35 van de 92
« Eerste  < Vorige 33 34 35 36 37 Volgende >  Laatste »
   
Gert z’n Digit oftewel “de karakterbak”..
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27888
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 04 november 2011 09:05 PM
  [ # 511 ]

Die slang is onderdeel van de retourbundel, dus dan lijkt het mij geen HD leiding.

Profiel  
 
BasisBIX
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4323
Geregistreerd: 17-10-2007

Gepost: 04 november 2011 10:17 PM
  [ # 512 ]

Leuke mistlampen Smile

Die leiding die je aangeeft is zo te zien de retourleiding van de HD-regelaar. (al hoort die helemaal van rubber te zijn)
De lekkage kun je oplossen door het harde stuk LHM-slang eraf te snijden en met een koppelstukje er een stuk andere slang (bv benzineslang) aan te koppelen.

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5464
Geregistreerd: 01-07-2007

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 07 november 2011 11:19 PM
  [ # 513 ]

Afgelopen weekend de carterpakking vervangen…


Om de olie af te tappen, had ik een mooie stuk gereedschap om de carterplug los te krijgen:

Hehehehe!

Maar goed, viel me nog best tegen! Ik dach bouten los en voilá hij is los…..
Nee, met een schroevendraaier wrikken (voorzichtig!) kwam hij los van het blok!

Moet wel zeggen dat het wel erg gaaf is om zo je motor te zien:

 

....

 

Maar goed, dan de ouwe pakking van het motorblok en carterpan af te steken:


Handig z’n steekbeitel, waar men de kit uit een ruitensponning steekt..(altijd handig als dat in de buurt ligt)

 

Wat me opviel aan de pakking dat er oliesporen zaten aan de bak kant/krukas-keerring kant:



Lekkage van de pakking, want op het randje bij het vliegwiel onder de krukaskeering zat geen olieresten..

 

Tussen de pakking heb ik speciale kit gedaan en de carterpan teruggezet.

3x met de ratel vastgedraait, niet té en een keer met de hand nagelopen.. Wel eerst kruislings aangedraaid met de ratel..


Wat wel raar is dat ik naast de bouten, 3 imbusbouten had om de carterpan vast te zetten.. En aan de kant van het vliegwiel kon ik 2bouten niet helemaal in krijgen, de bouten zijn net te groot, nadat ik ze opmeette?  Dit heb ik opgelost met vulringen.. Zou dát de lekkage verklaren?

Daarna olie vullen, en starten!


Na 2min lekkage…............................... Nouja LHM dus:


De leiding komt vanaf de stuurbekrachtiging, die gaat naar een t-stuk die naar de drukverdeler gaat (boven de voorraadbol) en daarna naar de voorraadvat gaat… Köt dus….

Dus Ik heb een prijsopgave gevraagt bij Hegru…..... Ik wil dus de lekkage aan het systeem verhelpen! Zal wel wat kosten, maarja hobby kost geld…

 

 


Maar het goede nieuws is! Geen olielekkage na 2min de motor laten lopen.. En 2min was eerst al genoeg om de olielekkage te krijgen… Dus wellicht is dit opgelost!


Alles afgebouwd en de nieuwe nouja 2dehandse dwars subframe teruggezet:


Wie van de 2…..........

 


En als laatste even de mistlampen bij de bumper gehouden. Het zou net in de uitsparring kunnen passen:



Ondanks deze niet orginele vierkanten mistlampen, past dit érg goed bij de vierkante koplampen!


Wordt vervolgt:

Profiel  
 
XBXG
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15822
Geregistreerd: 09-11-2004

- Ami 8 Club
Gepost: 07 november 2011 11:28 PM
  [ # 514 ]

Goed bezig man! Hopelijk is de olielekkage nu verleden tijd.

Heb je ook steunen voor die mistlampen?

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 07 november 2011 11:29 PM
  [ # 515 ]

Goed werk Gert!

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Gepost: 07 november 2011 11:34 PM
  [ # 516 ]

Over die boutjes Gert, zaten er geen verschillende lengtes in? Vaak heb je bij zulke dingen korte en lange boutjes die je dus niet zomaar kunt verwisselen.

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5464
Geregistreerd: 01-07-2007

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 07 november 2011 11:34 PM
  [ # 517 ]
XBXG schreef:

Goed bezig man! Hopelijk is de olielekkage nu verleden tijd.

Heb je ook steunen voor die mistlampen?

Nee dat heb ik niet, dat wordt nog leuk om daar een oplossing voor te vinden Wouter..

 

 

@waterman, dankje Yuri….

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5464
Geregistreerd: 01-07-2007

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 07 november 2011 11:36 PM
  [ # 518 ]

Dat is het vreemde Marc, niet dus…

Daar kwam ik achter toen ik alles een voor een los draaide…..

Profiel  
 
XBXG
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15822
Geregistreerd: 09-11-2004

- Ami 8 Club
Gepost: 07 november 2011 11:40 PM
  [ # 519 ]
GWHENDRIKS2 schreef:
XBXG schreef:

Heb je ook steunen voor die mistlampen?

Nee dat heb ik niet, dat wordt nog leuk om daar een oplossing voor te vinden Wouter..

Ik kan mij herinneren dat er specifieke mistlichtsteunen voor de BX waren. Althans voor de originele, die op de GT zijn geleverd. Ik moet nog ergens een setje hebben liggen, maar die moet ik even voor je zoeken…

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5464
Geregistreerd: 01-07-2007

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 07 november 2011 11:43 PM
  [ # 520 ]

Lijk me super Wouter!

ik hoor het wel!

Profiel  
 
BasisBIX
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4323
Geregistreerd: 17-10-2007

Gepost: 08 november 2011 12:00 AM
  [ # 521 ]

Mooi dat de krukaskeerring toch goed is.  Smile

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5464
Geregistreerd: 01-07-2007

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 08 november 2011 12:02 AM
  [ # 522 ]

Ja, gelukkig wel Coen….

Was me toch een behoorlijke sleutelmarathon, waar ik een hoop geleerd heb…

Profiel  
 
bx-cannes
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005

- GS/GSA 1220 Club
Gepost: 08 november 2011 12:27 AM
  [ # 523 ]

Klasse! Leuk verslag ook.

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5464
Geregistreerd: 01-07-2007

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 10 november 2011 08:00 PM
  [ # 524 ]

Dankje…

 

Vandaag is de Digit opgehaalt en naar Hegru gebracht…

Daar wordt in een keer alle LHM lekkages verholpen..

-Lekkage drukverdeler
-Lekkage stuurbekrachtiging
-Alle leidingwerk aan de kant van de motorgedeelte wordt vervangen die slecht zijn…


Ik ben het een beetje beu die lekkages. Ik kan het natuurlijk zelf aanpakken de eerste 2 dingen. Maarja als ze toch bij Hegru staat, dan kan ik net alles laten doen.

Dan weet ik zeker dat ze na de stallingperiode weer kan zweven zonder een LHM lek.. Cool

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5464
Geregistreerd: 01-07-2007

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 10 november 2011 08:23 PM
  [ # 525 ]

Oja, het blijkt dat de Digit niet de orginele bollen heeft..

De medewerker van Hegru vertelde me dat de BX bollen iets kleiner zijn die er nu op zitten..

Profiel  
 
 
35 van de 92
« Eerste  < Vorige 33 34 35 36 37 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook