Totaal aantal Berichten: 9350
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Als je geluk hebt ,hab ik er eentje,.
Weet alleen niet of ik rechts of links heb,zal zo effe kijken.
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 9350
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Sorry ik heb de andere kant.
maar voor iemand die hem nodig heeft ,hij is dus gratis af te halen.
Volgens mij heeft citro fiel ze nog wel, (Borculo)
Vriendelijke groet frank
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 1060
Geregistreerd: 03-11-2006
- CX 25ie Prestige
- BX 16 TZI Automaat
In het andere topic hadden we het al over gebreken en klachten…. Iets waar de mijn steeds meer last van krijg is het volgende:
Ruitenwisser aan, ruit schoon, wisser uit.
Blijft midden op de ruit staan om vervolgens met kleine schokjes naar de rustpositie te gaan. Gewoon wissen geen probleem, intervalwissen en terug naar o wel een probleem.
Naar mate ik langer rijd en wis wordt het probleem minder. Thuisgekomen denk ik dat het probleem over is om de volgende keer weer van voren af aan te beginnen.
Ligt denk ik niet aan het intervalrelais, wat dat heb ik sinds mijn ‘relais 99’ debacle al eens omgeruild met andere origineel relais. Geen verschil. Ligt dus aan de motor??
mijn Prestige: http://www.mijnalbum.nl/Album=DQOIQAKQ
ex: BX 16TRS, BX 16TRI, XM 2.0, DSuper 5, Xantia 1.8 16v, BX 16TZI
Totaal aantal Berichten: 9350
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
ruit moet voldoende nat zijn,of je ruiterwisserblad en /of ruit zijn smerig.
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ik denk (weet…) dat je motor inwendig wat gaar aan het worden is. Tijd voor een andere motor dus.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 1060
Geregistreerd: 03-11-2006
- CX 25ie Prestige
- BX 16 TZI Automaat
inwendig wat gaar
ja, maar gewoon wissen of versneld wissen gaat zonder problemen. Mijn verdenking gaat (natuurlijk) naar een brakke of vervuilde aansluiting. Ik zal het ding er eens uit slopen.
mijn Prestige: http://www.mijnalbum.nl/Album=DQOIQAKQ
ex: BX 16TRS, BX 16TRI, XM 2.0, DSuper 5, Xantia 1.8 16v, BX 16TZI
Totaal aantal Berichten: 27884
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
maartens schreef:Ruitenwisser aan, ruit schoon, wisser uit.
Blijft midden op de ruit staan om vervolgens met kleine schokjes naar de rustpositie te gaan. Gewoon wissen geen probleem, intervalwissen en terug naar o wel een probleem.
Naar mate ik langer rijd en wis wordt het probleem minder. Thuisgekomen denk ik dat het probleem over is om de volgende keer weer van voren af aan te beginnen.Ligt denk ik niet aan het intervalrelais, wat dat heb ik sinds mijn ‘relais 99’ debacle al eens omgeruild met andere origineel relais. Geen verschil. Ligt dus aan de motor??
Dat probleem heb ik al sinds ik mijn CX heb. Ik ben er inmiddels aan gewent om de ruitenwisser niet uit te zetten als de wisser nog aan het wissen is. Dat relais 99 heb ik er ook in zitten, dat maakt het probleem zeker niet erger.
Ik denk dat bij mij het probleem in de loop der jaren eigenlijk minder erg is geworden. Misschien komt het wel dat de CX voordat ik hem kocht ruim 2 jaar stil heeft gestaan. Als het heel koud is dan lijkt het ook erger, maar gelukkig staat de CX inmiddels binnen dus daar wordt het nooit zo koud.
Zelf vermoed ik dat de motor door een ander circuit spanning krijgt waardoor het net wat minder power heeft om terug naar beneden te gaan. Uiteindelijk zal het wel aan de motor zelf liggen. Geen idee of je de motor nog kan smeren of kan schoonmaken.
Ik heb hetzelfde fenomeen op kunnen lossen door de sleepcontacten in de wissermotor schoon te maken. Oude (verharde) vet eruit gehaald en weer met schoon vet in elkaar gezet.
Door het harde vet wordt het sleepcontact van de koperbaan voor automatische terugloop gedrukt waardoor de wisser niet of met schokjes terug naar de beginpositie loopt.
Totaal aantal Berichten: 1060
Geregistreerd: 03-11-2006
- CX 25ie Prestige
- BX 16 TZI Automaat
Ja, ik denk ook dat het inwendige vervuiling is. Ik ga er eens naar kijken.
mijn Prestige: http://www.mijnalbum.nl/Album=DQOIQAKQ
ex: BX 16TRS, BX 16TRI, XM 2.0, DSuper 5, Xantia 1.8 16v, BX 16TZI
Totaal aantal Berichten: 1060
Geregistreerd: 03-11-2006
- CX 25ie Prestige
- BX 16 TZI Automaat
Ok, eruit dat ding
De meeste zaken in een CX zitten met een clipje of draadje vast maar een wissermotor zit vast met 4 bouten waarvan er 2 erg lastig te bereiken zijn.
Spiegeltje is onmisbaar:
Hé, er is in het verleden een contrastekker verdwenen en vervangen door losse stekkers.
Kijk, deze smurrie moet er dus uit.
Alles schoongemaakt en binnen 5 kwartier opgelost. Echter…. ik krijg maar twee boutjes vast. De zaak zit dusdanig goed vast met twee dat ik het maar even zo laat. De wisser werkt weer zoals het hoort.
mijn Prestige: http://www.mijnalbum.nl/Album=DQOIQAKQ
ex: BX 16TRS, BX 16TRI, XM 2.0, DSuper 5, Xantia 1.8 16v, BX 16TZI
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Mooi werk. Dank voor de foto-illustratie. Afgezien van de boutjes is dit dus goed te doen.
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje
Mooi dat het gelukt is!
Geeft toch altijd weer veel voldoening als de inspanningen effect hebben.
Die boutjes zijn inderdaad lastig. Ik heb een set T-sleutels die ik steeds meer begin te waarderen!
Totaal aantal Berichten: 1060
Geregistreerd: 03-11-2006
- CX 25ie Prestige
- BX 16 TZI Automaat
Ik heb het weer helemaal gehad met deze dame!! Zojuist was ik nog tevreden dat mijn ruitenwisser het weer deed zoals het hoort. Nu net even een boodschap gedaan. Auto even voor het huis geparkeerd. Uitgeladen en even later weer gestart om ‘la dame’ in de garage te zetten. Mevrouw heeft er geen zin in. Draait max 500 rpm. Slaat af, start lasting etc.
Van pure irritatie begin ik aan wat luchtslangen te trekken en te duwen. Ik knijp in de luchtbalg en de motor valt meteen stil… Aha…. Nog eens knijpen…. Ik voel een enorm gat onder mijn vingers.
Gescheurd
Balg eruit. helemaal doorgeknipt. Stuk PVC pijp erin geduwd. Mevrouw wil nu wel weer lopen. Garage in. Deur dicht. Ze zoekt het maar uit.
mijn Prestige: http://www.mijnalbum.nl/Album=DQOIQAKQ
ex: BX 16TRS, BX 16TRI, XM 2.0, DSuper 5, Xantia 1.8 16v, BX 16TZI
Zie, daar heb je het al: ze is chagrijnig vanwege die twee missende bouten!
Totaal aantal Berichten: 1060
Geregistreerd: 03-11-2006
- CX 25ie Prestige
- BX 16 TZI Automaat
als ze zo door gaat gaat ze nog wel meer missen dan twee bouten.
mijn Prestige: http://www.mijnalbum.nl/Album=DQOIQAKQ
ex: BX 16TRS, BX 16TRI, XM 2.0, DSuper 5, Xantia 1.8 16v, BX 16TZI