sinds van de week een sterke benzine lucht in de auto hangen
alle leidingen zijn dicht, maar rond het inlaat spruitstuk is het nogal nat van de benzine
de benzine komt uit de plastic kap die boven op het spruitstuk zit
heb net z,n 1000km door de ardennen gereden en pas in NL begon het wat te stinken
het is vooral als je stilstaat
wat zou dit voor oorzaak kunnen hebben ?
Vacuum slangetjes nog goed op hun plaats?
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
ja dat wel
het lijkt er meer op dat ie z,n benzine weer terug uit z,n inlaat spruitstuk blaast
motor draait verder prima, niet onregelmatig
zit er tussen het spruitstuk en die plastic kap ook nog iets van een pakking ?
Dat is toch een monopoint he?
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
dat zou ik niet durven zeggen
het is een 1.4 uit 1996, maar er is ooit een andere motor in gegaan
wel weer gewoon 1.4
paso schreef:Dat is toch een monopoint he?
Yep, monopoint.
11x BX/ 1x 2CV6/ 3x Xantia/ 3x ZX en nog heel veel andere merken.
Nu Xsara Break Phase 2 1.6 16V “Comfort” en Honda VF1000 Interceptor 1985.
Een monopoint heeft ipv. de oude carburatore een gasklephuis met 1 injector, die spuit de benzine in het gasklephuis.
Een multipoint heeft /cilinder een injector en spuit de benzine in de motor het gasklephuis daar zorgt enkel voor de lucht, daar koimt geen benzine in de buurt van het gasklephuis.
Het gasklephuis van een multipoint is afgedicht met rubbers dat van een monopoint met een pakking.
Maar denk dat je gewoon het gasklephuis zult moeten reinigen, denk niet dat het aan een dichting ligt.
Monopoint in een ZX
Multipoint in een Berlingo
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Totaal aantal Berichten: 440
Geregistreerd: 14-03-2007
- C5 2.0 16v Berline Difference 2 LPG G3
- Saxo 1.4i exclusive
Ik zou toch nog eens goed naar je benzineslangen kijken. Met name op de aansluitingen van het monopoint huis. Die slangen willen wel eens uitdrogen waardoor ze van binnenuit haarscheurtjes krijgen. Zodoende lekken ze langs de aansluiting, en lijken ze van buiten nog goed.
Neem de slangen los van de aansluiting, en kijk er maar eens in.
Bij een multipoint gebeurt het ook nog wel eens dat de rubbertjes tussen de brandstofgallerij en de injectoren lekken. Maar zoals al eerder geschreven denk ik dat je een monopoint injectiesysteem hebt.
Succes met zoeken! Maar let wel op, rij er niet te lang mee door. Voor je het weet staat je motor in de fik (bougie’s zitten ook aan die kant, één keer doorslaan van een bougiekabel kan al brand tot gevolg hebben!)
heb alle slangklemmen nog eens vastgedraaid en nu is het al een stuk minder
denk dat dat het dan was
bedankt voor alle uitleg
Totaal aantal Berichten: 440
Geregistreerd: 14-03-2007
- C5 2.0 16v Berline Difference 2 LPG G3
- Saxo 1.4i exclusive
Nee, met alle respect, ik denk dat het dat dan IS! Er is maar één ding wat je moet doen, en dat is de benzine slangen VERVANGEN! Het is dus duidelijk dat die slangen versleten zijn. Het volgende is dat ze uitwendig gaan lekken met als gevolg een fijne nevel van benzine. Daarbij wordt het brandgevaar nog een factor groter.
Dus VERVANGEN DIE BENZINESLANGEN!!!!! (hey dat rijmt!)
Kost je maar een paar euro aan slangen (bij de automaterialenzaak in de buurt) en je kunt weer met een gerust hart auto rijden.