1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
Knipperende lichten
Gepost: 07 november 2011 09:53 PM

Bij de GS gaat de verlichting steeds feller/minder fel branden.
Vrij vervelend dus, ook voor de mede weggebruikers.

Reeds andere alternator en spanningsregelaar gemonteerd, maar geen verschil.
Is er soms een alternator met ingebouwde regelaar die op de GS past?
Had een GSA dit misschien al, of is dit nog later gekomen?

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25594
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 07 november 2011 10:31 PM
  [ # 1 ]

dat is later gekomen. raar dat het met een andere dynamo blijft.. Ik zou de koolborstels verdenken en/of de regelaar. Regelaars zijn er elektronisch. heb je geen probleem meer.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 08 november 2011 06:20 PM
  [ # 2 ]

Je schrijft dat je een andere dynamo en spannings regelaar gemonteerd hebt, dat is dus geen nieuwe?
Zijn die gebruikte dan wel goed? Hoeveel spanning meet je met draaiende motor met licht aan? Moet ongeveer tussen de 12,5 en 14,5 volt zijn.

Profiel  
 
Midfriesland
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008

- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Gepost: 08 november 2011 08:54 PM
  [ # 3 ]

Gaat het wisselen wel mee met het toerental (hogere toeren = feller licht)? Als dat niet het geval is dan kan er ook nog sprake zijn van een slecht contact.

Ouwe meuk is leuk!

Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30

Profiel  
 
Gepost: 08 november 2011 09:42 PM
  [ # 4 ]

alternator en regelaar zijn inderdaad gebruikte exemplaren.
Spanning gemeten met de volt meter is goed. Als er mogelijk een spanningsverandering zou zijn, is deze waarschijnlijk te traag varierend om te kunnen meten met deze volt meter.

Knipperen van de lichten heeft niets met toerental te maken. Gewoon stationair, of met constante snelheid is het probleem er ook.

Profiel  
 
Maus
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 783
Geregistreerd: 06-10-2010

Gepost: 09 november 2011 12:12 AM
  [ # 5 ]

Ook als je motor uit staat? Dat kan alles rondom de dynamo uitsluiten.
Je zou kunnen kijken naar de contacten van de accu, da’s het makkelijkste. Verder kan het in de bedrading tussen de lampen en de schakelaar zitten, de schakelaar zelf, of wellicht de zekering Smile

Rij er in ieder geval niet te lang mee door zo, slecht contact = vonken = brandgevaarlijk..

Profiel  
 
citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 09 november 2011 06:42 PM
  [ # 6 ]

Slechte massa ergens??

Profiel  
 
axel002
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 53
Geregistreerd: 12-04-2008

- BX 14
Gepost: 28 juni 2013 04:44 PM
  [ # 7 ]

Hoi,

Ik heb hetzelfde probleem.
De dynamo doet het perfect.

Ik denk dat mijn spanningsregelaar defect is.

Waar kan ik deze ergens vinden in de auto?
En eventueel uitmeten?

Groetend

Axel

Profiel  
 
Gepost: 28 juni 2013 10:35 PM
  [ # 8 ]

Enkele weken geleden heb ik een alternator met ingebouwde regelaar van een gsa gemonteerd.
Sindsdien zijn de problemen opgelost.

Bij mij was de regelaar tegen de accu gemonteerd.

Profiel  
 
axel002
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 53
Geregistreerd: 12-04-2008

- BX 14
Gepost: 28 juni 2013 11:41 PM
  [ # 9 ]
C-Wawa schreef:

Enkele weken geleden heb ik een alternator met ingebouwde regelaar van een gsa gemonteerd.
Sindsdien zijn de problemen opgelost.

Bij mij was de regelaar tegen de accu gemonteerd.

Hoi,

Hoe zag deze regelaar er dan uit?

Groetend

Axel

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5380
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 28 juni 2013 11:43 PM
  [ # 10 ]

Die ingebouwde regelaar zie je denk ik niet zo goed, zit achter een plastic kapje.
Of bedoel je juist de losse regelaar?

Profiel  
 
axel002
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 53
Geregistreerd: 12-04-2008

- BX 14
Gepost: 28 juni 2013 11:48 PM
  [ # 11 ]
H@ns schreef:

Die ingebouwde regelaar zie je denk ik niet zo goed, zit achter een plastic kapje.
Of bedoel je juist de losse regelaar?

Hoi, ik bedoel de losse regelaar.
Ik heb een 2de alternator en daar zit die volgens mij ingebouwd.

Groetend

Axel

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5380
Geregistreerd: 24-05-2010

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5380
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 29 juni 2013 12:04 AM
  [ # 13 ]

Bij de oude regelaars is dat knipperen niet ongewoon, maar bij elektronische komt het bijna niet meer voor, of alleen in lichte mate.
BX-en hebben zeker elektronische regelaars (in de dynamo?) en de GS-en denk ik zo vanaf ‘79 of ‘80,
de GSA’s hadden de regelaar dacht ik al in de dynamo.
Maar ik zou me er niet al te druk over maken als de spanning binnen de norm blijft.

Profiel  
 
axel002
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 53
Geregistreerd: 12-04-2008

- BX 14
Gepost: 29 juni 2013 12:05 AM
  [ # 14 ]
Profiel  
 
axel002
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 53
Geregistreerd: 12-04-2008

- BX 14
Gepost: 29 juni 2013 12:08 AM
  [ # 15 ]
H@ns schreef:

Bij de oude regelaars is dat knipperen niet ongewoon, maar bij elektronische komt het bijna niet meer voor, of alleen in lichte mate.
BX-en hebben zeker elektronische regelaars (in de dynamo?) en de GS-en denk ik zo vanaf ‘79 of ‘80,
de GSA’s hadden de regelaar dacht ik al in de dynamo.
Maar ik zou me er niet al te druk over maken als de spanning binnen de norm blijft.

Zoals ik wel al zij in men topic, is men alternator nu defect. en zou ik die willen vervangen.

Weet u soms hoe ik dit gemakkelijk kan doen?
In de andere alternator die ik heb zit een regelaar in (volgens mij)

Het lijkt alvast zo.

Groetend

Axel

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook