Ik zit hier met de vraagbaak op schoot En zit me af te vragen waarom ik nergens in het boek kan vinden waar mijn benzinefilters moeten zitten… Als ik kijk in de lijst van periodiek onderhoud staat er enkelvoud. Terwijl ik er 3 gevonden heb in de visa… Tussen tank en pomp, tussen pomp en carb en nog eentje voor de radiateur waarvan ik niet weet wat ie daar doen. Of het is stiekem geen benzine filter ops:
eh hellup?
Re: Benzinefilters…
Caroline81 schreef:Ik zit hier met de vraagbaak op schoot En zit me af te vragen waarom ik nergens in het boek kan vinden waar mijn benzinefilters moeten zitten… Als ik kijk in de lijst van periodiek onderhoud staat er enkelvoud. Terwijl ik er 3 gevonden heb in de visa… Tussen tank en pomp, tussen pomp en carb en nog eentje voor de radiateur waarvan ik niet weet wat ie daar doen. Of het is stiekem geen benzine filter ops:
eh hellup?
Hobbyisme? Er kunnen door div. eigenaars natuurlijk extra filters zijn bijgeplaatst.
Dat filter voor de radiateur maakt me wel nieuwsgierig. Heb je daar een plaatje van?
waarom zit ie dan op een benzineleiding en staat er benzinefilter op?
@ marten: zal ff zoeken en anders maak ik een plaatje…
ik vraag me af waar het benzine filter op mijn BX zit.
heb een BX 14 uit 1987. Caburateur motor.
weet iemand waar dat filter zit? kan nergens vindne ops: ops: Ook al onder de auto bij de achterwielen gekgeken,
Rataplan schreef:kan ook een klein plastick dingetje zijn hoor.
maar ik heb nog nooit het hart van een bx gezien
Groet rataplan
nou ja, dan weet ik teminste wat ik zaterdag te doen heb
Totaal aantal Berichten: 1613
Geregistreerd: 04-12-2003
- 2CV 2cv6 Special
- DS 3 1.2 Vti
- C3 Pluriel 1.6 16V Sensodrive
- DS 5 1.6 BlueHDI Business Executive
Re: Benzinefilters…
Normaal zit er slechts 1 in een Visa, en wel in de leiding tussen tank en pomp. Tegen het schutbord aan in klemmetje, passagierskant.
@evelien: het gaat in jou topic al uitgebreid over je benzinefilters. Dus laten we het hier op de visa houden.
Die tussen tank en pomp is nog heel mooi helder.
filter tussen pomp en carb: http://www.mijnalbum.nl/Foto=QXWHSWQC
en dan het mysterie: http://www.mijnalbum.nl/Foto=BATP6N4K
@ handjes: wat zal ik dan doen? Tussen pomp en carb past ook gewoon slecht. Komt klem te zitten onder reserve wiel. Maar hij rijdt al 3 jaar zo minimaal…
Caroline81 schreef:@evelien: het gaat in jou topic al uitgebreid over je benzinefilters. Dus laten we het hier op de visa houden.
Die tussen tank en pomp is nog heel mooi helder.
filter tussen pomp en carb: http://www.mijnalbum.nl/Foto=QXWHSWQCen dan het mysterie: http://www.mijnalbum.nl/Foto=BATP6N4K
oke sorry ops:
Rataplan schreef:trauwens een fiter tussen de pomp en carb lijkt me erg sterk
Ik heb nog nooit van een persfilter gehoord???
(dus een filter in de perszijde van een pomp )
En je kachel gaat helemaal niet op benzine.
Ik dacht ook niet dat er benzine mijn radiateur in zou gaan hoor Ging meer om de localisatie…
Totaal aantal Berichten: 1613
Geregistreerd: 04-12-2003
- 2CV 2cv6 Special
- DS 3 1.2 Vti
- C3 Pluriel 1.6 16V Sensodrive
- DS 5 1.6 BlueHDI Business Executive
Caroline81 schreef:@ handjes: wat zal ik dan doen? Tussen pomp en carb past ook gewoon slecht. Komt klem te zitten onder reserve wiel. Maar hij rijdt al 3 jaar zo minimaal…
Tsja, gewoon nieuwe plaatsen toch? Die dingen kosten niks. Je kunt ook de leiding vervangen.
Van de originele, officiele zie ik geen foto. Die 2 andere zijn klusfilters.
Caroline81 schreef:Rataplan schreef:trauwens een fiter tussen de pomp en carb lijkt me erg sterk
Ik heb nog nooit van een persfilter gehoord???
(dus een filter in de perszijde van een pomp )
En je kachel gaat helemaal niet op benzine.Ik dacht ook niet dat er benzine mijn radiateur in zou gaan hoor Ging meer om de localisatie…
Dat mysterie filter is idd reuze mysterieus. Lijkt wel alsof iemand een keer een benzinefilter in een van de vacuunslangetjes heeft geplaatst. Voor zover ik weet kwam de benzineleiding gelijk omhoog vanaf het schutbord en gaat gelijk naar de benzinepomp.
had niet veel zin om er nu onder te liggen. Wil er best nieuwe op zetten, das het probleem niet leidingen liggen al klaar en filters ook…
Wil me alleen goed voorbereiden Ben dan wel een prutser maar pruts wel graag goed
Het past slecht… Kan dat filter ook dichter bij de pomp geplaatst worden? En het mysterie filter, was dat dan? Snap sowieso die leidingen daar totaal niet eigenlijk.
Is die ene bij je radiateur dan geen gewoon oliefilter?
Lobber schreef:Is die ene bij je radiateur dan geen gewoon oliefilter?
Lijkt me niet eerlijk gezegd, dan zou ie wel aardig zwart zijn ondertussen.
Rataplan schreef:die tussen de carb en pomp zou ik gewoon weglaten
Heeft geen enkel nut en volgens mij pers je het filter gewoon stuk.
Er kan toch geen vuil van je pomp afkomen enz.
Het enigste wat kan vervuilen is je tank .
Dus de rest lijkt mij overbodig
Kapot persen zoveel druk geeft zo’n pompje niet hoor…
Als het nu injectie was, dan wel. Maar een carburateur kan zelf ook niet veel druk hebben, dus dat valt reuze mee. Ik zou em dus gewoon lekker laten zitten en hooguit eens vervangen. Maar als ie niet lekt zal dat niks veranderen aan het hoge verbruik.
Die leidingen aan de andere kant, zijn daar toevallig schema’s van?
Want het voelt allemaal kurkdroog dus zou eigenlijk gewoon vervangen moeten worden lijkt me. Alleen ik weet niet wat wat is….
En zijn we het inmiddels eens of het mysteriefilter nou een benzine filter is of niet?