Hallo Allemaal,
Het is weer de tijd van het jaar voor winterbanden.
Nu kan ik een set winterbanden aankomen voor mijn c4 grand picasso. Deze hebben echter eerst op een c5 break uit 2006 gezeten.
qua maat is het gelijk aan de banden die voor c4 GP geleverd worden door de citroen dealer ( 215-55-16)
Echter op de velg staat het volgende 16x6.5J ET26/32-10
ik weet dat op de C4 GP ET 26 - 65J - steek velg 4x108
Weet iemand of dit gaat passen?
Alvast bedankt.
Totaal aantal Berichten: 5999
- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Welkom.
Je wil dus de banden met velg gebruiken, of alleen de band?
Dank je.
Het gaat om de velgen incl banden deze wil ik plaatsen onder mijn c4 GP. Maar omdat de maat voering niet exact overeenkomt met de velgen welke specifiek zijn voor de c4 gp is mijn vraag of het wel gaat pssen.
Alvast bedankt.
Aanvullend op bovenstaande vraag.
Weet iemand wat voor wielbouten ik nodig heb en waar ik deze kan kopen/ wat ze kosten.
Volgens mij heb je twee dezelfde maten staat: 65 is 6,5 en die ET26 komt overeen met die andere 26.
Bovendien zijn er een hoop die het andersom doen: C4GP-wielen onder een C5.
ik heb inderdaad ook gezien dat er 2 keer dezelfde maten staan alleen de /32 -10 kan ik niet verklaren.
Vandaar dat ik het voor de zekerheid maar even vraag.
De ET klopt, de breedte J klopt, als de 4 gaten ook nog kloppen, je banden zijn hetzelfde, dan past het perfect. Naafgat even opmeten.
In de hoop dat de fabrikant geen rekening heeft gehouden met de zwaarte van de auto’s. Maar dat zal wel goed zijn.
Als je beloofd dat je vaker op dit forum post en niet alleen deze vraag stelt..
"Het lijkt wel een toerbus"..Mijn eerste reactie in een picasso. xsara picasso 1.8-16v difference 2003
Hoe bedoelt u de zwaarte van de auto. Ik dacht dat dit alleen voor belang was voor de banden.
De banden die er onder zitten zijn 97v, dus dat lijkt me voldoende.
volgens de gegevens van steekvelg.nl zou het alleemaal gewoon moeten passen. De c4 heeft een naaf diameter van 65,1 en de c5 ook.
Het enige wat ik niet begreep aan de code op de velg was /32-10 die kon ik niet thuisbrengen.
Een aanvullende vraag, is het verstandig om nieuwe bouten te kopen? Ik heb nu licht metalen velgen, volgens de dealer zou het allemaal moeten kunnen. Maar wellicht is het toch beter nieuwe te kopen.
Maar goed de volgende vraag is dan, welke heb ik nodig, waar kan ik ze kopen en wat kosten ze?
Ik heb niet heel veel verstand van auto’s dus of ik veel toegevoegde waarde heb op dit forum weet ik niet
32-10? Zou de productie datum kunnen zijn; week 32 2010.
Rudy
07-04 besteld":C4GP 2.0 16v EB6V Ambiance trekhaak,dakrails,Icare Rijden vanaf 16-06-07!!
Lichtmetalen-velg bouten zijn meestal langer dan bouten voor stalen velgen.
Je wilt ze niet te lang en niet te kort dus kijk naar de combinatie.
Ik had destijds een goed setje voor lichtmetalen, met 4 slotbouten voor 50 euro. Bij de bandenboer vragen die had ze voor mij besteld.
"Het lijkt wel een toerbus"..Mijn eerste reactie in een picasso. xsara picasso 1.8-16v difference 2003
Heb je geen bouten voor je reservewiel bij de auto gekregen? Meestal is dat nl ook gewoon van staal. Dan zijn dat de bouten die je nodig hebt. Kun je opmeten en bijvoorbeeld bestellen bij Biesheuvel.nl.
Volvo V60 Twin Engine 2015
Fiat Panda Twinair 2014
‘Je mist meer dan je meemaakt’
Totaal aantal Berichten: 7815
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Bouten zou ik gewoon bij de dealer halen. Kosten wel wat, geloof €1,75 per stuk.
Ikzelf heb platte bouten voor mijn lichtmetaal en conische voor de stalen wintervelgen.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 11
- (Grand) C4 Picasso 1.6 HDiF EB6V Exclusive
ff een vraagje over de wiebouten.
Waar kan je te weten komen welke bout je juist nodig hebt voor een stalen velg ?
Kom net van de dealer en daar vragen ze €5/stuk
C4GP Exclusive 1.6 EB6V
Kan je opzoeken op service.citroen.com met je VIN. Ik heb 2 jaar terug om en nabij de 50,- moeten betalen voor 16 bouten voor een C5 Phase2 bij de dealer.
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!
Ik als ik even zoek vind ik 5405 72 en van Febi MC 30400. Die verkopen ze bij Heuts ook (http://www.heuts.nl/b2c/hbase/PEU/565/92) en hier (http://www.autopartswinkel.nl/categorie/44/febi-diversen.html)
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!
Totaal aantal Berichten: 11
- (Grand) C4 Picasso 1.6 HDiF EB6V Exclusive
Bedankt, heb ff gezocht op de site en kwam deze uitleg tegen:
Als uw auto is uitgerust met een
noodwiel, zult u bij de montage hiervan
constateren dat de ringen van
de wielbouten niet tegen de velg
aankomen. Dit is normaal.
Het reservewiel wordt op zijn plaats
gehouden door de conische verdikking
in de wielbouten.
Let er bij het weer monteren van het
originele wiel op dat de ringen en de
wielbouten schoon zijn.
Dus heb ik blijkbaar helemaal geen andere wielbouten nodig ?
C4GP Exclusive 1.6 EB6V