2 van de 2
 < Vorige 1 2

Hoe merk je versleten ADALS?
metro2005
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2294

Gepost: 07 december 2005 12:01 PM
  [ # 16 ]

In Schiedam hebben ze van die halve drempels (die blokken in het midden zeg maar) , daar moet je echt met 5km overheen kruipen (zelfs met een bx)
Doe je het harder: BAF klap, gevoel dat je veerpoten door je schutbord heen vliegen Shocked
Echt niet normaal, het remt wel goed af, dat wel. Alleen niet zo fijn als je met een niet zo goed verende aanhanger overheen moet vol met verhuis spullen die breekbaar zijn. Bx ging nog wel erover heen maar die aanhanger Rolling Eyes
Naja, het meeste was nog heel Laughing

Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX

Profiel  

karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5738

Gepost: 07 december 2005 02:18 PM
  [ # 17 ]
metro2005 schreef:

Hmm, dan denk ik dat er op zich niks mis is met de adals van mijn bx.
Maar zal de tips eens een keertje 1 voor 1 doorlopen Smile

Je kunt ook speling op de lagers hebben zonder overdreven scheefstand.

Bij het rijden met scheefstand merk je dat de auto een sterke neiging heeft om niet soepel om de lengte-as te kantelen.
Bij “gewoon” speling zonder scheefstand merk je bij sterk remmen dat je in een willekeurige (steeds weer andere) richting moet tegensturen.

Ich bin ein Breaker

Profiel  

mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231

Gepost: 07 december 2005 02:21 PM
  [ # 18 ]
karel schreef:
metro2005 schreef:

Hmm, dan denk ik dat er op zich niks mis is met de adals van mijn bx.
Maar zal de tips eens een keertje 1 voor 1 doorlopen Smile

Je kunt ook speling op de lagers hebben zonder overdreven scheefstand.

Bij het rijden met scheefstand merk je dat de auto een sterke neiging heeft om niet soepel om de lengte-as te kantelen.
Bij “gewoon” speling zonder scheefstand merk je bij sterk remmen dat je in een willekeurige (steeds weer andere) richting moet tegensturen.

En dit gedrag kan ook weer door rotte silent blocs in de voorste triangels (draagarmen) veroorzaakt worden. Als je op de brug gaat kijken met bovenbeschreven procedure (de clou is dat je de druk van het lager af moet halen) dan MOET je het kunnen merken als er speling op zit.

Profiel  

karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5738

Gepost: 07 december 2005 02:23 PM
  [ # 19 ]
Robin schreef:

Nog even over drempels.. er zijn dus ook drempels waar een BX ECHT niet goed overheen kan.

In het straatje achter mijn huis zit er zo een. Die is zodanig geconstrueerd, dat als je vooras over de drempel heen is en dus de hele auto omlaag veert, een bevestigingspunt van de uitlaat tegen de bovenkant van de drempel aantikt. De enige oplossing is OF stapvoets er overheen, OF er schuin overheen, wat meestal niet kan omdat er te veel auto’s geparkeerd staan…

Is het niet zo dat één van de uitlaatbeugels “niet zo praktisch” is gemonteerd? De uitlaat steekt toch niet zó ver naar beneden uit bij een BX dat dat een probleem zou moeten zijn? De ene keer zit ie lekkerder dan de andere.
Ik herinner me tot nu toe namelijk nog maar 1 incidentje, maar dat was tamelijk onontkoombaar raak: een boomstam dwars op de weg. De volledige uitlaat was nog het goedkoopste onderdeel wat er kapot was…

Ich bin ein Breaker

Profiel  

2 van de 2
 < Vorige 1 2

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook