3 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
   
XM 3.0 V6 Break bj. 2000. Electradingetjes gefixt
nwndk
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 61
Geregistreerd: 08-10-2009

Gepost: 10 november 2011 01:45 PM
  [ # 31 ]

De keren dat de break stilviel was het moment dat ik gas gaf om weg te rijden en dus toeren wilde maken. Dus je onderbouwing zou in mijn geval klopppen. Ga idd kijken of het lukt me te fixen, als de klacht binnenkort terugkomt. Dan echt ff een domme vraag, waar ongeveer kan ik dat koosltof geval vinden, of wijst dit vanzelf?

Profiel  
 
Xsara Coupe
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5264
Geregistreerd: 01-02-2005

Gepost: 10 november 2011 01:49 PM
  [ # 32 ]

Voor de computerbak. Achter de grille aan de bijrijderskant volgens mij..

Mocht je nog eens een lexia nodig hebben, ik heb hem inderdaad ook liggen! Zie dit topic nu pas, vandaar de late reactie Wink

Edit:

Hoe is het met de rest van het onderhoud? Bougies, zijn die aantoonbaar vervangen? Ik kom heel vaak tegen dat alleen de voorste bank wordt gedaan, omdat die achterste “lastig bij te komen is”.. Ik ben zelfs in een xm rekeningen tegen gekomen voor alleen de voorste bougies en alleen de voorste bobine.. De kabels naar achteren laten ze dan zitten. Mijn ervaring is dat die toch wel eens aan vervanging nodig zijn. Bij mij was een nieuwe dealerset duidelijk te voelen!

Profiel  
 
wimb
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3244
Geregistreerd: 21-08-2007

Gepost: 10 november 2011 01:50 PM
  [ # 33 ]
nwndk schreef:

En nu nog vinden waar dat ding ergens zit, ik vermoed ergens in het ontstekingsgebeuren Wink

Dat koolstoffilterding zit ergens tussen je rechter koplamp en rechter voorwiel. De elektroklep zit voor de computerbak: slangetje, dingetje op een beugeltje, slangetje. Kan niet missen.

Wim,
Disciplus Simplex

Profiel  
 
nwndk
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 61
Geregistreerd: 08-10-2009

Gepost: 10 november 2011 05:13 PM
  [ # 34 ]

Dat moet lukken, dank maar weer.

Hmmmm zit nu weer te denken, heb in de eerste week dat ik hem had de lampen vervangen. Volgens mij daarna ook een keer die storing gehad. Het zou mij niet verbazen dat ik zo als een boer te keer ben gegaan dat ik iets met het dingetje en slangetje en beugeltje heb gedaan, krijg met dat soort klusjes altijd een beetje last van tunnelvisie….......In staat om de hele auto af te breken om het lampje passend te krijgen.

Mijn handen passen natuurlijk net niet tussen die schroefdoppen en de compu’s. Nou ja van het weekend ff nakijken.
Hoe zeggen ze dat ook al weer, if it aint broken don’t fix it, ofzo.

Profiel  
 
wimb
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3244
Geregistreerd: 21-08-2007

Gepost: 10 november 2011 05:38 PM
  [ # 35 ]

If it ain’t be fixable with duct tape it ain’t be fixable at all. Laughing

Wim,
Disciplus Simplex

Profiel  
 
nwndk
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 61
Geregistreerd: 08-10-2009

Gepost: 10 november 2011 08:56 PM
  [ # 36 ]

Smile O ja zo was ie. Volgens mij gaat ducktape helpen bij dit klusje.

Mocht je nog eens een lexia nodig hebben, ik heb hem inderdaad ook liggen! Zie dit topic nu pas, vandaar de late reactie
Edit:
Hoe is het met de rest van het onderhoud? Bougies, zijn die aantoonbaar vervangen? Ik kom heel vaak tegen dat alleen de voorste bank wordt gedaan, omdat die achterste “lastig bij te komen is”.. Ik ben zelfs in een xm rekeningen tegen gekomen voor alleen de voorste bougies en alleen de voorste bobine.. De kabels naar achteren laten ze dan zitten. Mijn ervaring is dat die toch wel eens aan vervanging nodig zijn. Bij mij was een nieuwe dealerset duidelijk te voelen!

Geen probleem, ook weer dank voor het aanbod. Ga weer eens de garagerekeningen doornemen. Gerrie wees me idd ook op de kabels en bougies.
Wat Lexia vertelde:
https://picasaweb.google.com/113694569278553593950/Lexia

Profiel  
 
marcelka
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 667
Geregistreerd: 08-09-2010

- CX 2400 GTi
- Xantia 2.0 16V Exclusive BVA
Gepost: 11 november 2011 10:15 AM
  [ # 37 ]

Wat Lexia vertelde:
https://picasaweb.google.com/113694569278553593950/Lexia

hmm dat de Lexia zelfs iets over de bestuurder denkt te weten Wink

Ex: 2CV, AX, BX, ZX, Xsara, Xantia 2.0, XM 2.0 TCT, CX 22TRS, Xantia 1.8 16V

C5: 186.000 | CX 2400 GTi: 227.000 | Xantia 2.0 16V: 200.900

Profiel  
 
nwndk
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 61
Geregistreerd: 08-10-2009

Gepost: 11 november 2011 02:34 PM
  [ # 38 ]

Laughing Mijn Citroen begrijpt me…..

Profiel  
 
nwndk
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 61
Geregistreerd: 08-10-2009

Gepost: 28 januari 2012 11:22 AM
  [ # 39 ]

Ondertussen de XM al weer een tijdje in mijn bezit. Al een beetje (nog niet zo succesvol) bezig geweest. Zit een (vaste) verhoogde armsteun in (via het forum gekocht echt relaxed). Kreeg afgelopen tijd toch wel last van een vervelende storing. Motor viel uit, meestal op het moment dat ik het gas losliet of juist gas wilde geven.  Een beetje wezen zoeken. Uiteindelijk toch het vermoeden dat het de stappenmotor betrof. Ding losgehaald, beetje schoongemaakt.  Inderdaad storing was weg. Ook de inmiddels binnen gekomen elektroklep er weer op gezet. In het begin prima, toen kwam de storing weer terug.  Ipv de stappenmotor te verdenken de elektroklep, dus deze weer afgetopt, ging weer even goed, maar na een week storing weer terug.  Toen bedacht het zullen de bougies en kabels wel zijn. Inmiddels was dit ook binnen gekomen. Mij goed hier ingelezen hier en de tips van de forumleden ter hand genomen. Begonnen met de voorste boubinerij, gelijk een moer dolgedraaid, deze zal ik er uit moeten tappen.  Voortse laten zitten en ik dacht dan doe ik de achterste rij, is ook het meeste werk. Nou boel gedemonteerd, in principe goed te doen, na een half ochtendje klussen lag de bovenkant eraf. Blij dat ik op voorhand ook op aanraden de pakking had besteld, het bleek dat men vloeibare pakking had gebruikt. Alles goed schoongemaakt.  Toen eitje dacht ik, de bougies vervangen, en toen werd het erg beschamend, het bleek dat ik alleen niet passende bougiesleutels in huis had op zondag…..Dus onverrichte zaken de boel (wel de achterste kabels vervangen). Had de auto volgende dag nodig.  Uit frustratie nogmaals gasklephuis en stappenmotor schoongemaakt.  Boel weer gemonteerd starten……beroerd, ze liep echt beroerd. Natuurlijk gelijk het gasklephuis en stappenmotor weer gedemonteerd. Zover mogelijk alles nagelopen, weer schoongemaakt, gangbaar gemaakt, glommen inmiddels als een spiegel, en liep soepel. Alles weer terug gemonteerd, starten, nog steeds beroerd, veel te veel toeren, onregelmatig. Op het moment dat ik de automaat in een versnelling wilde zetten sloeg ze af. Kon amper 1,5 meter rijden. Balen, lichte paniek, toch die kat in de zak gekocht. Even afblazen bakje koffie en toen weer rustig kijken. Ahah, luchtslang vanaf gaskleppenhuis gescheurd, met tape dicht gebeund en ja ze liep mooi rustig. Vier dagen probleemloos, toen zelfde ellende,  opnieuw op onderzoek, tape was weggesmolten. Nieuwe luchtslang gehaald en weer een probleemloze XM. Voor 2 dagen…..weer uitvallen en dergelijk, ging nu weer terug naar de elektroklep die had ik weer in het circuit gezet….Maakte niet uit. Weer een beetje kijken, zoeken. Auto weer starten…niets…helemaal niets…..Iets meer dan lichte paniek. Eerste reactie was weer de alles gaan demonteren wat ik afgelopen weken gedaan had…Kon me inhouden. Denk..denk..lees..lees.  Hmm het realis achter de koplamp..zal toch niet..wel erg toevallig……Nakijken…veel corrosie…schoonmaken…..contactspray…vaseline, ja hoor ze wilde weer. Echter de storing ook……Toen was ik het zat…2e hands stappenmotor besteld bij Snuverink.  Uit een Xantia esj. Deze erop gezet. Had gelezen dat de ecu een halfuurtje nodig had om opnieuw in te regelen. Wederom teleurstelling na 100 km rijden toch nog hetzelfde probleem…..Eigenlijk de hoop opgegeven,  weer terug naar plan A om nu toch maar die bougies te gaan vervangen. Maar nu 500 Km verder kom ik erop een achter dat ze heel mooi rustig, gelijkmatig loopt en ook wee wat zuiniger lijkt. Zou het dan toch? Misschien heeft mijn ECU net wat meer tijd nodig om in te leren (net zoals ik eigenlijk) Dus wat staat er nu als eerste op het lijstje:)bougies vervangen….

Profiel  
 
Dirk de Pirk
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1432
Geregistreerd: 17-06-2006

- XM TCT
Gepost: 28 januari 2012 01:13 PM
  [ # 40 ]

Goh, wat een verhaal ;ik kan me voorstellen dat je het af en toe niet meer ziet zitten .
Had ik destijds ook met mijn ABS storing die steeds terugkwam en die door een toevalligheid verdween.
Namelijk door een monteur die mijn accu had ontkoppeld en daarna de deuren had open laten staan , waardoor via de binnenverlichting mijn accu helemaal leeg getrokken was voor een paar uur.
Daarna nooit meer storing gehad op mijn ABS.
Is de moeite waard van het proberen , de foutcodes van je MM wissen door je accu er een tijdje af te hebben.
Succes ,
Dirk

XM TCT Ambiance`94

Profiel  
 
nwndk
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 61
Geregistreerd: 08-10-2009

Gepost: 28 januari 2012 08:48 PM
  [ # 41 ]

‘t Is meer dat ik mijzelf verbaas dat ik 60% van het werk zelf veroorzaak. De XM is eigenlijk gewoon hartstikke consistent en betrouwbaar, zelfs met die slechte stappenmotor wilde ze gewoon gaan. Vandaag ook weer 200 km gereden, zonder problemen en heel soepel. Had gewoon die stappenmotor gelijk moeten vervangen. Nu dus een dikke week zonder klachten. Denk dat de ecu nu aan de nieuwe gewend is. Had mij blind gestaart op dat half uur opnieuw inleren.  Had ook bedacht de accupolen los te halen voor een reset maar daar wacht ik nog even mee. Volgen mij in een topic van jou gelezen:) De auto is toen ik hem net had door een forumlid uitgelezen sindsdien doen alle diagnoselampjes het in ieder geval nog steeds. Volgende aankoop wordt de Lexia.
Eigenlijk zou ik nu wel moeten weten dat automonteur spelen mij niet goed afgaat maar heb er gewoon veel plezier in. Dus als de kou uit de lucht is ga ik die bougies als regulier onderhoud doen. Zal wel eindigen met een motorwissel:)

Profiel  
 
nwndk
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 61
Geregistreerd: 08-10-2009

Gepost: 28 januari 2012 08:48 PM
  [ # 42 ]

‘t Is meer dat ik mijzelf verbaas dat ik 60% van het werk zelf veroorzaak. De XM is eigenlijk gewoon hartstikke consistent en betrouwbaar, zelfs met die slechte stappenmotor wilde ze gewoon gaan. Vandaag ook weer 200 km gereden, zonder problemen en heel soepel. Had gewoon die stappenmotor gelijk moeten vervangen. Nu dus een dikke week zonder klachten. Denk dat de ecu nu aan de nieuwe gewend is. Had mij blind gestaart op dat half uur opnieuw inleren.  Had ook bedacht de accupolen los te halen voor een reset maar daar wacht ik nog even mee. Volgen mij in een topic van jou gelezen:) De auto is toen ik hem net had door een forumlid uitgelezen sindsdien doen alle diagnoselampjes het in ieder geval nog steeds. Volgende aankoop wordt de Lexia.
Eigenlijk zou ik nu wel moeten weten dat automonteur spelen mij niet goed afgaat maar heb er gewoon veel plezier in. Dus als de kou uit de lucht is ga ik die bougies als regulier onderhoud doen. Zal wel eindigen met een motorwissel:)

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43299
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 28 januari 2012 08:49 PM
  [ # 43 ]

Die bougie’s, tenminste als je de juiste hebt gekocht, kunnen 40 tot 60.000 km blijven zitten Wink

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
furriegurrie
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2125
Geregistreerd: 11-03-2006

- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Gepost: 28 januari 2012 09:17 PM
  [ # 44 ]

pfff, niet zo lekker dit soort perikelen!

Als uitlezen nog eens nodig is ben je welkom, maar dat wist je al Wink

Profiel  
 
nwndk
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 61
Geregistreerd: 08-10-2009

Gepost: 29 januari 2012 10:18 PM
  [ # 45 ]
waterman schreef:

Die bougie’s, tenminste als je de juiste hebt gekocht, kunnen 40 tot 60.000 km blijven zitten Wink

DAT geeft de burger moed…Heb op de onderdelen geen ongewenst eigen iniatief ondernomen.Rolling Eyes. Alles keurig volgens het boekje.  Eerlijk bij de dealer gehaald en Citroen Service was het met hem eens zag ik.

Profiel  
 
 
3 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook