3 van de 52
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
   
Madame Prestige ‘88: niet starten… startmotor doet iets maar wil niet rond
demuywo
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008

- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Gepost: 07 november 2011 09:33 PM
  [ # 31 ]

zo, koffer hangt er stevig aan, bijna perfect recht, maar meer kreeg ik er niet meer uit (stelboutjes langs de ene kant helemaal naar beneden, en andere naar boven. Nuja, in hoeverre die chromen strip ook langs weerszijden op dezelfdehoogte hangen… tblijft een Franse dame hé Wink

hieronder nog een fotootje voor ze haar winterstalling binnenreed.

ze draait nog altijd onregelmatig bij koude start, maar eens ze warm is draait ze als een naaimachientje Laughing

http://www.mijnalbum.be/Album=OT3POXTV

alleen…de koelwatertemperatuur bleef de hele tijd nogal laag, juist onder of boven de 70°C bij het rijden, thermostaat die blijft openstaan?

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7586
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 07 november 2011 10:42 PM
  [ # 32 ]

Kan - maar hoeft niet. Mijn auto wordt ook niet erg warm (tenzij ik wezenlijk harder ga dan 130). Ik heb een nieuwe thermostaat die als het goed is open gaat bij 86 graden. Wordt het beter als de airco uit staat (en daarmee dus ook de fans bij de radiateur uit gaan)?

Profiel  
 
demuywo
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008

- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Gepost: 07 november 2011 10:48 PM
  [ # 33 ]

airco ligt haast nooit aan ... gisteren dus ook niet, fans draaiden ook niet. Enkel als ik enkele minuten stilsta, zie je de temperatuur stijgen naar de 80°.

zo het een test kunnen zijn, om de koelwaterslang, die van de motor naar de radiateur loopt dus, af te koppelen, dan te starten, en als de thermostaat werkt, en dus dichtstaat, er geen KVS uit mag lopen?

Profiel  
 
Gepost: 07 november 2011 10:52 PM
  [ # 34 ]

Nou, dat lijkt me geen goede methode, want er loopt, ook als de thermostaat wel dicht is, wel degelijk altijd (wat) water die opening, namelijk via de bypass.
En als hij echt kapot is, en open blijft staan, ben je direct al je koelwater kwijt en loopt het daarbij ook nog eens allemaal lekker over je dynamo.

Je kunt het veeeel eenvoudiger testen door gewoon de auto koud te starten. Dan met de kap open steeds aan de bovenste slang naar de radiator te voelen. Als deze dan binnen 5 minuten al warm wordt, blijft de thermostaat permanent openstaan.
Een temperatuur van 70 tijdens het rijden is veel te laag, zou minstens 80 moeten zijn.

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
demuywo
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008

- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Gepost: 07 november 2011 10:55 PM
  [ # 35 ]

ik heb inderdaad na een paar minuten gevoeld, en ze was, tsja, lauw Laughing maarja, die motor krijgt vanbuiten ook vrij snel warm. kGa maar eens een nieuwe kopen en monteren, en dan zien we wel wat ie doet. bepaald type/soort? of gewoon de originele erin?

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7586
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 07 november 2011 10:58 PM
  [ # 36 ]

Als de slang zo snel warmer wordt, ben je inderdaad toe aan een nieuwe thermostaat. Een nieuwe kan er iets anders uit zien, zolang de temperatuurwaarde maar klopt maakt dat niet uit.

Profiel  
 
Gepost: 07 november 2011 11:06 PM
  [ # 37 ]

Ja, maar pas op: ze passen niet allemaal even lekker heb ik gemerkt. Die van Gates past slecht in het huis plus er zit een werkelijk veel te grote rubber ring bij waar je dus geen hol aan hebt.

Merken die in elk geval wel goed passen zijn Quinton Hazell (QH) of Valeo en daar zit tevens de juiste ring bij. Wink

Ik meen dat de openingstemperatuur iets van 84 of 86 graden is. Komt niet op de graad nauwkeurig hoor.

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
demuywo
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008

- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Gepost: 07 november 2011 11:10 PM
  [ # 38 ]

zalig toch, al die kennis hier cheese

ik heb inderdaad een valeo gevonden, met pakkingen, 86° gaat ie open. 7,14€, dat kan er nog net van af voor madame tongue wink

Profiel  
 
Gepost: 07 november 2011 11:56 PM
  [ # 39 ]

Is dat echt de juiste?
De prijs lijkt me erg laag eigenlijk….

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
demuywo
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008

- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Gepost: 08 november 2011 01:13 PM
  [ # 40 ]

http://www.mister-auto.be/fl/thermostaat-koelmiddel/citroen-cx-ii-25-gti-121ch_v2216_g316.html

3 merken, Valeo, Calorstat en Gates, liggen van prijs dicht bij elkaar… of heb je nog meer nodig dan enkel de thermostaat? (heb hem nog nooit vervangen van een CX)

(koop ze nu ook niet allemaal op, ik wil er ook nog eentje hé  Laughing  )

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7586
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 08 november 2011 01:15 PM
  [ # 41 ]

Da’s inderdaad niet duur - CX basis rekent ruim 16 euro + 1,20 voor ‘t ringetje.

Profiel  
 
demuywo
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008

- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Gepost: 08 november 2011 01:18 PM
  [ # 42 ]

komt wel nog verzending bij, maar ik ga hier eerst even om de hoek informeren, en als ze daar te duur zijn, bestel ik ze dus via internet.

ik koop enkel bij CX basis wat ik niet meer in de reguliere handel vindt, want ze hebben veel, maar prijs is er ook wel een beetje naar… maar gelukkig hebben CX basis nog!

Profiel  
 
demuywo
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008

- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Gepost: 08 november 2011 09:08 PM
  [ # 43 ]

okee, winkel om de hoek was al dicht, dus morgen even proberen.Ondertussen in een vraagbaak van de serie I CX wat zitten zoeken ivm slecht stationair draaien.

Lees ik daar het volgende: “vervuilde verstuivers (injectoren?) kunnen leiden tot onregelmatige stationair draaien bij koude motor”

iemand ervaring? kan je die dingen reinigen? nieuwe? test om te weten of ze nog goed zijn?

(het deel over de LMM en de slangen ed heb ik al gelezen…)

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 08 november 2011 09:19 PM
  [ # 44 ]

Injectoren kan je utrasoon laten reinigen.

Ik zou er eerst voor zorgen dat al het andere netjes afgesteld staat.
Stationairtoerental (de toerenteller in het dash is niet exaxt genoeg om op af te stellen)
Kleppen
Co
Nieuwe bougies (kabels indien nodig)
Controleren op valse lucht
Controleren werking van de luchtklep achterop het blok

Profiel  
 
demuywo
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008

- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Gepost: 08 november 2011 09:23 PM
  [ # 45 ]

kleppen zijn gedaan, bougies en kabels ook, luchtslangen ook ok, luchtklep achter op het blok? vind ik niet direct terug, bedankt voor de tip, ik zoek hem even op…

Profiel  
 
 
3 van de 52
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook