2 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
   
bx na 5 jaar terug van op stal gehaald + fotos
Tjerk
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3762
Geregistreerd: 07-09-2008

- C5 2.0i 16V Ligne Prestige G3
- BX 1.9 GTI
Gepost: 17 oktober 2011 01:38 AM
  [ # 16 ]

Leuke BX Very Happy

C5 2.0i 16V Ligne Prestige 37-PP-RP / BX 1.9 GTI RK-55-NV

Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08 / AX 1.4i TZX DH-RP-44 / ZX 1.9D Avantage JV-RH-88 / C5 1.8i 16V Ligne Prestige 54-HK-DJ / C5 2.0i 16V Ligne Prestige BVA 27-JD-FX / Xsara 1.6i 16V VTR Coupe 86-JL-KK / Xsara 1.4i Difference II 23-NX-VJ / XM 3.0i V6 24V Exclusive BVA 74-RFD-3

Profiel  
 
Don Pedro
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 182
Geregistreerd: 22-06-2009

- BX Break 1.9 TRI
- Berlingo 1.6
Gepost: 17 oktober 2011 12:57 PM
  [ # 17 ]

goed bezig !! bravo

Have a break ...

Profiel  
 
thomasc3vtr
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 664
Geregistreerd: 27-04-2010

- C3 VTR 1.6 HDI
- BX Millesime
- BX 16V MK2
- XM V6 24V
- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF V6 Exclusive
- C25 2.5 Diesel Mobilehome
- CX Laagdaks prestige
Gepost: 17 oktober 2011 07:41 PM
  [ # 18 ]

Leuke bx
Ik heb hetzelfde, ik heb de bx van mijn oma gekregen en die is eigenlijk ook niet de moeite om te restaureren, niemand verstaat waarom je er zo veel geld in steekt, maar zo’n bx-en hebben vooral veel emotionele waarde waarvoor je het doet.

BX zei ik, toen lachten ze, 16 kleppen voegde ik er snel aan toe maar ze bleven lachen. Dan heb ik ze laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen.

Profiel  
 
Bertje beige
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 752
Geregistreerd: 26-02-2011

- 2CV 6 club
- Dyane acadiane
- 2CV AZU
Gepost: 17 oktober 2011 10:53 PM
  [ # 19 ]

Leuke BX, maar ben je nog steeds van plan om het interieur te gaan vervangen/verfraaien?
Ik ben voor mijn 86er met dezelfde kleur als die van jou (gris renard) op zoek naar delen van het interieur en ik zou jouw oude interieur dus graag over willen nemen!

Profiel  
 
Sigmund
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 225
Geregistreerd: 09-01-2006

Gepost: 19 oktober 2011 11:51 AM
  [ # 20 ]

denk da ik het interieur zou ga laten , want vind er geen in leer..althans geen mooi…

hoop dit weekend het laswerk af te hebben en de bumpers terug recht te hangen , gisteren alleszins heel veel tijd verloren met de achterbumper , al de vijzen waarmee die vasthangt zijn veroest en heb ze eigenlijk allemaal moeten kapotboren

Profiel  
 
Sigmund
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 225
Geregistreerd: 09-01-2006

Gepost: 20 oktober 2011 10:12 PM
  [ # 21 ]

Profiel  
 
ikkiukkiokki
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 54
Geregistreerd: 28-05-2010

- Xsara Coupe 1.6 VTR
Gepost: 21 oktober 2011 12:23 AM
  [ # 22 ]

Goed bezig hoor, mijns inziens dan… ik kan niet lassen Smile

En een hele mooie BX zeg.

Ga je de overige (vlieg-)roest ook nog (preventief) aanpakken?

Profiel  
 
winnetou
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004

- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Gepost: 21 oktober 2011 12:42 AM
  [ # 23 ]

Gaaf!! Je eerste auto blijft altijd een bijzondere, wat voor een het ook is geweest. En als je ‘m dan nog steeds in bezit hebt is het helemaal een brok emotie, dus niet verwonderlijk dat je er energie in wilt steken, wat anderen er verder ook van mogen vinden. Alle leukigheidjes van de eerste types ten spijt denk ik wel dat je met zo’n vroege type 2 beter af bent, al is het alleen maar vanwege de betere beschikbaarheid van de interieurdelen (knopjes en dergelijke), plus de betere kwaliteit ervan. Veel succes met opknappen!  Very Happy

Profiel  
 
Sigmund
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 225
Geregistreerd: 09-01-2006

