Totaal aantal Berichten: 627
Geregistreerd: 25-02-2007
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
En wel een 1.4i uit 98. Zo’n versie met mistlampjes en dergelijke. 3-deuren en knalrood. T beessie heeft 182d aantoonbare kilometers gelopen. Voor de rest geen opties. Een paar kleine probleempjes die nog opgelost moeten worden:
Enorm veel speling op de versnellingspook. Zullen wel de schakelstangetjes zijn. Komt wel weer goed.
Lampje van de remvoering brand. Volgens de verkoper zaten er blokjes in zonder indicator. Lijkt me lulkoek: rechts-voor maakt een licht schurend geluid.
De rechter deur wil na heel veel smijt- en duwwerk goed dicht. Maar het gaat niet van harte.
Al met al is het voor 700 euro volgens mij niet een verkeerde investering. Komende donderdag staat de auto voor de deur. Komend weekend volgen misschien wel een paar foto’s.
Groet’n Michiel
Twee linkerhanden is nog altijd beter dan één rechter en er niks mee doen.
Ten eerste proficiat met de aankoop. Blijven fijne bakkies, die ZX-en.
Wat betreft de speling op de versnellingspook: Zal wel het bevestigingspunt zijn op het subframe. Daar gaan ze over het algemeen op uitlubberen net zoals bij de BX met TU-motor.
Dat verhaal overde remblokjes is inderdaad bullshit: als er blokjes inzitten waar geen indicatordraadjes aanzitten, kan je dit ook niet aansluiten en zal daardoor het lampje nooit gaan branden. Gewoon versleten remblokjes dus.
11x BX/ 1x 2CV6/ 3x Xantia/ 3x ZX en nog heel veel andere merken.
Nu Xsara Break Phase 2 1.6 16V “Comfort” en Honda VF1000 Interceptor 1985.
Totaal aantal Berichten: 627
Geregistreerd: 25-02-2007
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
Logisch eigenlijk. Zonder draadje nooit een brandend lampje. De auto voelde trouwens wel strak aan met remmen. Ook trok ie niet naar links of rechts. Handrem ook nog goed. We zullen het wel zien.
Twee linkerhanden is nog altijd beter dan één rechter en er niks mee doen.
citroofreak schreef:Logisch eigenlijk. Zonder draadje nooit een brandend lampje. De auto voelde trouwens wel strak aan met remmen. Ook trok ie niet naar links of rechts. Handrem ook nog goed. We zullen het wel zien.
In tegenstelling tot bijv. de BX heeft de ZX de handrem gewoon weer op de achterwielen zitten. In jouw geval zijn dit trommelremmen.
11x BX/ 1x 2CV6/ 3x Xantia/ 3x ZX en nog heel veel andere merken.
Nu Xsara Break Phase 2 1.6 16V “Comfort” en Honda VF1000 Interceptor 1985.
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Is het niet het lampje dat aangeeft dat je remolie-niveau aan de lage kant is (en dus versleten remblokken)?
De 1.4 TU is een bijzonder fijne motor, al kan het op korte stukjes een zuipert zijn: die van mijn meissie lust dan 1 op 10, net zoveel als m’n CX…
Deur: slotmechanisme afstellen, simpele klus.
Koppakking etc allemaal okee? 186K zit je bijna aan de (3e)D-riem..
Veel plezier ermee!
‘Spirit of avant-garde’
Pascal schreef:Is het niet het lampje dat aangeeft dat je remolie-niveau aan de lage kant is (en dus versleten remblokken)?
De 1.4 TU is een bijzonder fijne motor, al kan het op korte stukjes een zuipert zijn: die van mijn meissie lust dan 1 op 10, net zoveel als m’n CX…
Deur: slotmechanisme afstellen, simpele klus.
Koppakking etc allemaal okee? 186K zit je bijna aan de (3e)D-riem..
Veel plezier ermee!
Da’s dan weer een voordeel van een TU-motor: het vervangen van een distri-riem incl. spanrol is een eenvoudige klus. In een uurtje of 2 gepiept.
11x BX/ 1x 2CV6/ 3x Xantia/ 3x ZX en nog heel veel andere merken.
Nu Xsara Break Phase 2 1.6 16V “Comfort” en Honda VF1000 Interceptor 1985.
Totaal aantal Berichten: 627
Geregistreerd: 25-02-2007
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
Remvloeistof is op niveau. De koppakking lekt niet! Verbazing alom. De d-riem is in 2006 bij 120d vervangen. Wat is de onderhoudsinterval?
Twee linkerhanden is nog altijd beter dan één rechter en er niks mee doen.
citroofreak schreef:Remvloeistof is op niveau. De koppakking lekt niet! Verbazing alom. De d-riem is in 2006 bij 120d vervangen. Wat is de onderhoudsinterval?
Als ik jou was zou ik de D-riem in ieder geval volgend jaar vervangen. Dan issie 6 jaar oud. Anders op ong.200.000km. Neem dan uiteraard ook de spanrol mee en aangezien je dan toch alles los hebt liggen is het verstandig meteen de waterpomp te vervangen.
11x BX/ 1x 2CV6/ 3x Xantia/ 3x ZX en nog heel veel andere merken.
Nu Xsara Break Phase 2 1.6 16V “Comfort” en Honda VF1000 Interceptor 1985.
Totaal aantal Berichten: 627
Geregistreerd: 25-02-2007
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
Belofte maakt schuld. Ik ben echter wel aan de late kant. Wil je meer weten over de XM?? Ga dan ff naar mijn XM topic.
Twee linkerhanden is nog altijd beter dan één rechter en er niks mee doen.
Hee een nette. Normaal is de rode lak niet zo mooi meer. En een 98er. één van de laatste dus! Gefeliciteerd!
Zx forum: http://www.zx16v.net/forum/index.php
Zx project: http://www.mijnalbum.nl/Album=UREFJSYF