Totaal aantal Berichten: 10
- Xsara Break HDI 2.0
- Traction Avant 11BL
- C3 1.4 Exclusive
Ik heb reeds wat rondgekeken op dit forum maar stel toch mijn probleem even voor. Mijn xsara break 2.0 HDI van 2001 (met ABS en schijfremmen) hangt rechts achter 1.5cm lager dan de linkse kant. Af en toe hoor ik een klik als de wagen redelijk goed beladen is. Nu vermoed ik dat de torsieas van de vering (gedeeltelijk) gebroken is.
Kan mij iemand vertellen waar ik een “ruilas” kan bekomen, of is herstellen van de as een redelijk uit te voeren klus? Ik heb op dit forum ook gelezen over hulpveren. Kunnen die ook op een break geplaatst worden, en waar worden die juist geplaatst en waar te verkrijgen? Kortom alle nuttige informatie om mijn probleem op te lossen is welkom.
Totaal aantal Berichten: 651
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- Berlingo 2.0HDI 600 4x4 dangel
- Xsara 1.6 prestige coupe
waarschijnlijk zit er een van de draagarmen vast, lager vastgelopen waar gepiep en gekraak aan vooraf ging.
op marktplaats staat vaak iemand uit stompetoren met citroen onderdelen, anders bart ebben of brabebo.
er zit ook een citroen sloop in nagele. er zijn er nog veel meer maar dan moet je zelf maar even googlen
suc6
alleen een CITROEN rijdt als een CITROEN
Dennis van der Ven of the year
CITROEN DIEMEN
bij een xsara is het niet echt een zelf uit te voeren klus, tenzij je het materiaal hebt, in ieder geval een pers, ik heb de mijne binnen gedaan bij iemand in helmond om te reviseren (zijn heus wel nog bedrijven die dit doen) dat vond ik wel beter dan een tweedehands, want heeeeeel veel mensen hebben hetzelfde probleem met de xsara, dus de kans zit er dik in dat je het met die tweedehandsas opnieuw krijgt…. tenzij het is om te monteren en door te verkopen? Dan hoef je je weinig zorgen te maken :p die persoon die de mijne heeft gedaan heeft er ook smeernippels opgezet…
- Xsara Break HDI 2.0
- Traction Avant 11BL
- C3 1.4 Exclusive
Ja bedankt voor de informatie. Kan iemand me vertellen om welk bedrijf in Helmond het gaat, heb er al een paar (motorrevisiebedrijven) gemaild maar niemand die me kan helpen.
ik heb je een pb gestuurd met zen gegevens…
- Xsara Break HDI 2.0
- Traction Avant 11BL
- C3 1.4 Exclusive
Ik heb ondertussen er een 2dehands achteras onder. Ik heb deze op de kop kunnen tikken voor amper 200 euro, met 3 maand garantie, dus het risico waard om te proberen. De as zit er nu een kleine maand onder (1800km)en doet het zonder bijgeluiden , dus OK.
Ik heb ook info gekregen over het bedrijf die revisie uitvoert: E&S automotive 1e Tussendijk 18 in Helmond.
http://www.esautomotive.nl/
Dit is mischien nuttig voor iemand anders.