4 van de 10
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »

Motor loopt slecht!
McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7072

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 05 december 2005 10:20 PM
  [ # 46 ]

btw stel dat onstekings module is.. kan ze er dan 1 gebruiken van EEN Tu blok of moet van een BX 1400 zijn (heb namelijk nog een ax blokkie staan met module er nog op etc)

Als het de dynamo is.. maakt het dan uit als het een andere Bx dynamo is?
( heb nog een Bx dynamo op zolder maar weet niet wat voorn 1 )

als het kan en als 1 van deze 2 is ben ik wel bereid je te helpen Eef…

Ik weet hoe zwaar het is om een auto te onderhouden als je student bent.. dus ik hoop dat ik je kan helpen Wink

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  

deur63
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2121

- BX Chic
Gepost: 05 december 2005 10:56 PM
  [ # 47 ]
Harm schreef:

mijne zakt trouwens ook niet zo heel erg veel

Nee, maar jij bent ook nog jong

Laughing

BX Chic (1991 / 1992) DP-JP-60 - ontschorst, verse APK! - topic
Fiat Grande Punto (2007) 27-TP-XJ - dagelijks vervoer van mijn vriendinnetje
Pontiac Trans Am (1986) foto 1 - foto 2

Check ook eens mijn site!

Profiel  

EvelienBX
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 759

Gepost: 06 december 2005 11:29 AM
  [ # 48 ]
voge schreef:

één ding heb ik nog niet gelezen.. Stationair toerental kan ook gewoon te laag staan volgens mij..
Verder: Als ‘t een 150 blokje is (achterover gekanteld) plaag ‘m dan niet met euro 95 maar gooi er 98 in!! Kost een paar cent meer maar hij loopt er een stuk lekkerder op! (heb ook zo’n ding)
Ontstekingsmodule is inderdaad een rotding, preventief vervangen kan echt geen kwaad, zo duur zijn ze nou ook weer niet!
Brandstoffiltertje vernieuwen is altijd goed, gewoon doen!

En Caro: als de accu zo leeg is dat de ontsteking er last van zou krijgen dan krijgt ze de auto volgens mij ook nooit meer op kracht van die accu aan de gang! Dit kan ‘t dus volgens mij niet zijn, toch?

Maarre, ik doe ook maar een gooi hoor, ben ook niet zo’n techneut..

Succes!!!!

stationair toerental stond te laag, heeft me pa hoger gezet afgelopen weekend, toen leek die ook weer als een nieuwe BX te lopen haha, maarja… dat leek maar zo…

Profiel  

EvelienBX
> 700 berichten

Gepost: 06 december 2005 11:32 AM
  [ # 49 ]
Rob GT schreef:

Vergeet ook niet de vacüumslangen te controleren! Dat heeft bij mij ongeveer vergelijkbare problemen opgeleverd. En dat is heel goedkoop te repareren.

Ik heb dan wel injectie maar volgens mij kan een carburateur daar net zo goed last van hebben?

In ieder geval succes ermee! Ik weet zelf dat het niet alleen zeer irritant is maar ook gevaarlijk! Ik had bij het opdraaien van de weg een keer niet in de gaten dat de auto afgeslagen was. Stond ik daar half op de weg gas te geven met een afgeslagen motor. En ik heb nog wel eens de neiging om ff snel voor een andere auto de weg op te schieten…  Surprisedops:

waar zit die slang, er hangt namelijk idd iets los bij de carburateur!!! een zwart slangetje, me pa zij dat dat een of andere vertragings ding was. die moet er dus ook weer op, maar kan nerggens iets vinden waar die aan moet!, misschien achter de carburateur wat je zo niet kan zien?