Gepost: 23 oktober 2011 10:48 PM
  [ # 24 ]

Het gaat hier idd meer om emotie dan om iets anders Smile

heb ondertussen de oorzaak gevonden van waarom de voorste bumper scheef hangt , ik wist dat er iemand tegen was gereden ( en natuurlijk weggereden zonder papiertje te hangen) , blijkbaar heeft die persoon er toch vrij hard tegen gereden , die trekhaak vooraan is een heel stuk naar boven geduwd en duwt de bumper naar beneden (is te zien op onderstaande foto’s) Bij het aftrekken van voorste bumper heb ik glas van één van de koplampen meegesleurd , en natuurlijk in stukken op de grond…


Verder heb ik de koelvloestof vervangen , op de foto valt valt te zien dat dit een vies bruin roestwater was

Ik vroeg mij af , kan iemand mij zeggen wat het nut is van die ijzeren grill op onderstaande foto


Profiel  
 
ikkiukkiokki
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 54
Geregistreerd: 28-05-2010

- Xsara Coupe 1.6 VTR
Gepost: 24 oktober 2011 12:55 AM
  [ # 25 ]

Achterkant ziet er weer fris uit!

Dat gaas onder je kap is ter ontstoring (elektrisch/elektromagnetisch). Het principe van de kooi van Faraday. Bij een stalen motorkap is die kooi-werking er bijgevolg, maar bij de kunststoffen kap zoals jij die hebt is er het metalen gaas aangebracht voor deze werking. Het elektrisch veld in je motorruim wordt er dus mede door afgesloten.
Zorgt er in ieder geval voor dat je autoradio niet gestoord wordt bij draaiende motor.
Ik ben er overigens geen expert in, dus misschien kan iemand het corrigeren of verduidelijken.

Zo’n lampglas kwam bij mij dit weekend ook los toen ik de motorkap open deed, gelukkig viel ie zo in m’n hand. Heb em weer vast gekit, ben benieuwd hoe lang dat houdt. Ben de andere lamp ook extra in de gaten aan het houden nu, die zal binnenkort ook wel loskomen dan…

Profiel  
 
Sigmund
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 225
Geregistreerd: 09-01-2006

Gepost: 05 november 2011 10:12 PM
  [ # 26 ]

Bij het toch beter bekijken van de voorkant blijkt dat de bx door één of andere rare is voortgetrokken geweest die teveel gas heeft gegeven , gevolg : trekding vooraan dus helemaal verwrongen , heb er veel op geklopt, getrokken , geboord , ... is nu al wat beter , maar nog ni zoals het moet . Er stond echt veel scheef…hieronder foto waarmee ik haak stuk op zijn plaats heb kunnen trekken met katrol

Profiel  
 
Sigmund
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 225
Geregistreerd: 09-01-2006

Gepost: 06 november 2011 12:05 AM
  [ # 27 ]

even geheel terzijde , foto uit 2005 in één van de laatste weken voor ‘het op stal zetten’(voorste bumper hing toen al scheef) , We dronken op die moment een fleske champagne (beker op dashbord) Smile Smile


Profiel  
 
winnetou
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004

- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Gepost: 06 november 2011 12:14 AM
  [ # 28 ]

Ziet er vrolijk uit. Champagne maar liefst….  drunk

Profiel  
 
Sigmund
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 225
Geregistreerd: 09-01-2006

Gepost: 07 november 2011 11:15 AM
  [ # 29 ]

was dan ook heel plezant…:)

Gisteren heb ik het LHM lek gevonden en gerepareerd , het was een gescheurde darm die naar onderstaande ‘ding’ op de foto ging , ik ken echt niks van het hydraulisch systeem , kan iemand mij zeggen wat dit op onderstaande foto is ?


Verder vroeg ik mij af wat kabeltje naar carburator is , als je dit uitrekt terwijl motor draait valt hij stil..

Profiel  
 
BasisBIX
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4323
Geregistreerd: 17-10-2007

Gepost: 08 november 2011 12:04 AM
  [ # 30 ]

Dat “ding” is je hoogteregelaar.

En op de foto zie ik 2 of 3 losliggende slangetjes.
Die horen in het rubberen blok zitten wat links naast de hoogteregelaar op de foto staat.

Dat rubberen blok en die slangetjes maken deel uit van de “octopus” oftewel het LHM-retoursysteem.

Profiel  
 
 
2 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook