Totaal aantal Berichten: 653
Geregistreerd: 23-11-2009
- GS/GSA 1220 Club break
Maus schreef:... pas via de oliekoeler ... zodra de motor warm is?
moet kunnen, staat nog op mijn tedoenlijst:
Als je op positie 13 (zit ergens voorop het blok) de klep vervangt voor een thermostaat/overdrukklep dan heb je een geregeld koelcircuit.
Ben bang dat het wel een uitdaging wordt iets te maken in de beschikbare ruimte.
GS Club berline ‘73, GS Club break ‘79, Xsara 1.8 16v berline ‘99
Ik zal morgen eens kijken wat het rijden met dichte winterkap doet. Daarna eens verzinnen over een halve oliekoeler.
De voorkant moet er binnenkort nog deels vanaf, want de HD leiding vanaf de pomp blijkt niet vast te zitten. Ik heb een andere gekocht via de GSA club maar die zo raar gevormd dat ie dus nergens bij de bevestigingspunten uitkomt.
Verder gaat ie aanstaande maandag naar een lasser.. Dan is de bodem ook weer in orde.
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Ben benieuwd wat de dichtgeplakte winterkap doet op jouw metertje bij deze buitentemp’s.
Volgens mij kun je met een niet-dichtgeplakte winterkap ook ‘s zomers nog wel blijven rijden…
Ze oververhitten in elk geval niet snel. De Brek bleek b.v. een behoorlijk verstopte koeler te hebben en er kleefde ook nog een stuk plastic onder! Ik snap nu waarom ik daar 1:14 mee kon halen en met de anderen niet…
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
Totaal aantal Berichten: 25573
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
DriverD heeft het al eens gemeten. Ik dacht 65 graden bij een uur volgas op de snelweg en een helemaal dichte neus…Het was wel koud buiten.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Ik heb de kap vanmorgen dichtgeplakt, als het goed is is dat blijven zitten..
Bedroevend… Ik ging al vrij snel de snelweg op, de meter kwam niet uit de hoek bij de 40c… Nou klopt ie niet echt met de lasertemperatuurmeter(maar hoe goed is die?), ze schelen 15 á 20 graden, de meter in de auto geeft dan minder aan.
Net terug via de snelweg(nacht, dus koud) en de meter kwam weer niet van de 40c af. Toen ik de stad in dook kwam ie wel in de 60 terecht..
Totaal aantal Berichten: 10261
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Terwijl de ideale temperatuur 80 a 90 is.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
In de file komt de meter uit rond de 60.
Binnenkort een stuk snelweg, naar bergen op zoom. Maar eens wat verzinnen voor de oliekoeler…:)
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Hm, da’s wel koud. Dan kan ik met deze temperaturen dus ook nog wel een ouwe spons tussen het spruitstuk en de koeler proppen…
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
Hmm en dat vliegt niet in de fik?
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Wordt ie tenminste warm…
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
Maar dan is nu de vraag:
Is 90 graden ook de ideale temperatuur voor een GS blok? Is het blok niet ontworpen voor lagere temperaturen? Gaan we het wiel opnieuw proberen uit te vinden? En als 90 graden het ideale is, ook voor de GS, hoe kan je dat het beste voor elkaar krijgen zonder problemen?
Totaal aantal Berichten: 1195
Geregistreerd: 11-08-2009
- GS/GSA Break Cottage
- Xsara Picasso 2.0 16v automaat
Hier worden, naar mijn mening, oplossingen gezocht voor een probleem dat er niet is.
Ik ken auto’s die zonder al die aanpassingen probleemloos, zomer en winter, heel veel kilometers maken.
En met veel kilometers bedoel ik dan meerdere tonnen!!!!!
Waarom zou je dus de moeite doen en de originaliteit aantasten…..
Ja dat is wel zo ja.Ik heb geeneens een olie temp. meter of andere aanpassingen en denk bij mezelf’‘het zal wel allemaal’’ .Nooit een probleem gehad
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
dirkvdmei schreef:Hier worden, naar mijn mening, oplossingen gezocht voor een probleem dat er niet is.
Ik ken auto’s die zonder al die aanpassingen probleemloos, zomer en winter, heel veel kilometers maken.
En met veel kilometers bedoel ik dan meerdere tonnen!!!!!
Waarom zou je dus de moeite doen en de originaliteit aantasten…..
Precies, en dan zijn over een aantal jaar alle GS blokken versleten, terwijl als we nu even voorzichtig zijn, we er nog wat langer mee kunnen doen wellicht
En het verbruik gaat een eind omlaag als ie warmer is..