27 van de 43
« Eerste  < Vorige 25 26 27 28 29 Volgende >  Laatste »
   
Harry’s CX 25 GTi Turbo2 Vems “la Femme Fatale”
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 10 november 2011 03:51 PM
  [ # 391 ]

Volledig ingeregeld op de bank zal hij wel wat meer vermogen geven verwacht ik. Het zal niet schokkend veel uitmaken denk ik, zonder een boost controller om de druk verder op te voeren, maar het levert vast wel wat op, zeker kwa gasrespons, minder turbogat en “driveability” in het algemeen, dat voel je nu ook al. Maar om dat echt helemaal optimaal te maken zal Harry hem nog even op de bank moeten laten inregelen een keer, en daar gaat het hem volgens mij niet echt om.

Het verlies van al die nare bochten, open luchtfilter en het toevoegen van een intercooler en een dumpvalve maakt hem soepeler en iets sneller natuurlijk, ik vind het geluid zeer acceptabel. Als je hem stiller wilt houden kan je ook een open luchtfilter in een afgesloten kast krijgen, een K&N Apollo bijvoorbeeld, dat zou weer wat stiller zijn, maar om nou te zeggen dat het nu storend is, het geluid, dat niet bepaald, wel is het anders.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
harry45
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 667
Geregistreerd: 05-07-2009

- CX 25 GTi Turbo
Gepost: 10 november 2011 06:46 PM
  [ # 392 ]

Voor de fijnafregeling gaat de Femme wel naar DP in Nijmegen t.z.t, voorlopig even genieten van het nieuwe rijden c.q zweven een wereld van verschil met het oude systeem.
Het rijdt als een nieuwe voiture. love

https://picasaweb.google.com/117648566053955775488/FemmeFatale10November2011#

Harry Wink

Zweven dat is pas leven
Citroen XM D12
Citroen CX S2 GTI Turbo VEMS

Profiel  
 
Dumnoz
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 626
Geregistreerd: 08-08-2008

- C5 2.0 16v (LPG-G3)
Gepost: 10 november 2011 06:55 PM
  [ # 393 ]

He Harry ik krijg deze melding op je link naar de foto’s

Sorry, die pagina is niet gevouden Wink


Veel plezier met de ombouw

Groetjes Harry

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27883
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 10 november 2011 07:40 PM
  [ # 394 ]

Is die geplaatst dumpvalve naar de buitenlucht dat je zo’n sis hoort elke keer?

Profiel  
 
harry45
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 667
Geregistreerd: 05-07-2009

- CX 25 GTi Turbo
Gepost: 10 november 2011 07:51 PM
  [ # 395 ]

https://picasaweb.google.com/117648566053955775488/FemmeFatale10November2011?locked=true#

Harry

Zweven dat is pas leven
Citroen XM D12
Citroen CX S2 GTI Turbo VEMS

Profiel  
 
harry45
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 667
Geregistreerd: 05-07-2009

- CX 25 GTi Turbo
Gepost: 10 november 2011 07:53 PM
  [ # 396 ]
Arjan Verkade schreef:

Is die geplaatst dumpvalve naar de buitenlucht dat je zo’n sis hoort elke keer?

Ja dat is hem, en je turbogat is zo goed als weg.


Harry

Zweven dat is pas leven
Citroen XM D12
Citroen CX S2 GTI Turbo VEMS

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9350
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 10 november 2011 08:58 PM
  [ # 397 ]
harry45 schreef:

https://picasaweb.google.com/117648566053955775488/FemmeFatale10November2011?locked=true#

Harry

Hij doet het niet confused

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
harry45
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 667
Geregistreerd: 05-07-2009

- CX 25 GTi Turbo
Gepost: 10 november 2011 10:09 PM
  [ # 398 ]

https://picasaweb.google.com/117648566053955775488/FemmeFatale10November2011#

Deze wel?

Harry

Zweven dat is pas leven
Citroen XM D12
Citroen CX S2 GTI Turbo VEMS

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9350
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 10 november 2011 10:24 PM
  [ # 399 ]

Dus als het goed is,is dit een systeem waar je weer jaren mee vooruit kunt.
Zonder dat je last hebt van onderdelen gebrek.
Ben benieuwd naar jou ervaring over een paar weken.

Vriendelijke groet frank

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
harry45
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 667
Geregistreerd: 05-07-2009

- CX 25 GTi Turbo
Gepost: 10 november 2011 10:30 PM
  [ # 400 ]

@Frank: Een paar weken lijkt mij wat aan de korte kant om een gefundeerde mening te geven, over een VEMS.
Ik richt mij indeze op de ervaring van, E.J die er al geruime tijd mee rond rijdt.

Harry

Zweven dat is pas leven
Citroen XM D12
Citroen CX S2 GTI Turbo VEMS

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9350
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 10 november 2011 10:35 PM
  [ # 401 ]

dat snap ik.
Maar je bent naar mijn mening toch op dit systeem over gegaan om minder of geen last meer te hebben storingen en dergelijke.
En om alles weer een beetje te optimaliseren

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
freek
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 837
Geregistreerd: 02-02-2005

- CX GTI turbo 2
Gepost: 10 november 2011 11:12 PM
  [ # 402 ]
harry45 schreef:

Het turbogat is weg, zegt men, ook mooi, het enige wat ik zelf graag wil is probleemloos zweven.
Harry

Heeft een T1 dan zo’n duidelijk turbogat? Ik kan niet echt vergelijken maar de T2 vind ik al zijdezacht rijden en heeft al een enorm koppel bij lage toeren. Een ‘turbogat’ merk ik niet echt; het is natuurlijk ook geen nerveuze toerenmotor.
Ben ook wel benieuwd naar de winst in het verbruik. Persoonlijk blijf ik het jammer vinden dat je een stuk originaliteit kwijt bent; het is juist de uitdaging om onze oude beestjes op de weg te houden. Maar: zoveel mensen zoveel meningen

Profiel  
 
harry45
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 667
Geregistreerd: 05-07-2009

- CX 25 GTi Turbo
Gepost: 11 november 2011 12:03 AM
  [ # 403 ]
F.SvM schreef:

dat snap ik.
Maar je bent naar mijn mening toch op dit systeem over gegaan om minder of geen last meer te hebben storingen en dergelijke.
En om alles weer een beetje te optimaliseren

Dat is waar, maar de motor loopt veel beter is feller en je kan bij 1500 toeren in de 5e versnelling gerust rijden geen probleem en om het brandstof verbruik te reduceren en de oude bekabeling, brakke stekkers, lmm, bdp sensoren inj comp en hoofd comp ben je allemaal kwijt,VEMS is digitaal en gemakkelijker in onderhoud.
Ik denk dat ik op tijd de juiste keuze voor mijn CX heb gemaakt.

Harry

Zweven dat is pas leven
Citroen XM D12
Citroen CX S2 GTI Turbo VEMS

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27883
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 11 november 2011 08:46 PM
  [ # 404 ]
freek schreef:
harry45 schreef:

Het turbogat is weg, zegt men, ook mooi, het enige wat ik zelf graag wil is probleemloos zweven.
Harry

Heeft een T1 dan zo’n duidelijk turbogat? Ik kan niet echt vergelijken maar de T2 vind ik al zijdezacht rijden en heeft al een enorm koppel bij lage toeren. Een ‘turbogat’ merk ik niet echt; het is natuurlijk ook geen nerveuze toerenmotor.
Ben ook wel benieuwd naar de winst in het verbruik. Persoonlijk blijf ik het jammer vinden dat je een stuk originaliteit kwijt bent; het is juist de uitdaging om onze oude beestjes op de weg te houden. Maar: zoveel mensen zoveel meningen

Ik heb een paar jaar terug eens in de bekende T2 met dumpvalve gereden en ik moet zeggen dat het verschil zeker merkbaar is. Je heb veel sneller vermogen dan in een standaard T2.

Het blijft uiteindelijk een kwestie van smaak of je het nodig vind of niet, maar het verschil is er zeker wel Wink

Overigens kan ik ook 1500 rpm in zijn 5 rijden. Misschien doet een VEMS dat nog mooier dat kan natuurlijk best.
Als alles lekker warm is kom ik in de 3de versnelling ook prima een rotonde over met zo’n 1200 rpm.

Profiel  
 
freek
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 837
Geregistreerd: 02-02-2005

- CX GTI turbo 2
Gepost: 14 november 2011 10:36 PM
  [ # 405 ]

heb tijdens een rit vanavond toch ook nog eens opgelet op de toerentallen en versnellingen die ik bij verschillende snelheden gebruik. Bij mij is 1500 rpm in z’n 5 vrij normaal. je rijdt dan zo’n 70 km/uur; zelfs vanaf zo’n 1300 rpm in z’n 5 pakt de motor heel goed op. In z’n 4 kan je probleemloos rijden vanaf zo’n 45 km/uur ook dan draait de motor zo’n 1500 toeren. En dat alles zonder enige aarzeling of signalen dat je verkeerd bezig bent. Met VEMS hoef je misschien nog minder te schakelen maar ik vind het standaard dus al extreem soepel. Ik ben er inmiddels wel van overtuigd geraakt dat motor en electronische componenten in een zeer goede conditie verkeren (ik heb ook al veel vernieuwd in de loop der jaren).

Profiel  
 
 
27 van de 43
« Eerste  < Vorige 25 26 27 28 29 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook