Bij een GS kun overal zo goed bij!
http://www.gs-gsa.org/?p=race2
Michaël,
Xantia 1.8 X, 1993,ORGA 5996,Opera Rouge, 185.000 km, http://www.xantiaclub.net lid, kentekenplaathouder,
Er is meer dan Xantia alleen…
blijkbaar een probleempje met de hyrdaulica, gezien de stutting met wielen?
Ik weet niet hoor!? Maar volgens mij is het rechtervoorwiel eraf.
Michaël,
Xantia 1.8 X, 1993,ORGA 5996,Opera Rouge, 185.000 km, http://www.xantiaclub.net lid, kentekenplaathouder,
Er is meer dan Xantia alleen…
heb ik ook gezien ondertussen, maar misschien was de stutting er eerst?
- hoe hebben ze anders het wiel eraf gehaald?
GS in hoge stand, paar res. wielen eronder, GS laten zakken en wiel er afhalen.
Daar kun je met een Eend alleen maar van dromen hè!
Michaël,
Xantia 1.8 X, 1993,ORGA 5996,Opera Rouge, 185.000 km, http://www.xantiaclub.net lid, kentekenplaathouder,
Er is meer dan Xantia alleen…
ahja, tuurlijk:D
daar kan ik alleen maar van dromen…
maar dromen is leuk, dus is het niet erg…
ooit zet ik een eenden koets op M35 onderstel,
dan zal je wel anders piepen!
grapjuh,
want een eend is een eend omdat hij een eenden chassis heeft…
kon een GS ook niet op 3 wielen rijden?
ik dacht van wel…
een DS in ieder geval wel!
Het is maar goed dat het een grapje is (die M35). Dat zou doodzonde zijn van zo’n wankelauto. Ik heb zelf een wankelmotor gehad, een Suzuki RE-5. Een hele fijne motor.
Michaël,
Xantia 1.8 X, 1993,ORGA 5996,Opera Rouge, 185.000 km, http://www.xantiaclub.net lid, kentekenplaathouder,
Er is meer dan Xantia alleen…
auto’s op die manier aantasten is werkelijk zonde…
ik wist niet dat suzuki wankels heeft gemaakt?
nooit last gehad met de dichtingen?
gelukkig heeft mazda dat probleem nu onder controle…
spijtig natuurlijk, dat het zo laat gebeurd,
een CX met wankel, zoals ze bedoeld was, lijkt me wel iets
rocco schreef:nooit last gehad met de dichtingen?
Ik zelf niet, en het valt over het geheel wel mee. Over het hydroveersysteem van Citroën zeggen ze ook dat dat altijd problemen geeft.
Ik denk alleen dat, als Suzuki (en anderen buiten Mazda) er tijd en geld waren blijven steken, wankelmotoren eerder op een goed en betrouwbaar niveau waren gekomen. (Dat heeft Mazda een aantal jaren geleden in de 24h du Mans wel bewezen en Norton in de F1 voor motoren)
Overigens Suzuki was niet de enige motorfabrikant. Ook; OCR-VanVeen, Norton, Yamaha (prototype), Honda (prototype), Hercules,...
Michaël,
Xantia 1.8 X, 1993,ORGA 5996,Opera Rouge, 185.000 km, http://www.xantiaclub.net lid, kentekenplaathouder,
Er is meer dan Xantia alleen…
Totaal aantal Berichten: 5830
Geregistreerd: 27-07-2003
- ID/DS D-Super
rocco schreef:
kon een GS ook niet op 3 wielen rijden?
ik dacht van wel…
een DS in ieder geval wel!
ik heb uit nood wel eens daadwerkelijk op 3 wielen moeten rijden met een ds, en ik kan je vertellen dat dit idd prima gaat. eerst is het ff met de billen knijpen, want je hebt het dan wel gehoord dat het kan, maar om het nou zelf te doen. je merkt er eigenlijk bijna nix van, alleen bochtjes naar rechts als je links achter eraf hebt gehaald en andersom natuurlijk kun je ietsje minder hard nemen.
Och,...Gilles Villeneuve kon het eind jaren zeventig in een Ferrari F1 ook een aantal ronden op Zandvoort.
Michaël,
Xantia 1.8 X, 1993,ORGA 5996,Opera Rouge, 185.000 km, http://www.xantiaclub.net lid, kentekenplaathouder,
Er is meer dan Xantia alleen…
Kunnen we proberen met Renn’s onderdelenhoop. Mocht hij hem aan de praat krijgen.
Michaël,
Xantia 1.8 X, 1993,ORGA 5996,Opera Rouge, 185.000 km, http://www.xantiaclub.net lid, kentekenplaathouder,
Er is meer dan Xantia alleen…
Totaal aantal Berichten: 5830
Geregistreerd: 27-07-2003
- ID/DS D-Super
je kan het heel simpel testen door er gewoon 1 achterwiel af te halen en de auto in hoge rijstand te zetten. je laat de krik rustig zakken en je kijkt of ie blijft staan op 3 wielen. zo ja, ga je wat extra gewicht op de wielloze kant zetten en kijken of je er flink op kunt drukken, kan dit, dan kun je voorzichtig een stukje gaan rijden.
we willen wel foto’s he !! ik heb wel webspace voor een kort filmpje als bewijs