het schutbord (trof ik bij mijn ‘87er C15 aan).

Dat bedoelde ik dus ook, ik meende dat die ook op de BX diesels zitten/zaten. Cool

Profiel  
 
jeroen_m
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 263
Geregistreerd: 07-01-2005

Gepost: 09 december 2005 09:02 PM
  [ # 53 ]

Bram, dat zou best kunnen. Die C15 had dit elektrisch verwarmde pijpje in combinatie met een passage achteronderlangs de waterpomp. Het zou maar zo kunnen dat diezelfde configuratie op de BX is gebruikt. Pas later verscheen het verwarmde brandstoffilter op het thermostaathuis.

`verum ipsum factum’

Profiel  
 
 
4 van de 4
« Eerste  < Vorige 2 3 4
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook