C4gp metLPG
Gp rijder
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 1
Geregistreerd: 06-11-2011

Gepost: 06 november 2011 11:13 AM

Hallo wij rijden sinds 1,5jaar c4gp heb er sinds gisteren een gasinstallatie in laten zetten,dit alles is prima gadaan.Maar er worden bij een LPG inbouw hulpveren geplaatst op de achteras mijn vraag is zijn dit hulpveren of ander stuggere spiraalveren wat bij ons het geval is.Hij ligt achter dus een stuk hoger afstand bovenkant band tot de spatbordrand is ongeveer 20cm,dit is niet mooi voor het oog en het komt de rijeigenschappen van de auto niet ten goede.Zoals gezegt hij is achter heel stug,en bij het op en af rijden van drempels springt hij achter.heeft iemand hier al enige ervaring mee gehad?en de hoogte achter is dit normaal zo.alvast bedankt voor uw reactie.verder vind ik de C4 doei gp een mooie auto en wij zijn dan ook tot nu toe zeer tevreden over de c4gp.

Profiel  
 
aerdt
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 205
Geregistreerd: 27-01-2008

- C3 Aircross 1.2 pure tech Origins
Gepost: 06 november 2011 11:30 AM
  [ # 1 ]

Wij rijden nu bijna 4 jaar naar tevredenheid op LPG. De spiraalveren zijn bij ons ook vervangen bij de inbouw. Inderdaad staat hij daardoor iets hoger maar bij volle belading is hier niets meer van te zien.
Over de springerigheid op dwarsrichels is elders in dit forum het nodige geschreven. Op benzine lust deze auto een aardig slokje, dus is LPG een verstandige keus. dance

Profiel  
 
traks
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 508
Geregistreerd: 30-08-2009

- Traction Avant 11BN 1954
- C4 (2004-heden) C4 puretech 130 S&S EAT8 Shine
- ID/DS ID19 Confort 1963
- Traction Avant 11BL 1955
Gepost: 10 november 2011 05:42 PM
  [ # 2 ]

De hulpveren worden alleen bij de Grand Picasso toegepast. Bij de de 5 zits Picasso zijn ze schijnbaar niet nodig vanwege de kortere overhang aan de achterzijde. Op LPG was mijn verbruik rond de 1 op 9.

Profiel  
 
aerdt
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 205
Geregistreerd: 27-01-2008

- C3 Aircross 1.2 pure tech Origins
Gepost: 10 november 2011 08:20 PM
  [ # 3 ]

Voor onze GP 1.8 is het berekende verbruik op LPG 1:8.6 (stabiel over de eerste 100.000km)
Hier zit 80% snelweg bij en er wordt redelijk doorgereden. drunk

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook