Beste mensen,
Vandaag de eerste ‘koude’dag. Wilde de verwaming aan doen. Echter de warme lucht bleef uit. Schiet niet op dus. Enig idee waar ik het moet zoeken om deze weer werkbaar te krijgen? Kan iemand mij zeggen welke zekering ik moet controleren? Wil voorkomen dat ik (weer) naar de garage moet. Zit bijna op 1X per 3 mnd naar garage vanwege vreemde storingen.
Zou graag oplossing hebben voordat de vorst komt.
Totaal aantal Berichten: 651
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- Berlingo 2.0HDI 600 4x4 dangel
- Xsara 1.6 prestige coupe
geen warme lucht of doet de ventilator het niet.
doet het display het wel?
welke zekering staat in het instructieboekje kijk er even in daar is het voor.
alleen een CITROEN rijdt als een CITROEN
Dennis van der Ven of the year
CITROEN DIEMEN
Ventilatie doet het wel. Display doet het ook. De lucht is alleen ijskoud die eruit komt. Airco doet het ook gewoon.
Kan ik boekje niet vinden welke zekering het is. alles functioneert verder goed. alleen die lucht die er uit komt is ijskoud.
Totaal aantal Berichten: 4
- C8 2.0 16V Ligne Ambiance
Lijkt op het probleem dat in onze C8 nu optreedt: de verwarming blijft ijskoude lucht de auto inblazen.
Een zoektocht onder de motorkap leverde een loshangde rubber slang op.
Aan de linkerkant, zeg maar een stukje achter het stuur.
Op de tast heb ik een gat gevonden in de soort van bekleding die een ruimte bovenin het motorcompartiment afschermt, waarin de slang met wat moeite geduwd kon worden.
Qua lengte van de slang leek dat ook geen onwaarschijnlijke plaats.
Toch nog steeds geen warmte aan boord.
Iemand een idee waar de slang wel in had gemoeten, of wat er nog meer loos kan zijn?
Totaal aantal Berichten: 4
- C8 2.0 16V Ligne Ambiance
De verwarming doet het weer sinds het flink aanvullen van de koelvloeistof in de motor.
De losse slang: ik heb in een andere C8 van vrijwel dezelfde leeftijd ook zo’n losse slang aangetroffen. Hier echter niet het gat waar ik dacht dat deze in hoorde.
Blijft een vreemd geval die slang.