Profiel  

EvelienBX
> 700 berichten

Gepost: 06 december 2005 11:34 AM
  [ # 50 ]
Harm schreef:

mijne zakt trouwens ook niet zo heel erg veel

Nee, maar jij bent ook nog jong

:schater

Profiel  

EvelienBX
> 700 berichten

Gepost: 06 december 2005 11:37 AM
  [ # 51 ]
McDean schreef:

btw stel dat onstekings module is.. kan ze er dan 1 gebruiken van EEN Tu blok of moet van een BX 1400 zijn (heb namelijk nog een ax blokkie staan met module er nog op etc)

Als het de dynamo is.. maakt het dan uit als het een andere Bx dynamo is?
( heb nog een Bx dynamo op zolder maar weet niet wat voorn 1 )

als het kan en als 1 van deze 2 is ben ik wel bereid je te helpen Eef…

Ik weet hoe zwaar het is om een auto te onderhouden als je student bent.. dus ik hoop dat ik je kan helpen Wink

dat zou heel fijn zijn Very Happy
ik hoop dat ik er snel achter kom, waar aan het zou kunen liggen, Ik had al het idee dat het misschien aan de dynamo ligt.
als ik de ventilator aan zet, verlichting dan trekt ie het niet meer. Radio zet ik al helemaal niet meer aan.
Als ik veel stroomverbruikers aan zet, krijgt ie het heeel erg zwaar… en slaat dan ook af…  Crying or Very sad

Profiel  

Harm (verbannen)
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4105

Gepost: 06 december 2005 11:56 AM
  [ # 52 ]

een zwart slangetje, me pa zij dat dat een of andere vertragings ding was. die moet er dus ook weer op, maar kan nerggens iets vinden waar die aan moet!, misschien achter de carburateur wat je zo niet kan zien?

Bedoelde ie niet de vacuumvervroeger? Bij mijn GTi is dat ding eens kapot gegaan: slecht stationair lopen, schokken…  er moet dan ergens op het ontstekingshuis een soort metalen potje zitten, waar dat slangetje op moet.

Profiel  

EvelienBX
> 700 berichten

Gepost: 06 december 2005 12:21 PM
  [ # 53 ]
Harm schreef:

een zwart slangetje, me pa zij dat dat een of andere vertragings ding was. die moet er dus ook weer op, maar kan nerggens iets vinden waar die aan moet!, misschien achter de carburateur wat je zo niet kan zien?

Bedoelde ie niet de vacuumvervroeger? Bij mijn GTi is dat ding eens kapot gegaan: slecht stationair lopen, schokken…  er moet dan ergens op het ontstekingshuis een soort metalen potje zitten, waar dat slangetje op moet.

ja dat zou het best wel eens kunenn zijn, ik zet vanavond wel ff een foto er van op dit topic

Profiel  

McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7072

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 06 december 2005 11:40 PM
  [ # 54 ]

Wat ik me nog net bedacht…

Ik had ook last van dat de auto erg bokte en f*cking slecht liep
Wat was het??? De carb was smerig

Tevens nog even terug komend op mijn vraag..

maakt het uit wat voor dynamo erin gaat (omdat ik er nog 1 heb liggen die ze wel mag hebben)

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  

mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231

Gepost: 07 december 2005 01:37 AM
  [ # 55 ]

Volgens mij moet het EVelien nu zo ongeveer wel behoorlijk duizelen. Zo’n beetje alles waardoor een motor uberhaupt beroerd kan lopen is nu wel de revue gepasseerd Wink

Evelien, laat je alles lezen aan diegenen die je auto moeten fixen?

Profiel  

EvelienBX
> 700 berichten

Gepost: 07 december 2005 01:11 PM
  [ # 56 ]
mpostma schreef:

Volgens mij moet het EVelien nu zo ongeveer wel behoorlijk duizelen. Zo’n beetje alles waardoor een motor uberhaupt beroerd kan lopen is nu wel de revue gepasseerd Wink

ja zal ik doen, ik denk dat ik eerst:

- dat slangetje weer ergens aa moet doen, (die ergens bij de carburateur los hangt)
-benzine filter schoonmaken (waar zit dat ding ergens die konden we niet vinden)
-dynamo nieuwe koolborstels (of helemaal vervangen)

en verder weet ik het nog niet….

Profiel  

Robin
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 857

- Xantia 1.9 TD Break
Gepost: 07 december 2005 02:18 PM
  [ # 57 ]
EvelienBX schreef:

-benzine filter schoonmaken (waar zit dat ding ergens die konden we niet vinden)

Je kunt beter een nieuwe kopen, kost maar een paar euro.

Als je de benzineleiding van de carburateur naar de achterkant van de auto volgt kom je ‘m vanzelf tegen, in een doorzichtig ‘tonnetje’ met een papieren filtertje er in.

BX19TD van 319000 - 406400 kms—> Verkocht aan Emiel (bx19trs)

"De pasvorm is zo belabberd dat ‘t best origineel zou kunnen zijn" - Harm

Profiel  

mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231

Gepost: 07 december 2005 02:34 PM
  [ # 58 ]
EvelienBX schreef:
mpostma schreef:

- dat slangetje weer ergens aa moet doen, (die ergens bij de carburateur los hangt)

Nu ben je niet technisch, dus is het voor je lastig om de tips allemaal op waarde te schatten. Toch ben ik bang dat je hier wel heel rigoureus omgaat met het je selectie.

Nu ja, van een afstand een diagnose stellen is altijd wel lastig (zeker als de symptomen vaag zijn. Niet zo vreemd dus dat je zoveel oorzaken krijgt.

Maar inderdaad:

- benzinefilter kun je alleen vervangen, niet schoonmaken. Lijkt me sterk want als die zodanig dichtzit dat de aanvoer van benzine echt problematisch is krijg je vooral last op hoge snelheden als er veel benzine doorheen gaat.

- dynamo: doe eest eens meten voordat je dingen gaat vervangen. Procedures zijn beschreven (o.a. door mij) in dit op topic

- alle vacuumslangetjes rond de carburateur zijn verdacht. Maar zij veroorzaken meestal wel een consistent schokkerig gedrag. Als het niet consistent is (de ene dag wel en de ander dag niet), dan zou ik toch eerder die onstekingsmodule gaan verdenken.

Succes in elk geval.

Profiel  

EvelienBX
> 700 berichten

Gepost: 07 december 2005 02:43 PM
  [ # 59 ]
mpostma schreef:
EvelienBX schreef:
mpostma schreef:

Nu ben je niet technisch, dus is het voor je lastig om de tips allemaal op waarde te schatten. Toch ben ik bang dat je hier wel heel rigoureus omgaat met het je selectie.

Nu ja, van een afstand een diagnose stellen is altijd wel lastig (zeker als de symptomen vaag zijn. Niet zo vreemd dus dat je zoveel oorzaken krijgt.

Maar inderdaad:

- benzinefilter kun je alleen vervangen, niet schoonmaken. Lijkt me sterk want als die zodanig dichtzit dat de aanvoer van benzine echt problematisch is krijg je vooral last op hoge snelheden als er veel benzine doorheen gaat.

- dynamo: doe eest eens meten voordat je dingen gaat vervangen. Procedures zijn beschreven (o.a. door mij) in dit op topic

- alle vacuumslangetjes rond de carburateur zijn verdacht. Maar zij veroorzaken meestal wel een consistent schokkerig gedrag. Als het niet consistent is (de ene dag wel en de ander dag niet), dan zou ik toch eerder die onstekingsmodule gaan verdenken.

Succes in elk geval.

je hebt gelijk, vandaag had ik er minder last van, maar ga zeker het benzine filter vervangen (als dat lukt). hoe duur is dat ongeveer?
ik denk wel dat de dynamo aan vervanging toe is, tenminste wel de koolborstel. Kan toch niet anders? als te veel spanning word getrokken doo verlichting enzo dan gaat die echt slecht lopen de auto. en wil echt afslaan.
En dat slangetje moet inderdaad weer ergens aan vast.
En ik zal ook met m’n pa over die onstekingsmodule hebben. Dat kan misschien ook wel eens zo zijn.

Profiel  

vortex
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1055

- BX 16V
Gepost: 07 december 2005 03:53 PM
  [ # 60 ]

je spanningsregelaar kan ook de geest hebben gegeven. als dat een los component is kan je die er zo los opzetten. kost ook een flinke duit minder Wink

liever 10 sterren in me ruit, dan 1 op me motorkap Wink

klik op de link voor het hele verslag van de BX 16V

Profiel  

4 van de 10
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook